Amex Centurion + SAS Elite + SAS MC = Beste kombo?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av beatspin, 04. april 2020.

  1. beatspin

    beatspin Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Har lest forumet over lengre tid og vært passe god når det kommer til EB-poeng, men ønsker å uppe gamet litt.

    Jeg ønsker tanker og tips for den «ultimate» kortkombinasjonen for (relativt) høyt forbruk, mye reise og medium antall dager på hotel og leiebil.


    Planen er:
    • Amex Centurion
    • Amex SAS Elite
    • SAS MasterCard Premium
    Amex Centurion for hotell/leiebil/EB status, immigrasjon/fasttrack, Concierge osv.

    Amex SAS Elite for Companion tickets

    SAS MasterCard for all betaling der de ikke tar imot Amex.



    Ligger på 60 dager på hotell, 30 dager leiebil, 8 langdistanse flights og mange kortdistanse i året.

    Håpet er en kombo som gir overall enklest mulige reiser, EB poeng og companion tickets. Jeg verdsetter M&G, Concierge og fast track høyt.

    Er det noen brukere her med en tilsvarende/lignende kombinasjon og som har brukt Amex Centurion over lengre tid? Finnes det overhodet noen alternativer med tilsvarende perks?

    Noe jeg mangler her eller bør titte på?

    Gleder meg masse til svar av folk litt proffere/erfarne enn meg selv.
     
    Amiros liker dette
  2. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Muligens litt off-topic dette her, men kan man søke på Centurion-kortet nå (aka Black)?

    Ellers synes jeg det ser relativt fornuftig ut det du tenker her. :)
     
  3. beatspin

    beatspin Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg kjenner ikke reglene i Norge, men jeg ble ihvertfall kontaktene av Centurion, fra å ha vært Platinum.
     
  4. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat nå er vel beste strategi å si opp alle kort som koster noe, siden det ikke er noen reiser noe sted på en stund :)
     
  5. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Og i etterkant er det nok den dyreste komboen, tror ikke det er en kombo du går i "pluss" på. Hvis du reiser en del i jobbsammenheng burde det være mulig å opparbeide seg EB Gold, dessuten selges det vel for rundt 5000 her og der.
     
    drsyk liker dette
  6. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Amex Elite + Amex Premium + MC Premium

    Resultat er 3 CT billetter + SAS Business for prisen av GO, men du får bare nytte av dette om du reiser nok privat da :)

    Kanskje du kan vurdere Amex Global Tranfer og komme deg over til det amerikanske markedet, men det er jo litt styr å gjøre dette, men ikke helt umulig :cool:
     
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Vel masse jobb reiser, får du alt i pose og sekk, servert på sølv fat...Verdien av betalt perks faller da betraktelig...
     
  8. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Egentlig ikke særlig styr i det hele tatt når en først bare vet hva som er måten å gjøre det på. :cool:
     
  9. Amiros

    Amiros Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3



    Har exakt samma uppsätt och fungerar väldigt bra!
     
    beatspin liker dette

Del denne siden