Alenetur til Bangkok

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Ingrid91, 31. mai 2017.

Tags:
  1. Ingrid91

    Ingrid91 Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Har bestemt meg for å dra en uke alene til Bangkok i løpet av februar/mars 2018, og lurer på hvor billige billetter det er mulig å få? Er fleksibel på dato, kan for så vidt reise i januar og april også.

    Ser de ligger på 4-5 tusen, men burde vel være mulig å få til en bedre deal? Ønsker ikke lang layover, med mindre det er med *A.

    Tar også i mot tips til andre storbyer i Asia å besøke, helst innenfor 5000 i flybilletter og billig prisnivå på mat, shopping og hotell.
     
    Last edited: 31. mai 2017
    ina and thecoldfish like this.
  2. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Januar til mars er høysesong så 4-5 lapper er ganske bra om du får tak i det.
     
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,447
    Likes mottatt:
    29,519
    Bonuspoeng:
    183
    8000 lapper var på grensen til rimelig for ca 17-18 år siden, 4-5000 burde være overkommelig...

    Edit: ville helt klart prøvd å finne en C til 10-11 istedenfor da.
     
    Last edited: 31. mai 2017
  4. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    4-5 tusen tur/retur OSL/BKK er ikke akkurat spesielt dyrt spør du meg. Hvis du tenker å fly direkte med f. eks Thai og ønsker å opptjene noen Eurobonus poeng må du nok faktisk opp i pris. Fløy tur/retur med Thai i August engang og da havnet jeg på ca 7 tusen pr pers (dette fordi jeg ønsket 100% EuroBonus opptjening), det ga meg vel rett over 10 000 poeng.

    Vurderer faktisk en alene tur selv til Thailand i Feb/Mars så si gjerne ifra hvis du kommer over noen bra priser! (Kun *A er aktuelt for min del).

    Edit: Vietnam ligger vel i samme klassen (billig).
     
  5. Ingrid91

    Ingrid91 Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Takk for innspill! Tenkte at siden jeg er fleksibel, så burde jeg kunne finne en god deal, men det ser ikke slik ut! Har for så vidt ikke satt noe budsjett, men liker å få mest mulig for minst mulig ;)

    Har sett en del på Kuala Lumpur, men vet ikke hvordan det er for ei ung, blond jente å reise dit alene?
     
    Shyneno liker dette
  6. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg liker KL bedre enn Bangkok! Dog er jeg mørk, mann og har passert 30. :cool:
     
    KristianR liker dette
  7. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    KL er rimelig mye kjedeligere enn BK..

    Men så har jeg KL litt i halsen, etter for mange layovers der for 7 år siden...

    Traff blonde skandinaviske jenter i begge byer, så det tror jeg ikke du skal bekymre deg for mye for...


    C
     
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Helt uproblematisk. Bare å ta minnelige forhåndsregler og være litt oppmerksom som en alltid bør gjøre om en reiser alene hvor som helst :) Og ikke fravike for mye lokale skikker mht klær, skikker osv
     
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Shyneno liker dette
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Vietnam er et godt alternativ, eller Singapore, som blir dyrere. Ellers ville jeg absolutt valgt Bangkok over KL for en hel uke. Veldig mye mer variasjon og valg i Bangkok.

    Uten å være noen prisguru så ville jeg satt meg på gjerdet og ventet på en bedre pris, i og med at du er så fleksibel på dato så tipper jeg det enten kommer et godt salg med *A eller så får du mye billig hos Emirates/Qatar hele tiden virker det som.

    Anngående hotell i Bangkok så er vel det byen hvor du får mest for pengene i luksussegmentet. Booket Conrad feks på Hilton salg til under 90$. Det sprenger kanskje budsjettet for 1 uke så mitt forslag er å flytte en gang eller to, og lete aktivt etter salg. Eller feks legge inn 2 dager ved poolen på Anantara Riverside og tenke på det som ferie i ferien. Er du keen på å treffe nye mennesker så finn deg noe backpacker/flashpacker aktig som er populært for tiden.
     
  11. Ingrid91

    Ingrid91 Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Rykker greit i booking-fingeren nå på Turkish til 3.800! Det avgjørende vil egentlig være om jeg har tilgang til lounge på Atatürk og Suvarnabhumi med Eurobonus gull?
     
  12. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,014
    Likes mottatt:
    6,506
    Bonuspoeng:
    183
  13. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Du har tilgang til Lounge begge steder. Var på Lounge hopping med EBG på BKK for en stund tilbake så anbefaler Singapore Loungen der hvert fall. I IST er det vel kun en Lounge men den skal vistnok være veldig bra!
     
  14. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med Eva loungen i BKK?
     
  15. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Kan legge til at hvis du har lang layover i IST og skal ut av flyplassen en tur så kan du på veien inn igjen benytte både Star Alliance Gold Track Security og Gold Track Immigration.

    Immigration gjelder kun hvis du flyr med TK og er kun for avreise og ikke innreise.
     
  16. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Var innom en haug med Thai Lounger for dem er det jo uendelig mange av virket det som så her er det bare å velge en som ligger litt unna avreise gaten da det er mindre folk der. Jeg var innom 3 forskjellige; Thai, Singapore og en til som jeg ikke husker om var EVA eller ikke men maten syns jeg hvert fall var best i Singapore Loungen.
     
  17. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Fra en tidligere kommentar:

    Tuslet nylig bort til hun EVA på F1 for frokost, hadde ikke vore der siden renovering.
    Bra mat, hvert fall mye bedre enn Thai loungene på BKK.

    Frokostfordelen hos SilverKris lounge er at de ordner egg/omelett på bestilling.

    Interiøret er først litt Star Trek og går så helt over i 1990-Disco. Mulig atmosfæren er bedre på kvelden (etter et par drinker) enn for min morgenkaffe. Alle sitteplassene i hele loungen er helskinn – not my preference.

    Pluss for små serveringsbrett (hvorfor har ikke alle bufféer dette?), high-end wet towels og tannpirkere, god kaffe og meget freshe toalett/dusjrom. OK utsikt mot tarmac og F-pier.

    En loungedate med EVA er Miami Vice meets Kiev, men jeg trives bedre hos Stockholm meets Zürich.
     
  18. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan bruke passkontrollen i loungen ved avreise med *G på alle *A flight? Eg gikk i alle fall gjennom som kniv i varmt smør med LH Eco-billett.
     
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 02. juni 2017
  20. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Står hvert fall på *A sine sider at Gold Track Immigration gjelder kun for TK flight. Men fungerer det på alle flighter er jo ikke noe bedre enn det! :D
     

Del denne siden