Hei Ser på billetter hos Lufthansa. Skal da kjøpe en gjennomgående billett fra SVG-OSL-FRA. De har da kun lagt inn 40min transfer tid. Er dette realistisk. Hadde riktignok en tur med SAS fra SVG-OSL-EWR med kun 50min uten problem, men nå skal også bagasjen fra et selskap til det andre. Det vil vel uansett ikke stå på meg om det blir forsinkelser, og jeg får jo dekt hotel, om booking + kompensasjon.
Hadde ikke hatt problemer med å booke noe slikt. Innenriks-> Utenriks er piece of cake. Dessuten er det vel en bonus om kofferten ikke kommer frem. Du har to alternativ: 1. Den kommer rett til hotellet uten stress 2. Den kommer rett til hotellet uten stress etter mer enn 4 timer og du får masse penger å handle nye klær for. Vinn-Vinn kaller jeg dette Bare pass på å ha det du aboslutt må ha i håndbagasjen
Nyttig tips! Men håper det ikke kommer med på PIR'en. Litt vanskelig å bortforklare skistaver på en jobbreise til Tyskland midt på sommeren
Ja så klart. Bare å være kreativ i beskrivelsen. Hva passer best: 1: claim staking devices 2: meeting position defensive toolkit 3: post-dinner support system
Altså, vi greide 40 min uten problem i Wien, så det burde gå greit på OSL som er mye bedre lagt opp for transfer enn VIE er (iallefall Schengen -> NON-Schengen). Er kanskje ikke allverdens håp for ny garderobe heller, med unntak av nevnte post-dinner support system. Der er der håp åpenbart.
Takk for tips. Da var påsken i boks SVG-OSL-FRA-VLC-FRA-CPH-SVG. Rett over 3000kr og inklusiv bagasje og setereservasjon. Må ta en runde i chat/e-post for eb nummerene ville de ikke godkjenne. Får vel noen poeng, men disse SAS flightene gir vel ikke noe status, men uansett veldig fornøyd med prisen og ungene liker å fly så lenge det er strøm på padda og brus i glasset
9 av 10 ganger jeg har mistet bagasje på utreise siste året med connection på OSL eller CPH har jeg faktisk hatt veldig god tid. De gangene jeg har måtte løpt fra gate til gate og boardet som sistemann har faktisk bagasjen alltid kommet med. Siste gang jeg hadde forsinket bagasje lastet de bagasjen på feil fly/destinasjon på avreiselufthavn TRD selv om jeg sjekket inn omtrent 1t 15min før avgang. .
Har ingenting å si. Er SAS som handler både seg selv og LH. Er "de samme" stuerne som lemper koffertene dine.
Har 50 min transfer på lørdag morgen. Transfer fra QR til SK. Er det håp for dette? Mtp passkontroll og innsjekk/utsjekk av bagasje?
Med litt flaks, først ut av maskina og en performance på Avinor sitt bagasjemannskap på 210% av normalen burde det gå greit.