Har slikt SAS Amex platinum kort som gir en companion ticket med rabatt. Forsøkte i går bestille t/r Oslo-NewYork for 2 personer, men fant bare økonomibilletter hele høsten. Ønsker en helgetur på business. Noen som har erfaringer med dette. Lett for SAS / Amex å love bort halvpris billetter når de kun kan tilby økonomiklasse som uansett er rimelige...
Det virker å være et gjennomgående fenomen det der og av den grunn har jeg pr. dd. ikke fått meg selv til å ta ut noen bonuspoeng enda. Blir snart EBG og lurer på om tilgjengeligheten blir bedre da eller om det er like dårlig?
Ja, det står jo i hvert fall på SAS sine sider at EBG har bedre tilgjengelighet på bonusreiser. Har nå bare EBS... Men når jeg fikk Amex kortet reklamerte de som eksempel for en reise på business til NY for to personer til halv pris. Litt dumt at det nå ikke er mulig når man da har oppnådd CT...
Tok ett kjapt søk i oktober og november nå. Kan ikke si jeg fant noe i business heller. Selv er jeg gull. :/ Men fant plenty med business til HongKong, Tokyo og San Fransico.
Nå har ikke jeg gjort ekstremt mange søk, men opplever at det er veldig utfordrende å finne gode alternativer for 2 pers i biz på BÅDE tur/retur... (Er EBG)
Forsøkte nå kun 1 person, SF og Hongkong Kong. Masse billetter i SAS Go, men ingen i business - da er det altså bare med EBG man får business hvis du fikk opp business på de samme reisene...
Det ser vel ut som tilgjengeligheten da er noe bedre med EBG hvis de får business mens EBS bare får GO? Men synes jo tilgjengeligheten for EBS er for dårlig...
Generelt sett kan man si du må booke lang tid i forveien om du skal til USA med SAS ved bruk av bonusbilletter. Det er "alltid" ledig i Economy, mens Business som regel bør bookes minst 9-10 måneder før reisen er planlagt gjennomført. Erfaringsmessig er det vesentlig lettere å finne billetter østover.
EBG/EBD har ingen bedre tilgjengelighet enn vanlige medlemmer. Dette er en "etterlevning" etter at de endret EuroBonus, og det falt ned på at man fikk en rabatt på billetter som delbetales med poeng (også kalt "best tilgjengelighet" hos SAS). EBS får 10%, EBG 20% og EBD 30%. Ettersom disse billettene ikke kan bestilles med CT, er det med andre ord ikke noe enklere for EBG/EBD å få tak i businessbilletter enn for alle andre. Og ja, det er dritvanskelig! EBP har jeg hørt at har fått frigjort seter spesifikt i enkelte tilfeller, men heller ikke de har bedre tilgjengelighet i utgangspunktet.
Enig med Jørgen, å finne bonusbilletter i biz er helt håpløst hos SAS i det store og hele. Unntatt tildels "beste tilgjengelighet", men da til helt uhyrlige priser selv med EBG-"rabatt". Gleder meg til den dagen det går an å booke bonusbilletter hos andre *A-selskaper på sas.no (dette har vi blitt lovet ).
Ingen andre selskaper jeg har forsøkt å booke med som har i nærheten av like dårlig tilgjengelighet.. Dessverre er sAS dårligst i klassen, men skjønner de jo til dels ettersom det neppe er å slippe bonusseter i Biz som gjør at de tjener mest penger
Tok et kjapt søk som EBP og får ikke opp noe før i februar(glemte å sjekke januar), så samme tilgjengelighet ;-)
Ring og be de sjekke andre selskaper, det pleier å hjelpe. Ulempen med SAS er at de ikke har så mange avganger, og da blir det trangt om plassen om de beste bonussetene (egentlig bare spørsmål om etterspørsel, så ingen grunn til å klage på SAS). Flyr mest KLM/Air France, som sammen med Delta har en drøss avganger, og der er det stort sett alltid mulig å finne noe i biz.
Er det samme pris (i antall bonuspoeng) for reise med andre selskaper? Trodde det var mye dyrere å benytte bonuspoengene hos andre selskaper?
Tror det er 100tusen miles i biz til asia vær vei. KLM har fuel charges+ tax selv på sine egne fly. Så det er rundt 3-4 tusen siste jeg sjekket på biz tur retur. Men er vel egentlig det samme som Sas eurobonus når det er så vanskelig og finne biz på sas, og ender med og fly med et selskap i Star.
SAS til USA 100 000 poeng *A til USA 110 000 poeng SAS til Asia 140 000 poeng *A til Asia 140 000 poeng Andre priser med *A: Nord- og mellom-Afrika samt midt-østen: 90 000 India: 120 000 Sør-: 140 000 Caribbean & Sør-Amerika: 140 000 Hawaii: 160 000 Australia & Stillehavet : 180 000 Dette i business.