Am Ex Platinum - kundeservice

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Fnate, 21. april 2015.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Aaaa... Prøver meg på egenandelforsikringen for leiebil nå. Litt dårlig start...

    - "Bla bla bla, leibil bla bla bla.. PANG bla bla bla EUR349 åj åj åj åj åj bla bla bla... forsikring?" - begynte jeg, etter å ha tastet meg frem til de som skulle kunne noe om forsikring.

    - "øøøøøøøøø.... eeeeeee... jeg vet egentlig ikke noe særlig om dette jeg. Kan hende du har forsikring"
    - svarte eksperten hos AmEx Platinum

    - "Jeg tror egentlig jeg har det. Jeg sitter og ser på nettsidene deres nå"

    - "øøøøøøøø..."

    - "ja"

    - "Jeg tror jeg må lese meg litt opp på forsikringer og ringe deg opp igjen jeg" -
    konkluderte eksperten

    - "gjør det du. Hadde braaaaa"
     
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ringte meg fort opp igjen, og jeg tenkte han hadde spurt en supervisor og nå kom med fasiten. Jeg skulle bli bra skuffet

    - "øøøøø... altså nå har jeg lest om forsikringer og det står ingenting om leiebilforsikringer"

    - "Er du helt sikker på det?"

    - "Ja, jeg kan ikke finne noe"

    - "Har du tittet på
    www.DnB.no/platinum ? Klikk på forsikringer. Og les om bekymringsløs billeie. Jeg kan lese for deg. bla bla bla bla bla forsikring bla bla bla bekymringsløs bla bla du behøver ikke betale egenandel bla bla bla"

    - "Ja, se der du. Jeg skal be skade ringe deg i morgen jeg. Så løser de det"

    - "Takk og hadde bra."

    Det hadde kanskje ikke gjort noe om de hadde brukt 10 minutter på å lære opp ekspertpanelet sitt på The Platinum Card medlemsservice sin forsikringsavdeling.
     
    Roberto, Kjakan and Cecilie like this.
  3. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Opplevde noe tilsvarende med "Consierge-servicen" tilknyttet mitt SAS Platinum (hvorfor sitter jeg og føler at det er et slags juksekort? Jeg betaler jo nesten to tusen i året for det?). Det var et enkelt og greit spørsmål i forhold til forsikringen - var som noen kanskje har registrert, fast i Vilnius i tre dager under snøværet. Hvilket innebar innkjøp av diverse nødvendighetsartikler.

    For å si det kort (haha); de hadde ikke peiling, og ba meg ringe forsikringsselskapet mitt...

    Leiebilforsikringen er gull verd, og nesten grunn nok til å ha kortet, om man bruker litt sådanne. Så er det den gode bonusopptjeningen. De øvrige fordelene i forhodl til leiebil, hoteller etc. er det lite å hente på, har jeg funnet ut. Et og annet arrangement tilpasset 60+, noen hotellrabatter som det ikke er greit å bli klok på, og som de gangene jeg har sjekket, har vært dyrere enn om man booker direkte. Det er vel det, tror jeg. Så er det jo Priority Pass, men det prøver de å lure seg unna, nå. Pluss CT. Som er greit, om man har noen å dra på tur med.
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Bra det ikke er bare meg som sitter litt med den følelsen. Men men, bedre enn ingenting, i alle fall om man benytter de (få) godene man tross alt får. Viss man ikke gjør det så er det vel egentlig bare penger rett ut av vinduet.
     
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Vi snakker for øvrig om ulike kort. Jeg har ikke co-brandet SAS kort, men AmEx sitt eget Platinum kort. Så det er ulike fordeler, bare for å flisespikke :)

    Men kjenner meg igjen ja
     
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Fortsettelsen er hakket bedre men ikke bra. Ble oppringt av "skadeavdelingen" nå som kunne fortelle at leiebilforsikringen var outsourcet til et helt annet selskap. Så jeg måtte ringe til noen andre - Crawford and Company.

    Dette burde kanskje vært opplyst om. I det minste burde første kontaktpunkt visst.

    Premium kundeservice meg langt oppi... En premium service ville tatt imot kravet og håndtert det overfor tredjepart.

    Ikke latt kunden måtte ringe rundt i to dager og vite svarene på spørsmålene han trenger svar på selv.

