Behøver du hjelp til å booke drømmereisen? Ja, det gjør jeg!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av dortis, 08. des 2015.

  1. dortis

    dortis Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Håper noen kan hjelpe meg. Helt ny på dette med bevisst opptjening og bruk av Eurobonus-poeng og nå trenger jeg deres ekspertise på å få mest mulig ut av min CT som vi fikk da vi var usedvanlig flinke til å benytte AmEx Platinum-kortet i år :)
    Vi ønsker å fly business t/r Maldivene neste år, en eller annen gang i mars-mai, når det måtte være ledig på. Skal være der i 14 netter. Jeg har googlet mye og for meg ser det ut som om det er Turkish Airlines som har beste rute til MLE og som også er i Star Alliance.
    Noen som har erfaring med TK sin business class?
    Hvor mange poeng koster OSL-MLE med TK?
    Hvordan sjekker jeg om Turkish har ledig kapasitet på bonusbilletter?
    Hva blir skatter og avgifter?
    Er det noen grunn for at man evt. bør velge en annen destinasjon for å få mer for oppsparte poeng og CT?
    Noen andre tips?

    Håper noen kan svare meg på dette! På forhånd takk for hjelpen :)
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Hei :)

    Jeg bruker United.com når jeg søker etter award biletter.
    husk å huke av for award travel når du søker. det er kun saver award kategorien som er tilgjengelig for bestilling med EB poeng og CT.

    Tok et enkelt søk på united.com fra OSL til MLE. og da så det med et kjapt øyekast ut til at det var ledig biz billetter på 15 av 31 dager, som nå er ganske bra vill jeg si. Vet ikke om alle disse har grei conection tid osv. Turkish er nok det beste å fly hvis du vill til MLE.
    EDIT: i mars ser det ut til at det er 9 ledige avganger ned til MLE.
    her kan du lese et rewie av turkish sin nye A330 biz: http://travel.bart.la/2013/11/23/turkish-airlines-a330-300-new-business-class/

    Andre destinasjoner jeg vill anbefaler å ta en titt på vill vel være Asia i First class. kanskje aller helst med Lufthansa ned, og Thai hjem(rimelig enkelt å finne award billetter til de største byene i Asia)

    Er usikker på hva det vil koste i avgift til MLE, men vill anta rundt 3500 nok.
    Ring amex eller SAS for å få nøyaktig pris på avgifter.

    Poengprisen er jeg heller ikke 100% sikker på, men rimelig sikker på at det er 140K tur retur til MLE.

    Håper dette hjelper litt ;)
     
    Last edited: 08. des 2015
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden