Er det noe poeng å samle på Eurobonus Poeng fremover?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Kaffen, 31. aug 2024.

1. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Jorda rundt reiser var mulig å trikse til, men det måtte gjøres på første bestilling. Hvis back office skulle involveres hadde det blitt stoppet i gamle dager også. Om det blir mulig å legge til et leg senere må vel forutsette da at hele reisen blir tilgjengelig som en billett og da bytte til den. Om man nå har booket en reise fra AMS-DPS-AMS, så får man ikke legge på et legg til OSL senere om man ikke får det nå, det blir rart. Vi kan håpe at reglene blir endret, her er det optimister og pessimister på forumet.

eventyrer liker dette
  2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,957
    Bonuspoeng:
    293
    Vel.. det gikk an å ha flaks der og. Har personlig erfaring med det som bare er noen måneder gammel ;)

WingmanWizard liker dette
  3. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,031
    Bonuspoeng:
    183
  4. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Tror neppe hensikten med award systemene er å la folk fly hull i lufta uten å ha noe annet mål enn å gjøre akkurat det.
    I tillegg så blokkeres et antall seter for andre som faktisk skal noe sted.

5. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
  6. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,239
    Bonuspoeng:
    113
  7. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
  8. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,239
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke jeg heller nå. Kanskje det ble fjernet pga. noe opphavsrett greier...

Malmo liker dette
  9. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Riktig

10. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,014
    Bonuspoeng:
    183
    Tok en ny avgjørelse i går, går tilbake på å streike i forhold til Eurobonus, og den første transaksjonen jeg gjorde var en 12.000 kroner på Revoulut i stedet for Amex Elite, så da kjører jeg revoulut metal frem til våren også tar jeg en avgjørelse på hva jeg skal gjøre etter dette.

Eurobonus.jpeg

Last edited: 28. sept 2024
  11. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,014
    Bonuspoeng:
    183
    Det var en venn av meg som takket meg i dag for at jeg fikk han til å sjekke om det var mulig å booke flyvninger der han hadde tenkt å spare opp poeng til å fly til. Han så problemet og droppet SAS, så han går heller for Cachback og booker BIZ på hvilket som helst flyselskap på kampanje i stedet for å gå i "Eurobonus Fella" som han kalte det for :) ... Godt å være til hjelp for noen :D

tobeornot999 liker dette
  12. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    26,378
    Bonuspoeng:
    183
    Du må gå for Norwegian Reward no, Kaffen! Denne fordelen trur eg ikkje SAS har for Pandion ein gong! Hadde blitt litt meir verdi i CT’ane våre om det var greit å gjere slikt hjå SAS.

IMG_1199.png

Cumulus, livinspeed, Storbaba and 5 others like this.
  13. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,014
    Bonuspoeng:
    183
    Norwegian har ikke noe å by på heller, da er det bedre med cashback og booke reisene kontant uansett, for så lenge en ikke kan bruke CT billetter så kan det være det samme med sas egentlig.

14. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    26,378
    Bonuspoeng:
    183
    Kan dei tilby koppulering på dass so erdå vel det noko?

Cumulus liker dette
  15. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,014
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje det er på tide om å informere folk som ønsker å signere seg inn i Eurobonus-programmet om at tilgangen på bonusbilletter praktisk talt er fraværende for den vanlige mannen i gata. Tilgjenekigheten er så dårlig at det nesten overgår joker nord når det gjelder å bruke programmet nå. De fleste jeg kjenner opplever store utfordringer med å finne tilgjengelige bonusreiser i noen sted om de skal reise ut av Europa/USA. Dette kan føre til frustrasjon og en følelse av at opptjente poeng ikke gir den verdien som forventes av programmet lengre.

Derfor vil jeg fraråde folk å investere tid og penger i Eurobonus-programmet slik tilgjengeligheten har vært i det siste og at folk bør vurdere om begrensningene i tilgjengeligheten av bonusbilletter samsvarer med dine behov og forventninger til programmet, før du som ny bonusjeger begynner å samle poeng i dette programmet fra nå av.

Last edited: 29. des 2024
    eventyrer, benjaminbr13 and NoLimit like this.
  16. Ombo

Ombo Medlem

Likes mottatt:
    958
    Bonuspoeng:
    93
    Javel

vegardg, turaga008, Adrian E and 6 others like this.
  17. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,904
    Bonuspoeng:
    183
    Du har vel oppretta to liknande trådar det siste halvåret: Her og her. Vi har forstått kva du meiner om Eurobonus og du står sjølvsagt fritt til å søke lykka andre stadar.

Eg er forsovidt einig i at programmet for tida ikkje er optimalt, men eg syns ikkje tilgjengelegheita er heilt elendig. No har eg berre gjort to bookingar til andre verdsdelar etter overføringa, men eg tykkjer eg har funne greit med alternativ på dei andre alternativa eg også har sett på.

Spørsmålet er vel strengt talt kva anna program som kan gje oss nordmenn eit betre verdi? Det er veldig enkelt å opptjene store mengder Eurobonuspoeng, meg bekjent er ikkje nokon andre program i nærleiken.

18. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    36,041
    Bonuspoeng:
    293
    Uenig med @Kaffen , mange destinasjoner har etter min erfaring bedre tilgjengelighet nå enn det var før alliansebyttet. Personlige preferanser satt til side så er nok ikke ST så hakkende dårlig ift *A, sett bort fra F tilgjengelighet.

Uansett, å «spamme» men gjentatte tråder på forumet her, det vil ikke gjøre noen forkjell på hvor du kommer deg. Og folk her inne er veldig klare over forskjellen, ingen uopplyste i den saken.

19. MrBister

MrBister Medlem

Likes mottatt:
    508
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått @Kaffen i vrangstrupen

ejoa, Darkcho, vegardg and 5 others like this.
  20. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    26,378
    Bonuspoeng:
    183
    Eg trur kanskje ikkje dette er rett forum for å åtvare mot Eurobonus. Her inne er kompetansenivået på flybonus, trumf og kredittkort veldig høgt og dei fleste er flinke til å få meirverdi utav programmet. Sjølv finn eg framleis mykje verdi i EB, men at det hadde vore betre å blitt i Star Alliance er det liten tvil om. Skikkeleg tilgong på billettar med KLM og AF hadde gjort seg.

Del denne siden