Beste lojalitetsprogram hoteller i USA

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Bjoern In America, 12. juli 2015.

  1. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for flott oppdateringa av IHG programmet @Jørgen



    Jeg lurer på hva dere anbefaler som beste lojalitets program for hoteller/kjeder i USA?



    Det er ikke først og fremst luksusen jeg er ute etter, men en grei standard.



    Det er viktig at hotell kjeden har mange hoteller, både i byer og for enkelt overnattinger

    når jeg er på roadtrip.



    Det viktigste med programmet er mulighetene for "gratis netter", men fleksibel utsjekk

    settes også høyt.



    Til nå har jeg satset på IHG, men lurer på om noen av dere har argumenter og erfaringer med

    andre alternativer som Best Western, Marriott eller andre kjeder?



    Det aller viktigste er tilgjengeligheten, og at selvfølgelig lojaliteten kaster av seg i "gratis"

    overnattinger.
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    IHG har jo tradisjonelt vært et bra alternativ for de som ønsker poeng, mens de har vært dårlige på elitefordeler.

    IHG har i det minste enormt med eiendommer, så er nok et av de bedre valgene for det du beskriver vil jeg tro!

    Club Carlson bør jo også vurderes. Også de har godt med eiendommer i USA, og har jo vært greie å matche til Gull, og det er jo noe!
     
    Last edited: 12. juli 2015
    Bjoern In America liker dette
  3. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Ferie eller jobbreiser? Hvilken komfort-klasse vil du ha? Er jeg på jobb vil jeg gjerne ha stabilitet og litt mer komfort enn på ferie (roadtrip) der man ikke er veldig mye på hotellrommmet.

    Carlson er ikke det store i USA om du skal på roadtrip, veldig glissent mange steder. Holiday Inn (IHG) finnes nesten i enhver støvete landsby alt, samme med Best Western (Worst Bestern) og en drøss andre motellkjeder.

    Ref dette med gratisnetter (lojalitets og perks får andre ta seg av):

    Jeg tror ikke man bør se seg blind på gratis overnattinger på hoteller, da blir det fort dyrt. Eneste er om man skal bruke samme stedet/kjede mye i jobbsammenheng og får en drøss netter på et dyrt hotell. Bedre å se etter gode priser, eller deale gode priser der det passer. På roadtrip (min erfaring etter 20.000+ miles på veien i USA) så er det mye enklere å ta det man finner eller som passer enn å surre rundt etter "sitt hotell" som er dobbelt så dyr og ligger på feil side av byen.

    Hotels.com gir deg en natt "gratis" etter 10 netter, og slår vel mye annet på akkurat det. I tillegg blir du kjedeuavhengig noe som gjør at du ikke surrer rundt etter akkurat ditt hotell. Hotellene betaler 20-25% provisjon til hotels.com så det kan også være prutningsmonn direkte med hotellet. Om du går for å booke direkte mot hotellene så husk AAA-rabatten som også ofte er rundt 10%.

    Selv har jeg kun status hos Raidosson (via Bonusfeber) og Hyatt fordi det plutselig ble sånn tilfeldig. Var på en to-ukerstur i USA tidligere i år og bodde ikke på et eneste Radisson eller Hyatt-hotell siden det ikke passet med sted eller pris. Brukte hotels.com, Rocketmiles og hilton.com direkte. Jeg kjører poeng for alle hotellovernattinger over på en av flykontoene mine, synes jeg får mer ut av det der.
     
    KristianSk and Cecilie like this.
  4. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    HHonors har en drøss med hoteller i USA, ca 3600 eiendommer, og er til stede i alle store og mindre byer. De kjører jevnlig kampanjer med 3x poeng og man kan få gull etter bare 4 stays hvis man kjører en challange. Fordelen med gull hos hilton er gratis frokost, og det sparer man en del på.
    Hampton by Hilton har nest flest eiendommer i USA kun slått av Best Western.
    BW ville jeg ikke anbefalt, har lest mye ymse om programmet deres, og at de ikke er spesielt gode på å kjenne igen sine status kunder.


    Skjermbilde 2015-07-12 kl. 14.25.24.png

    Skjermbilde 2015-07-12 kl. 14.35.51.png
     
    Bjoern In America and AndersB like this.
  5. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Som road-tripper så er jeg også glad i Hilton. Hilton Garden Inn, Hilton og Doubletree gir gratis frokost ved gullkort. Noen ganger er frokosten bra, andre ganger er det middelmådig. Embassy Suites, Homewood Suites og Hampton Inn har gratis frokost til alle.

    Du kan også fritt bruke MVP rate som gir 20 % av standardpris. Jeg er ikke så nøye på at det må være Hilton, men det finnes så mange av de i USA, og med MVP raten så blir også prisen ganske god i forhold til tilsvarende hos andre kjeder. IHG kommer så å si alltid dyrere ut.

    Best Western er ganske poengløst når det gjelder statusprogram. Jeg får egentlig ingenting ut av Diamond kortet, og ikke alt er like bra. De er alle uavhengig eid, og jeg tror ikke Best Western sentralt gidder å følge opp eiendommmer som er av godkjent standard heller.
     
    Bjoern In America liker dette
  6. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk @kosvines @chrisbu @AndersB
    for all info! :)

    Så kommer et par amatør spørsmål: hva er MVP rate??

    og kan jeg få statusmatch fra IHG gold til HHonors Gold?
    Hvis så, hvordan går jeg frem da??

    :D
     
  7. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, ikke da jeg forsøkte hvertfall. Men du får som nevnt tilbud om en relativt enkel challenge.
     
  8. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
  9. deaf_leopard

    deaf_leopard Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Har stort sett benyttet Hilton på mine reiser til USA. Dei finst stort sett overalt og standarden er nesten alltid ok++.
    Dei har også bra med variasjon i portefølja si. Resorts, by hotell, luksushotell, flyplasshotell f.eks.

    Og eg synast at ein stort sett alltid får ein fornuftig pris hos dei.
     
    Bjoern In America liker dette
  10. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kastet meg på Thanksgiving tilbudet til HH og fikk Diamond.
    Nå er det SPG Diamond som henger høyest. Neste sommer blir det enten cruise i Karibien med USA ferie i begge ender eller en drøy Asia tur med HKG/SGN og Phillipines.
    Alt avhenger av hvor "sprek" NOKén blir i forhold til andre valutaer.
     
    Bjoern In America liker dette
  11. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du er opptatt av valutakursen så er jo Brasil å anbefala for tida ;)
     

Del denne siden