Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Bonusfeber kan som de første i Skandinavia avsløre hvilket haledesign som er valgt for kjempeselskapet American Airlines etter fusjonen med US Airways.
American Airlines og US Airways sendte 16. desember ut et internt nyhetsbrev til alle de 100.000 ansatte i selskapet hvor de kunne delta i avstemningen over hvilket design man skulle velge på flyenes hale.
Det var CEO (direktør) Doug Parker som stod som avsender og budskapet inneholdt blant annet:
I think our livery should represent the American brand well-it should be professional, and it should be cost efficient-but it is not a makeorbreak decision for our airline. And since it is important to our team members, I think our team members should decide.
De ansatte ble bedt om å gi sin stemme til et av følgende to design (bilde tatt fra det interne nyhetsbrevet):
Bildet viser hhv. den nye og den gamle AA-logoen. Den nye (med det amerikanske flagget) ble innviet så sent som i januar 2013.
Du kan lese hele nyhetsbrevet her: LINK
Valget ble avsluttet i går, 2/1-14, og resultatet falt (med nærmest minst mulig margin) på haledesignet med det amerikanske flagget. 52% av de ansatte stemte på dette alternativet. Alle fly i flåten vil dermed få påmalt dette designet. Ingen liten jobb ettersom det nye selskapet består av 620 fly pr. dags dato.
Derfor vil vi i fremtiden se følgende haledesign for det som akkurat nå er verdens største flyselskap:
Du kan lese mer om fusjonen mellom selskapene her: LINK
Legg igjen en kommentar