Bestille bonusbilletter med SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Sofadof, 03. aug 2015.

  1. Sofadof

    Sofadof Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har slikt SAS Amex platinum kort som gir en companion ticket med rabatt. Forsøkte i går bestille t/r Oslo-NewYork for 2 personer, men fant bare økonomibilletter hele høsten. Ønsker en helgetur på business. Noen som har erfaringer med dette. Lett for SAS / Amex å love bort halvpris billetter når de kun kan tilby økonomiklasse som uansett er rimelige...
     
  2. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Det virker å være et gjennomgående fenomen det der og av den grunn har jeg pr. dd. ikke fått meg selv til å ta ut noen bonuspoeng enda. Blir snart EBG og lurer på om tilgjengeligheten blir bedre da eller om det er like dårlig?
     
  3. Sofadof

    Sofadof Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ja, det står jo i hvert fall på SAS sine sider at EBG har bedre tilgjengelighet på bonusreiser. Har nå bare EBS... Men når jeg fikk Amex kortet reklamerte de som eksempel for en reise på business til NY for to personer til halv pris. Litt dumt at det nå ikke er mulig når man da har oppnådd CT...
     
  4. teiker

    teiker Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Tok ett kjapt søk i oktober og november nå. Kan ikke si jeg fant noe i business heller. Selv er jeg gull. :/ Men fant plenty med business til HongKong, Tokyo og San Fransico. :)
     
  5. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har ikke jeg gjort ekstremt mange søk, men opplever at det er veldig utfordrende å finne gode alternativer for 2 pers i biz på BÅDE tur/retur... (Er EBG)
     
    Travellingalf liker dette
  6. Sofadof

    Sofadof Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Forsøkte nå kun 1 person, SF og Hongkong Kong. Masse billetter i SAS Go, men ingen i business - da er det altså bare med EBG man får business hvis du fikk opp business på de samme reisene...
     
  7. travellers4fun

    travellers4fun SK EBG/NCC Plat/HH Gold/Sixt Plat/Hertz PC

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Og SAS profilerer som en gull-fordel at tilgjengeligheten blir større på bonus-billetter. Blah!
     
  8. Sofadof

    Sofadof Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Det ser vel ut som tilgjengeligheten da er noe bedre med EBG hvis de får business mens EBS bare får GO? Men synes jo tilgjengeligheten for EBS er for dårlig...
     
  9. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Generelt sett kan man si du må booke lang tid i forveien om du skal til USA med SAS ved bruk av bonusbilletter. Det er "alltid" ledig i Economy, mens Business som regel bør bookes minst 9-10 måneder før reisen er planlagt gjennomført.

    Erfaringsmessig er det vesentlig lettere å finne billetter østover.
     
    Travelmate liker dette
  10. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    EBG/EBD har ingen bedre tilgjengelighet enn vanlige medlemmer. Dette er en "etterlevning" etter at de endret EuroBonus, og det falt ned på at man fikk en rabatt på billetter som delbetales med poeng (også kalt "best tilgjengelighet" hos SAS).

    EBS får 10%, EBG 20% og EBD 30%.

    Ettersom disse billettene ikke kan bestilles med CT, er det med andre ord ikke noe enklere for EBG/EBD å få tak i businessbilletter enn for alle andre. Og ja, det er dritvanskelig!

    EBP har jeg hørt at har fått frigjort seter spesifikt i enkelte tilfeller, men heller ikke de har bedre tilgjengelighet i utgangspunktet.
     
    Trety liker dette
  11. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Enig med Jørgen, å finne bonusbilletter i biz er helt håpløst hos SAS i det store og hele. Unntatt tildels "beste tilgjengelighet", men da til helt uhyrlige priser selv med EBG-"rabatt". Gleder meg til den dagen det går an å booke bonusbilletter hos andre *A-selskaper på sas.no (dette har vi blitt lovet :rolleyes:).
     
  12. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Nesten flaut hvor dårlig tilgjenlighet det er spør du meg.
     
  13. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen andre selskaper jeg har forsøkt å booke med som har i nærheten av like dårlig tilgjengelighet.. Dessverre er sAS dårligst i klassen, men skjønner de jo til dels ettersom det neppe er å slippe bonusseter i Biz som gjør at de tjener mest penger :rolleyes:
     
  14. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Tok et kjapt søk som EBP og får ikke opp noe før i februar(glemte å sjekke januar), så samme tilgjengelighet ;-)
     
  15. Travelmate

    Travelmate Guest

    Ring og be de sjekke andre selskaper, det pleier å hjelpe.
    Ulempen med SAS er at de ikke har så mange avganger, og da blir det trangt om plassen om de beste bonussetene (egentlig bare spørsmål om etterspørsel, så ingen grunn til å klage på SAS). Flyr mest KLM/Air France, som sammen med Delta har en drøss avganger, og der er det stort sett alltid mulig å finne noe i biz.
     
  16. Sofadof

    Sofadof Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det samme pris (i antall bonuspoeng) for reise med andre selskaper? Trodde det var mye dyrere å benytte bonuspoengene hos andre selskaper?
     
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Tror det er 100tusen miles i biz til asia vær vei.
    KLM har fuel charges+ tax selv på sine egne fly. Så det er rundt 3-4 tusen siste jeg sjekket på biz tur retur. Men er vel egentlig det samme som Sas eurobonus når det er så vanskelig og finne biz på sas, og ender med og fly med et selskap i Star.
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    SAS til USA 100 000 poeng
    *A til USA 110 000 poeng
    SAS til Asia 140 000 poeng
    *A til Asia 140 000 poeng

    Andre priser med *A:
    Nord- og mellom-Afrika samt midt-østen: 90 000
    India: 120 000
    Sør-: 140 000
    Caribbean & Sør-Amerika: 140 000
    Hawaii: 160 000
    Australia & Stillehavet : 180 000

    Dette i business.
     
    Last edited: 04. aug 2015
  19. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    SAS tar også 140 000 til Asia..
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det har du jammen meg rett i... Oppdater posten...
     

Del denne siden