"EuroBonus: Medlemmer opptjener 2890 poeng for 1 sone, 3490 poeng for 2 soner, 3990 poeng for 3 soner og 1890 poeng for ekstra uke. Poengene registreres etter endt reise. Det gis ikke poeng per flystrekning." http://www.wideroe.no/flybilletter/norgerundtbilletten/planlegg-turen Det var vel en del skriverier i sommer om at dette var en "snarvei" til både gull og diamant hos sas. I tillegg til å kutte poeng for hver flytur kutter også WF segmentopptjeningen når man innehar denne billetten.
Var vel som forventet, fikk jo mer enn 500 poeng i snitt i år på over 50 segnmenter, så ble j endel. Men står ingenting om antall segmenter, så antar da at 45 turer på 2 uker fortsatt holder til gull. P.
I tilsvarende tråd på flyprat nevnes det at segmentopptjeningen forsvinner. Dog står det ingenting om det på wf.no, men tipper at den også er gone. Har sendt mail til WF
Så så du trenger bare 22,5 t/r turer med SAS i løpet av et år. Ikke så ille det? Evt 11,25 om man tar OSL-ARN/CPH-XXX... Evt fly en del interkontinentalt og håpe Optiontown. Business gir bra opptjening. Men ellers enig - Eurobonus har gått fra å være et relativt ok program til helt elendig. Det her fordrer en del kreativ tenking. Men ok - når man ser at bonusprogrammene bare blir dårligere og dårligere så hva er poenget med dem da? Da er det vel bedre bare å gi faen?
Tjaaa, nå er det vel bare at vente på SAS kommer med revenue basert opptjening så er det bare full monty....
Noen som har blandet litt for mye sukker i julebrusen din? Fått bekreftet på mail fra WF at dette også gjelder segmenter.
...og det er kanskje det som gjør at jeg forstår SAS litt. Hvis de skal klare å utvikle EBD-nivået ytterligere, bør de stenge bakdører for de aller enkleste veiene til Rom.
Men hvor mange kunder tror du det utgjør? Sånn rent bortsett fra et par forumister her? De aller fleste Widerøe ruter opptjener ikke poeng uansett. Ok jeg sier ikke at det skal være enkelt å bli Diamant men mest sannsynlig ville SAS fått flere lojale kunder. 90 segmenter i et kalenderår er uansett ganske mye. Og det er heller ikke sånn at det å oppnå Diamant ved Norge Rundt er lett på noen som helst måte da man må planlegge nøye, veldig nøye. De fleste som bruker den billetten der er uansett ute på ferietur for å oppleve Norge og ikke for å opptjene bonuspoeng.
Fortsatt glad BA har beholdt opptjening på Qatar jeg i billig business som gjør det lett å oppnå sølv.