I 1789 ble George Washington innsatt som den første Presidenten i USA 1907 Honolulu ble en uavhengig by. 1910 Norske kvinner fikk stemmerett ved kommunevalg. I 1926 Bessie Coleman ble den første kvinnelige piloten i USA med lisens fra FAI (Fédération Aéronautique Internationale) 1939 Første TV sending blir sendt i USA. På denne dag for 77 år siden tok Hitler og Eva Braun sitt eget liv i en bunker i Berlin. Hipp Hurra! 1973 Paul McCartney slipper albumet Red Rose Speedway. My love fra dette albumet føk rett til topps på listene i USA. 1971 Regjeringen starter Statoil. 1975 Sør Vietnam overgir seg til Nord Vietnam, og Vietnamkrigen tar slutt. 1993 World Wide Web (WWW) lanseres, det regnes som starten på dagens internett. Finn Kalvik fyller 75 år i dag Gina og Gitte kan kreve en kake i anledning navnedagen. Nyt lørdagen folkens
God ettermiddag fra Hollywood. Solen skinner, og jeg slapper av. Må vel få meg noe godt i glasset snart. Her er det fortsatt fredag 29. April, og nøyaktig 30 år siden LA riots.
@kjeeli viste bilder av Delorean på Hollywood museum i reisebrevet sitt. https://insideflyer.no/forums/threa...d-for-en-egotrip-til-los-angeles.17723/page-2 Det viser seg at det er fler av disse bilene. Jeg fant iallfall en på Petersen Automotive museum. De hadde også en bil fra Ghostbusters, men fra den nyeste filmen som kom i fjor(?). Egen James Bond utstilling hadde de også, en hel etasje med biler, båter og fly fra Bond-filmene. Jeg er ikke en "bil-fyr", men jeg liker meg godt der. De bytter også utstilling med jevne mellomrom, så man kan se nye ting neste gang man kommer.
God morgon frå eit som vanlig solbadande Sunnfjord. Ikkje rart mange omtalar Vestland som «Norges California». Eg gler meg uansett til å vitje det ekte California om nokre veker. Det er nesten ukristleg kor tidlig ungar kan vakne på ein laurdag. Og klokka 0730 ville han ut og leike. Jammen er det godt vi har kaffi.
Hei fra Torp 12 år siden sist med Ryanair. Attpåtil en MAX 8-200. Turen går til Italia hvor vi etter hvert ender ved Gardasjøen. Ha det kjekt
Det ble laget 7 biler i forbindelse med filmene, tror 5 av de var kjørbare. Var en serie om dette på Discovery https://www.discoveryuk.com/series/expedition-back-to-the-future/ https://www.michaeljfox.org/news/di...y-through-expedition-back-future-support-mjff
God ettermiddag fra OSL loungen. Ganske så fullt hus her, men er jo godt det på mange måter å se at folk er på farten igjen. BA skal frakte oss over Nordsjøen. En langweekend i UK venter Nyt lørdagen folkens
God dag fra godstolen. La meg tidlig i går og sov hele 12 timer. Er visstnok veldig slitsomt å fly OSL-TRD... heldigvis er det fint lite jeg skal gjøre i dag, så det er bare å nyte å sitte inne og høre på regnet. Neste tur blir til Nederland, om to uker. Får se om det er like slitsomt. Ha en flott dag!
Avkom avlevert mor etter nesten 14 dager her I tillegg har man passet hunden til opphavet så da må det vaskes T-40 til årets dannelsesreise med de høye herrer. Det gledes. Programmet spikres etter hvert, men Johnnie Foxes er bestilt God helg
Jeg husker ikke hvem som hadde den ekte bilen. Enten er det Petersen som hadde the A car eller så står den fortsatt hos Universal. Jeg håper en dag å få se den. Når jeg vinner i lotto kommer jeg til å kjøpe en for å ta den med til Norge. Andre ting å nevne denne dagen for 28 år siden, den verste helgen i Formel 1s nyere historie og et virkelig vendepunkt:
God aften fra Oslo. Dagens mål var en løpetur i skogen. Halve Oslo var på Sognsvann (ingen ledige parkeringsplasser), så da ble det Tryvann, hvor kun nikkersadelen var ute.