Avios - "You have to live in United Kingdom"

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Jonbertel, 20. sept 2015.

  1. Jonbertel

    Jonbertel Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Hei dere reisevante med BA og andre som har avios som valuta. Jeg flyr en sjelden gang med Twin Otterne til FlyBe ute i det skotske høy- og lavlandet. FlyBe er tilknyttet Avios, men dette skjønner jeg er eksklusivt for de som bor i UK. Er det noen som vet om enkle måter å komme rundt dette på? Er det tilsvarende begrensning hos BA? Hvis FlyBe ikke kan "fikses", mens BA er uproblematisk; er det da mulig å kredittere aviosene til en BA-konto i stedet? På forhånd takk for god hjelp! :)
     
    Royal liker dette
  2. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er litt forvirrende at valuta og program har samme navn:

    Avios er en "valuta" og har også et eget program som heter Avios som kun har begrenset tilgjengelighet som du nevner.

    BA har sitt program og der tjener du Avios, som står på din BA-konto. Man kan flytte Avios mellom BA, IB, Avios-konto. Selv om "valutaen" er det samme hos de tre selskapene er opptjeningen og bruk forskjellig, både mellom Avios-programmet og BA og mellom BA og Iberia. Du kan ikke kreditere FlyBe til BA-kontoen, siden FlyBe ikke er BA-partner.

    (Om det finnes triks for å få seg Avios-medlemskap i Norge overlater jeg til andre.)
     
    Jonbertel liker dette
  3. Jonbertel

    Jonbertel Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Hjertelig takk, Anders! Særdeles nyttig og oppklarende! :)
     

Del denne siden