Avbestille SAS Plus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Flystasjon15, 04. juni 2016.

  1. Flystasjon15

    Flystasjon15 Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Lurte på om man bestiller biletter i SAS plus 12 timer før avgang at man fortsatt kan avbestille og få full refund, selv om man har sjekka inn og brukt den til å gå på lounge f.eks.
     
  2. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
  3. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Ville vært forsiktig med å gjøre dette regelmessig, eller i det hele tatt for den slags skyld. Antar at SAS ganske raskt hadde sett mønsteret. Er vel ikke ulovlig, men hadde selv følt meg ussel om jeg satt der bare for å få et gratis måltid før jeg dro med et helt annet selskap. Da hadde jeg heller kjøpt meg inn i OSL lounge med god samvittighet :)
     
    Wiolenze and SSH like this.
  4. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Det er flere som har gjort dette.

    Det er jo de som med god grunn avbestiller eller endrer en flybillett selv etter at de har sjekket inn, noe det jo er muligheter for når man kjøper en fleksibel billett. Med mindre du flyr Norwegian da, den kan ikke avbestilles etter at du går igjennom sikkerhetskontrollen.

    Men jeg tror at SAS vil plukke det opp ganske kjapt om du gjentatte ganger lurer deg inn på loungen på denne måten
     
    Wiolenze liker dette
  5. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg gjorde det en gang da jeg var EBS, og det var 20 min kø i sikkerhetskontrollen. Utelukkende for å rekke flyet jeg hadde kjøpt billett til i Go.
     
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har gjort dette et par ganger da jeg plutselig har måttet endre reise. Det som er viktig da er at du kansellerer innsjekk, så har jeg bare ringt inn og gitt beskjed om at jeg ikke skal reise og fått den refundert.
     
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det er i utgangspunktet uproblematisk å avbestille en Plus-billett selv om man har sjekket inn og parkert i loungen, så lenge man kansellerer innsjekk og avbestiller i god tid før avgang. Dette har jeg selv måttet gjøre en håndfull ganger. Jeg ville imidlertid advare kraftig mot å gjøre det ene og alene for å svindle seg til loungetilgang. Dersom det går et mønster i det, så er nok det noe SAS vil plukke opp ganske raskt, og da vil man kunne vente seg en form for sanksjon (for eksempel å måtte betale, slik både en kineser og tysker har måttet gjøre etter å ha systematisk misbrukt fleksbilletter, eller kanskje i verste fall bli svartelistet hos selskapet).
     
    Norfindir liker dette

Del denne siden