Beste destinasjoner for EB poeng

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Exigo, 02. nov 2015.

  1. Exigo

    Exigo Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hei og god morgen.

    Vært en lurker i en god stund og sugd til meg masse informasjon og gode tips om bonuspoeng.

    Jeg har vært så heldig å få meg en jobb som medfører en del reising. Min opptjeningsperiode er snart over 30.nov og jeg har nesten EBG i hendene. Etter denne reiseperioden på jobben så gjenstår det bare 12000 Eurobonuspoeng ca.

    Jeg er villig til å jobbe for disse poengene og er heldig som har en del fri å ta av.

    Har prøvd å lete frem de beste destinasjonene for billigst mulig penger uten hell.

    Hva er de beste destinasjonene for å kunne hente inn disse poengene uten å måtte fly Hong Kong eller New York med SAS eventuelt *A partnere.

    På forhånd takk :)
     
    Last edited: 02. nov 2015
  2. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    T/R euopa i pluss gir raskt 4000 poeng, men hva er årsaken til at du ikke vil til HK/USA?
     
  3. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    T/r Singapore gir rundt 6 000 poeng kvar veg i økonomi (hald tunga rett i munnen, for ikkje alle økonomiklassene gir poeng, har eg sett). Kanskje ikkje direkte superbillig.

    Ev. kortare turar i Europa som foreslått over. Kanskje du er nærmare gull på flystrekningar (legs)?
     
  4. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville absolutt prioritert en langtur til HKG og/eller USA hvis det er poeng du må gjøre det på..
     
  5. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Du er kanskje litt sent ute. Det er fortsatt mulig for en overkommelig pris om du leter litt, men det har vært veldig mange tilbud denne høsten med SAS på langdistanse. Om du må gjøre det samme neste år, så er det lurt å planlegge litt tidligere. Det er mye lettere å skaffe de ekstra poengene man behøver da.

    Tror at det letteste (og det som er mest moro, om du har tid), er en langtur til USA eller Asia. Søk deg litt rundt, og kontroller bookingklasser om du booker noe annet enn SAS.
     
  6. Exigo

    Exigo Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Det er ikke det at jeg ikke vil til HK eller NY, men etter å tittet litt i SAS appen så virker det som normalprisen for T/R HKG er 17000,- NOK for totalt 13000 EB poeng på SAS Go. Det jeg begynte å tenkte på er om det er reisemål i Europa som gir bedre opptjening per krone. T/R Milano med SAS er 4000,- NOK for 4500 EB poeng i SAS Plus, tar jeg 3 sånne turer så er opptjeningen litt større for litt mindre penger. Får nesten 4 turer til samme pris som en HKG tur men tjener 19000 EB poeng

    Bruker mer tid men tid har jeg å ta av frem til 30.11

    Når dete gjelder legs så er jeg milevis unna, har flydd en del turer som ikke gir legs
     
    Last edited: 02. nov 2015
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    3 lørdager t/r Gdansk fra Oslo via CPH i Plus (ca 2500 pr tur) gir deg 13.500 poeng.
     
  8. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    På web får jeg lett opp t/r HKG for drøye 6000 på flere datoer i november i SAS Go..
     
    Exigo liker dette
  9. Exigo

    Exigo Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Kjapp helgetur til HKG for 9500 poeng og en tur til Gdansk for 4500 poeng så er mye gjort kanskje. Spinne lykkehjulet på Optiontown til HKG så reiser man kanskje standsmessig også.

    Skal titte nærmere på det når jeg kommer hjem fra jobb.

    Er det forøvrig noen som har erfaring med UTo til HKG?

    Takk for gode tips :)
     
    Last edited: 02. nov 2015
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Vedrørende GDansk, merk deg at du ikke får kjøpe t/r billetter fordi transfer tiden i GDansk er for kort. Du må kjøpe to enkelt billetter (marginalt dyrere). Det er ikke noe problem for maskinen du flyr tilbake med er den du kommer med, og du snur nærmest i døra. Ikke noe sikkerhetskontroll eller noe. Bare sjekk inn før du flyr nedover.
     
    Exigo liker dette
  11. Exigo

    Exigo Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Da er kjapp tur til Gdansk ordnet for mandag 16.11

    Neste blir å bestemme seg hvor lenge skal man være i Hong Kong, blir jo for dumt å bare snu i døren når man er der.

    Er det noen som har noen formening om 2 timer er nok til å komme seg tilbake på flyet i Hong Kong om man velger T/R uten stopp?
     
  12. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Det burde gå bra, man trenger vel egentlig ikke å gå gjennom passkontroll, dersom man ikke må ha stempel i passet. Bare følg "flight-connections", men 2 * 12 timer bak i bussen hørtes heftig ut i mine ører.....
     
    Exigo liker dette
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Jøss, her er vi desperat :)
     
    Kjakan and Exigo like this.
  14. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,302
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Om du ikke har vært i HK og har tid, så vil jeg sterkt anbefale deg å ta minst 1-2 dager der. Det er en heftig kul by.
     
    luftbusspassasjer and Exigo like this.
  15. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ser ikke noe problem med å snu og være med samme fly hjem, men jeg ville heller tatt et par dager. Mye å se og prøve :)
     
    luftbusspassasjer liker dette
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekk også aegean business.
    Fant tidligere en tur til en eller annen gresk øy tur retur for ca 3500. Gav 7-8 000 poeng om jeg ikke husker feil.
    Lufthansa og Aegean business.
    Sjekk også om du finner noe lurt med Turkish business, langt mer gøy enn 2x12 timer bak hos SAS. Koster nok noe mer enn 6000, men kanskje 10-12k?
     
  17. Exigo

    Exigo Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hong Kong er i boks og gullkortet er sikret. 2 netter på Hong Kong Island i den beste vær perioden.

    Hvis andre er i teigen i perioden 27 til 29 november så er jeg garantert ledig for en øl eller 3 :)

    Ett kjapt spørsmål på tampen, EB poeng bruker noen dager før de kommer inn på konto. Min opptjeningsperiode er til 30.nov og jeg er hjemme i Norge den 29.nov, dette burde vel ikke være noe problem eller?

    Igjen tusen takk for all hjelp med min første tråd.
     
    Last edited: 05. nov 2015
  18. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ta opptil noen uker før det er på konto. derfor er det 3 mnd grace periode der du ikke mister status. men "flighten" må være gjennomført før din nye periode starter.
     
  19. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,302
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen problem. Det som teller er flyvningsdatoen når det kommer til poengopptjening og periode. Ikke når poengene kommer på konto.
     

Del denne siden