Økt pris på bestillinger med Avis Preferred?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av joskje, 16. mai 2018.

  1. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    773
    Likes mottatt:
    1,164
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bestiller alltid leiebil via avisworld.com/eurobonus og legger alltid til mitt avis kundenummer i bestillingen. Det jeg plutselig har funnet ut nå er jo at da øker faktisk prisen betraktelig på leiebilen.

    Priseksempel: Skal leie en bil 14 dager i Portugal nå i sommer. Uten å skrive inn kundenummer får jeg en pris på 4700kr. Dersom jeg skriver inn kundenr og søker på nytt får jeg en pris på snaue 6000kr.

    Det samme skjer også om jeg først bestiller leiebil uten kundenr, for så å legge til reisen manuelt på avis.no. Er det noe jeg ikke har fått med meg? Har jeg for god fisk hele tiden trodd at Avis Preferred var et gratis lojalitetsprogram, men tatt fullstendig feil?! *forvirret* :confused:
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,310
    Likes mottatt:
    33,884
    Bonuspoeng:
    293
    Slik har det vært i lange tider. Argumentet alle bilutleiene fører er at den ene rabatten slår den andre ihjel. Så den fullprisrabatten du får som EBG overstyrer kampanjeprisene du ellers finner.

    Det skal sies, at jeg har opplevd å få gode priser via sas rabatten det siste året. Muligvis slutt på det nå?
     
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,931
    Likes mottatt:
    33,655
    Bonuspoeng:
    183
    Lite sidespor, men noen som har klagemailen til Avis? Fått 1000 poeng isf 7000 for de 2 siste leiene
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,310
    Likes mottatt:
    33,884
    Bonuspoeng:
    293
    Min erfaring er at det er mer effektivt å sende dem melding på facebook siden deres.
     
  5. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,931
    Likes mottatt:
    33,655
    Bonuspoeng:
    183
    Den som "lover" svar innen ett par dager, men som ikke gir noe feedback på 2 uker?
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,310
    Likes mottatt:
    33,884
    Bonuspoeng:
    293
    Ja?
    Jeg sendte mail og fikk lovnad om svar som aldri kom.
    Så gikk jeg på Avis på facebook og sendte mld der og dagen etter var poengene der.
     
  7. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har vel ventet ca 4-5 år på svar derifra, så jeg har egentlig gitt opp. Preferred funket ikke heller sist jeg leide bil. Ca 25 års lojalitet til Avis er nok ved veis ende.
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,310
    Likes mottatt:
    33,884
    Bonuspoeng:
    293
    Synd da.
     
  9. Bubba

    Bubba Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Du har ikke lagt inn ekstra forsikringer på profilen din? Det fikk jeg opplyst når jeg hadde samme problemet.
     
  10. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    773
    Likes mottatt:
    1,164
    Bonuspoeng:
    93
    Det har jeg aldri takket ja til i så fall. Finner ikke noe om dette på profilsiden min heller.

    Hver gang jeg "chatter" med Avis på facebook ber de meg bare sende en mail til [email protected]. Noen som vet hvem i all verden denne mailen går til?:eek:
     
  11. Bubba

    Bubba Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Avis Budget Group?
     
    joskje liker dette
  12. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Gjorde akkurat et forsøk med leiebil i Seychellene tilsvarende nylig gjennomført leie bare med dato frem i tid, avisworld.com/eurobonus , og der er prisen om jeg legger inn Etternavn/Avis Preferred nr

    2,704 .80 SCR (1,627 .13 NOK)

    Og UTEN etternavn/Avis Preferred nr:

    257 .83 EUR (2,538 .13 NOK)

    (3 døgn leie bilgruppe E)

    Så her er resultatet stikk motsatt at det trådstarter erfarer.

    Jeg la (heldigvis) inn Etternavn/Avis Preferred nr i bestillingen min. Nå gjenstår det bare å se om jeg får de 7000 EB-poengene jeg har krav på.
     
    Last edited: 18. mai 2018
  13. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    773
    Likes mottatt:
    1,164
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk nylig også bare 500 ebpoeng for reisen bestilt på avisworld.com/eurobonus. Jeg skulle vel ærlig talt hatt 1000? :mad:
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,310
    Likes mottatt:
    33,884
    Bonuspoeng:
    293
    Det må være nytt. Jeg har aldri hørt om den mailen.
     
  15. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    773
    Likes mottatt:
    1,164
    Bonuspoeng:
    93
    abg står jo naturlig nok for avis budget group som @Bubba poengterer, men hva står ftp for?:rolleyes:
     
  16. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,886
    Likes mottatt:
    11,531
    Bonuspoeng:
    183
    Frequent traveler points, kanskje?
     
  17. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    773
    Likes mottatt:
    1,164
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk plutselig svar fra internasjonale AVIS. Det står tydligvis for:
    Frequent Flyer Partner Program. Logiske forkortelser er alltid fint.
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden