Har vært på helgetur med kompiser i Trysil, og hjem igjen kunne jeg valgt å sitte på med bil, Men men, en nyåpnet flypass i nærheten fristet mer. Så i dag blir det SCR-CPH-OSL 1. Etappe blir med flybussen
Bussen kom og kjørte akkurat når den skulle kl 11:25. Er vel ca 20 stk ombord i denne lille bussen. Fikk plass på 2D og ledig sidesete. 350 kr koster bussturen og skal ta 40 min.
Reiseruten i sas appen har gjort meg litt usikker om jeg er på vei til riktig flyplass. Wilkes-Barre ligger i Pennsylvania, USA
Kl 11:57 krysset vi grensen til Sverige og etter 39 min med svensktoppar på høytalerne i bussen ankom vi flyplassen Utenfor sikkerhetskontrollen er det en selvbetjente kiosk
Rett etter sikkerhetskontrollen er det en liten butikk Det bra med sitteplasser rundt omkring Det er en cafe/restaurant her Dagens lunsj kostet 85 kr og ble betalt med Amex. Ikke så veldig travelt på SCR i dag. Så nå er det bare å vente på A320 som skal frakte meg til CPH. Har plass 12 A med ledig midtsete foreløpig.
Flyet landet etter ruteplan fra Ålborg, men når vi omsider kom oss avgårde var vi 45-50 min bak skjema. Det ble opplyst at serveringen utgikk på denne turen pga mye turbulens. Hadde fint rukket en tur med trallen, for det var ikke så mye risting før vi nærmet oss CPH Sete i midten forble ledig, og deilig var det
Parkerte langt ute på A terminalen, så det ble en lang gåtur til loungen. Rakk å få i meg litt mat og drikke de 10 min jeg hadde disponibelt før jeg måtte gå til B8
Kom akkurat frem til gate når boarding startet på SK 1468, så det var jo bra planlagt. Nok en gang hadde jeg plassert meg på 12A og ifølge EF setekartet var midtsete blokkert når jeg sjekket rett før boarding startet. Det var et kjæreste par som hadde 12 C og D, så når alle hadde satt seg på plassene sine prøvde han på 12D og flytte over til 12B. Med da sa jeg stopp, fortalte de at det var blokkert pga diamant status. Og han satte seg pent tilbake på 12D. Nå har vi endelig kommet ut av startblokken og klar for å komme tilbake Norge.
Trodde først det hadde nødlandet midt ute på et jorde, ser så øde og forlatt ut der det står... Parkerer de virkelig så langt unna terminalen?
Valgt meg en cola til drikke, ellers var det en begivenhetsløs flytur Tok meg en tur innom loungen for litt kveldsmat. Før jeg avslutter dagens reise med flybussen hjem. Takk for i dag.
Wilkes-Barre Scranton er ikke så værst. Jeg var det første gang i 1977. Det var skikkelig snøvær ved landing.