    5000,- NOK i året passer ikke med denne servicen. Får se om jeg gidder kuke videre med dette. Det er bare 350 Euro og jeg har andre ting å fylle dagene med.
     
    anders82 liker dette
  7. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe. Av og til så lurer man på om kundeservice er til for å sørge for at kunder slutter å være nettopp det. Hadde noen samtaler til Air Canada sitt kundesenter ifm noe bagasje som ikke dukket opp. Jøje meg, det var en helsikes opplevelse. Inder med svak engelsk og sinna nordmann med jet lag er dårlig kombo
     
    Fnate liker dette
  8. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg synes også leiebilforsikringen virker veldig bra i utgangspunktet, men det er jo noen vilkår å sette seg inn i - og jeg er ikke jurist :) Har noen erfaring med at det faktisk er så enkelt som i reklamen - dropp ekstraforsikringen og ved skade du ellers ville blitt belastet egenandel for funker faktisk forsikringen uten problem, og egenandelen dekkes? Mitt kort er for øvrig SAS AMEX Plat.
     
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo på en måte det tråden handler om. Hittil har det funket svært dårlig, men det gjenstår å ringe til dette eksterne selskapet.
     
  10. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Ring nå da, så får vi svar på om det funker! :D
     
    Storg liker dette
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Prøver så godt jeg kan, men de svarer ikke på telefonen.

    De har en sånn call-back funksjon, men det misliker jeg for da kommer alltid telefonen når jeg sitter på do eller er i et møte.
     
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Siste oppdatering fra meg i forhold til dette kortet blir som følger - jeg aner ikke om dekningen gjelder. Kom aldri igjennom til forsikringsselskapet. Så jeg ga opp

    Det jeg derimot gjorde var å bruke det lille man har av forbrukermakt og ringte til AmEx Platinum kundeservice. Forklarte saken og sa at jeg herved ønsker å si opp kortavtalen og overføre alle Membership Rewards poengene mine til Eurobonus kontoen. Så slett service er ikke verd 5000,- kroner i året.

    Hadde håpet de syntes det var dumt og spurte litt mer om hvorfor, men de syntes det var helt kjempefint.

    - "Å hærlighet så mange Membership Rewards poeng du har..." - var siste kommentaren fra AmEx Plat. Ha ha ha :)
     
    Roberto, Kjakan, afirm and 4 others like this.
  13. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Good lord...
     
    Fnate liker dette
  14. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Ingenting er som god service.. Jeg lure på hva Fnate har gjort for å erte på seg hel AmEx sin organisasjon. Du er jo åpenbart ikke ønsket som kunde ;). Å bruke MYE penger på et kredittkort er tydeligvis ikke det Amex ønsker...
     
    Fnate liker dette
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Roberto and Fnate like this.
  16. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    En digresjon, kanskje, men å ta kundene på alvor trenger ikke koste så mye - og det gir mer penger i kassa og mer trofaste kunder....

    Jeg har for noen år siden hatt en spesielt sørgelig opplevelse med kundeservice hos tele2.... Skal ikke gå så dypt inn i det, nøyer meg med å si at de på sin forside akkurat da hadde en link som het "klag til sjefen". For en gangs skyld var jeg så frustrert at jeg forfattet et grundig klagebrev og sendte inn. Etter 3 timer hadde jeg markedssjefen i tele2 på tråden, som la seg paddeflat, beklaget og sa at sjefen for kundeservice ville ringe meg og beklage også. Etter 30 minutter ringte en temmelig flat kundeservicesjef og la seg (om mulig) enda flatere. Jeg fikk noen gratismåneder og datakvoter kostnadsfritt i tillegg, og enden på visa er at jeg fortsatt er kunde. Ellers var mitt neste skritt å gjøre som Fnate.....
     
  17. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, altså jeg har ikke ertet dem på meg. Og ingen behandlet meg dårlig. Det er viktig å påpeke her.

    De bare var enten fullstendig uvitende om produktet de supporterte eller ga blaffen. Som vanlig tenker jeg ikke at dette bare skyldes enkeltpersoner, men systemet de er i.

    I tillegg synes jeg hele opplevelsen med forsikringen og sitte og kuke med tredjepart var helt håpløst. Man betaler en Premium for å få mindre hassle. Ikke mer. Jeg vil tro at de fleste med et Premium AmEx kort tjener mytji mer penger enn meg, og selv jeg regnet meg raskt frem til at jeg kan tjene mye mer penger på å jobbe de timene det vil ta å få tilbake de pengene på forsikringen enn hva forsikringsutbetalingen vil bli.
     
    Travellingalf and anders82 like this.
  18. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    How to lose a customer 101.
     
  19. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Skjønte det altså. Er bare komisk hvor mye pes det har vært med en i utgangspunktet liten ting kan være :) :)
     
    Fnate liker dette
  20. AcroN

    AcroN Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Det er for dårlig at det skal være sånn på det som liksom er et premium produkt... Betaler man 5000kr for et kredittkort så burde det være smooth sailing med det meste.

    Føler jo litt det samme med SAS AMEX Plat. Når man ser på en del av de perksa der. Eneste som er bra er jo EB opptjening + CT for de som bruker det mye.
     

Del denne siden