SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

  1. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har hørt noe mer angående når de nye korta? Vet at det har blitt sagt nov/des, men det er noget stort spillerom. Har en del store utgifter på november og desember som gjerne sku bli tatt på amex.
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Har også en del utgifter k slutten av nov.
    Snakket med kundeservice som så at 80tusen kort skal ut onde begynner produksjon 1 november.
    Så de kunne ikke garantere noe og si noe om når man fikk.
    Men hun tipset om og søke 1 november om nytt kort selv om man hadde 1 bort fra DnB, da spesielt om en ønsker elite ;)
     
    Jorge, bombusfervidus and holmen like this.
  3. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Erfaringsmessig: Ja, skal lite til selv om tall og bokstaver gir litt hold.
     
  4. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Her er det ingen skraverte tall eller bokstaver, alt er printet på. Så ja, kan skli ut. Samtidig er det lav friksjon for fingrene også,så blir knoting når det skal ut...
     
  5. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Mitt Centurion har utstansing, men kanskje de nye kommer uten.
     
  6. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter nå og leser litt om fordeler osv med Premium vs Elite.

    20 poeng per krone (30 hos SAS) hadde jo vært kjekt, men årsavgiften er jo litt drøy når man samtidig har DNB PB som gir 25 poeng. Hadde derimot Payr åpnet for Amex så er det et lettere valg å gå for Elite, for 300.000 hadde man lett klart å bruke opp via payr.

    Jeg trenger egentlig ikke statuspoengene fra Elite for å beholde gull, men er jo kjekt hvis man har et sabbatsår og ikke flyr så mye.

    ..men teller disse poengene også mot EBG-for-life? Skulle jo tro det.

    og så var det jokeren DNB, og hva de har planlagt å komme med.

    Siden min opptjeningsperiode begynner i desember, og jeg har noen store ferieregninger som skal betales i desember og februar så hadde det jo vært kjekt å eventuelt ha Elite-kortet på plass i desember (men ikke før) for å få 20k poengboost i starten av perioden.

    Et luksusproblem oppi alt dette er å klare å tjene nok poeng for å bruke fly premium og CT (eller 2 CT!) i løpet av et år.

    Har dere andre fått tenkt litt på hvordan man skal kombinere DNB PB, SAS MC Premium, Shell MC og Amex for best mulig avkastning?
     
    Jomik liker dette
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tenker jeg kommer til å gå for Elite med en gang. Har opptjeningsperiode 1/8-1/8, så tenker timingen er grei med tanke på tidlig boost. Beholder SAS MC Premium for FP. Luksusproblemet med to CT-er kan jo forholdsvis enkelt håndteres med salg. Usikker på hva jeg gjør med DNB PB MC. Går opptjeningen ned, ref. tabellen vi har sett, ser jeg ikke helt poenget med det når jeg allerede har Shell MC og SAS MC. Håper DNB ser dette selv også og kommer med noe bedre.
     
  8. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
  9. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Fortsetter selv uten Amex et lite år (sliter med å bruke CT), men vil sannsynligvis søke Elite neste august for flying start på min opptjeningsperioden som starter i juli. Avhengig av hva som skjer med Curve og med DNB så får vi se hvilke andre kort som blir en del av planen.
     
  10. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Vil oppteningsperioden for CT på dei nye AmEx-korta følge oppteningsperioden for Eurobonus? Eg trudde det var kalenderår.
     
  11. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke CT, tenkte på de 20000 grunnpoengene. De gies første gang når kortet innvilges og deretter samme tid hvert år.
     
  12. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg hadde først tenkt å vente og se, men nå tror jeg at jeg går for Elite med en gang jeg også. Jeg bestilte nemlig en reise i Plus til SFO med retur fra LAX i februar på F&F-salget nylig. Opptjeningsperioden min går ut 28/2 og hvis jeg får oppgradert til C begge veier + 20000 fra Amex Elite, klarer jeg jaggu meg Diamant:cool: Jeg som var storfornøyd med at jeg for første gang klarer kravet til EBG (hadde kun gavegull fra før). Kostnaden for Elitekortet kan jo også dekkes opp ved å «donere» bort et gullkort:rolleyes:
     
  13. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man selge en CT? Må den ikke brukes med poeng du har på din bonuskonto?
     
  14. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Innehaver av CT bestiller reisen med CT og egne poeng for den betalende.
     
    Gullars liker dette
  15. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Snakket med kundeservice på fredag, og de informerte om at de starter utsendelse av nye kort i midten av november, og at de regnet med å bruke en måned på dette.

    Spurte om det var mulig med prioritering i utsendelse, men det var dessverre ikke mulig:(;)
     
  16. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    ...altså det blir fort uti desember en gang.

    Da er ikke «bruk i 2018 teller mot CT opptjent i 2019» så mye verdt lengre. :p
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Du får spare julegaveinnkjøp til romjula..
     
    NoLimit and Sunnfjordingen like this.
  18. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Crap... Reiser på tur til Florida 22. November, skulle gjerne hatt det nye kortet til da.
     
  19. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Det går sikkert fint å bestille nytt kort ved lansering. Men regner med at du må regne med litt leveringstid hvis det er stort «trøkk».
     
  20. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    958
    Bonuspoeng:
    93
    Innledningsvis var det vel oktober/november de sa.. Irriterende når de har brukt argumentet om to ekstra måneder med inntjening mot CT. Har også utsatt en rekke jobbutlegg osv for å kunne ta det i tidlig november, men det går nok ikke nå.
     

Del denne siden