Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Når det gjelder antall seter, så blir det omtrent som i dag. Dog vil det bli litt færre Business Class-seter og litt flere Plus-seter på deres Airbus A330, mens Airbus A340 får seks færre Business-seter, like mange seter i Plus, og ni flere seter i Go. Her er en oversikt over antall seter. (Tallene i parentes er nåværende tall.)
Flytype Business Plus Go Totalt
A330 32 (34) 56 (32) 178 (195) 266 (264)
A340 40 (46) 28 (28) 180 (171) 248 (245)
SAS understreker at disse tallene er til stadig evaluering, og at det kan forekomme endringer.
Vi i Bonusfeber.no mener dette er en stor forbedring som absolutt har vært nødvendig for SAS. Vi gleder oss veldig til å prøve denne nye kabinen!
Hva synes du om den nye kabinen? Bli med i diskusjonen på vårt forum.
Her er pressemeldingen fra SAS:
SAS langdistansefly får nye, toppmoderne kabiner
SAS oppgraderer langdistanseflåten med helt nytt design, nye stoler, nytt underholdningssystem og Wifi om bord. Nå presenteres de første bildene av den nye kabinen som er utviklet etter de krav og behov våre mest reisevante passasjerer har. SAS oppgraderer kabinen på syv Airbus A330/A340. Interiørdesignet er topp moderne, og komforten øker i hele kabinen som får nye stoler i alle klasser. Det installeres også et nytt on-demand underholdningssystem med nye og større skjermer i HD-kvalitet, samt trådløs internettoppkobling. I kabinen så er materialer og fargevalg valgt ut for å skape en rolig og innbydende atmosfære, og plassene i SAS Go og SAS Plus får en utforming som gir ekstra romfølelse. I Business har alle setene direkte adgang til midtgang, og stolene kan legges helt ned til flatt liggende stilling. Sengene vil res opp med sengeklær fra Hästens, Sveriges anerkjente sengeprodusent, for å gi de reisende en så optimal hvile og søvnopplevelse som mulig. – Det nye kabininteriøret er designet for å møte våre reisevante kunders forventninger og behov når de flyr på langdistanse, og nå forsterker vi hele den gode reiseopplevelsen betydelig, sier Eivind Roald, konserndirektør for salg og marked i SAS. Det første flyet med ny kabin beregnes å være i trafikk i begynnelsen av 2015, og innen et år har majoriteten av SAS langdistansefly fått det nye interiøret. SAS flyr idag langdistanse til New York, Chicago, Washington, San Francisco, Peking, Shanghai, Tokyo og Houston (fra august 2015).
Satsning på langdistanseflåten
I juni i fjor kommuniserte SAS fornyelsen av hele langdistanseflåten de kommende årene. I dette så inngår noen av de eksisterende fly som nå oppgraderes, og om vel et år så kommer det første i rekken av nye Airbus fly. – Oppgradering av kabinen på syv Airbus A330/A340 – Fire nye Airbus A330-300 leveres 2015 og 2016 – Åtte Airbus A350-900 XWB leveres løpende fra 2018, med opsjon på ytterligere seks.
Detaljer vedrørende den nye flykabinen
Trådløs internettoppkobling tilgjengelig i hele flyet.
SAS Go
Setekonfigurasjon: 2-4-2 Pitch: 31”/32” On-demand underholdningssystem med 9” HD-skjermer Ett strømuttak per stolpar, og eget USB-uttak
SAS Plus
Setekonfigurasjon: 2-3-2 Pitch: 37”/38” On-demand underholdningssystem med 12” HD-skjermer Eget strømuttak, og eget USB-uttak
SAS Business
Setekonfigurasjon: 1-2-1
Magnus S Clarke sier
Dette er svært gode nyheter for alle som reiser langdistanse. SAS taper idag svært mange business reisende, inkludert megselv som SAS gull kort holder, på lengere turer. Dette vil nok få en økt omsetning for selskapet på sikt.
Det undelige er at det ikke har kommet tidligere. Hvorfor endre EB før dette?
Det har lenge vært klar over problemet men har ikke gjort noe med det. Være det av økonomiske eller andre grunner.
I det store og hele er dette positivt.
Cecilie Larsen sier
Dette ser skikkelig bra ut! Gleder meg til å prøve disse nye stolene.
Godt å se at SAS fortsetter med 2-3-2 i Plus!
Very Frequent Flyer sier
Genialt at de gikk for 1-2-1 på business, siden LH gikk for 2-2-2 på sin nye business vil SK bli foretrukket airline til USA og Tokyo, i hvertfall for min del og tror mange andre vil gjøre det samme. Ser frem til å fly SK long haul igjen.