Jeg bestiller alltid leiebil via avisworld.com/eurobonus og legger alltid til mitt avis kundenummer i bestillingen. Det jeg plutselig har funnet ut nå er jo at da øker faktisk prisen betraktelig på leiebilen. Priseksempel: Skal leie en bil 14 dager i Portugal nå i sommer. Uten å skrive inn kundenummer får jeg en pris på 4700kr. Dersom jeg skriver inn kundenr og søker på nytt får jeg en pris på snaue 6000kr. Det samme skjer også om jeg først bestiller leiebil uten kundenr, for så å legge til reisen manuelt på avis.no. Er det noe jeg ikke har fått med meg? Har jeg for god fisk hele tiden trodd at Avis Preferred var et gratis lojalitetsprogram, men tatt fullstendig feil?! *forvirret*
Slik har det vært i lange tider. Argumentet alle bilutleiene fører er at den ene rabatten slår den andre ihjel. Så den fullprisrabatten du får som EBG overstyrer kampanjeprisene du ellers finner. Det skal sies, at jeg har opplevd å få gode priser via sas rabatten det siste året. Muligvis slutt på det nå?
Ja? Jeg sendte mail og fikk lovnad om svar som aldri kom. Så gikk jeg på Avis på facebook og sendte mld der og dagen etter var poengene der.
Jeg har vel ventet ca 4-5 år på svar derifra, så jeg har egentlig gitt opp. Preferred funket ikke heller sist jeg leide bil. Ca 25 års lojalitet til Avis er nok ved veis ende.
Du har ikke lagt inn ekstra forsikringer på profilen din? Det fikk jeg opplyst når jeg hadde samme problemet.
Det har jeg aldri takket ja til i så fall. Finner ikke noe om dette på profilsiden min heller. Hver gang jeg "chatter" med Avis på facebook ber de meg bare sende en mail til [email protected]. Noen som vet hvem i all verden denne mailen går til?
Gjorde akkurat et forsøk med leiebil i Seychellene tilsvarende nylig gjennomført leie bare med dato frem i tid, avisworld.com/eurobonus , og der er prisen om jeg legger inn Etternavn/Avis Preferred nr 2,704 .80 SCR (1,627 .13 NOK) Og UTEN etternavn/Avis Preferred nr: 257 .83 EUR (2,538 .13 NOK) (3 døgn leie bilgruppe E) Så her er resultatet stikk motsatt at det trådstarter erfarer. Jeg la (heldigvis) inn Etternavn/Avis Preferred nr i bestillingen min. Nå gjenstår det bare å se om jeg får de 7000 EB-poengene jeg har krav på.
Jeg fikk nylig også bare 500 ebpoeng for reisen bestilt på avisworld.com/eurobonus. Jeg skulle vel ærlig talt hatt 1000?
Fikk plutselig svar fra internasjonale AVIS. Det står tydligvis for: Frequent Flyer Partner Program. Logiske forkortelser er alltid fint.