Bestille bonusreise langt frem i tid

Tråd i 'Bonushjelp' startet av arildrs, 22. nov 2016.

  1. arildrs

    arildrs Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, jeg er helt fersk i gamet og har stort sett bare booket bonusreiser i nord-europa (Eurobonus). Men har nå planer om en lengre bonusreise. Jeg har søkt på SAS sine sider men der er utvalget heller dårlig.

    Jeg har EBG og har ca 170.000 poeng og en CT som går ut desember neste år.
    Har planer om å ta med kona og kunne egentlig tenkt oss en tur til Japan. Jeg har vært der flere ganger tidligere (jobb) og stortrives.

    Vi ser for oss en tur i slutten av September neste år og skal være borte ca 7-8 dager. Pt er det nesten ingen bonusbilletter som er lagt ut. Ihvertfall ikke i business. Vil det bli lagt ut flere bonusbilletter når det nærmer seg eller kan jeg anta at det kun er det som står nå som faktisk er tilgjengelig ?.

    Vi flyr fra Stavanger og dersom noen har andre tips, både vestover og østover så tar jeg dem i mot med åpne armer.
     
  2. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    CT for *A eller bare SAS?
     
  3. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    ingie liker dette
  4. arildrs

    arildrs Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei CT for *A
     
  5. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei @arildrs - velkommen til forumet.
    Alltid moro med nye krefter her inne.
    @Are - er en av ekspertene på CT.
    Han har etterhvert veid alle agentene i Estland med telefon-vekt, hvem som går med på hva etc...

    Jeg anbefaler alltid å ha med kona på destinasjon eller område, B4 asking.

    Lykke til !
     
  6. arildrs

    arildrs Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,572
    Bonuspoeng:
    293
    Noen sjangs for at du i løpet av tiden fremover vil dra inn ytterligere 20000 poeng? Isåfall vil jeg anbefale at dere vurderer å fly First, skal du først skjemme bort kona di, så gjør det til gangs. :)
     
  8. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Ok, da kan du glemme å finne noe på sas.no. De viser kun ledige seter på SAS.
    Du har noen betalings tjenester som KVS og Expertflyer. Men, hvis du er helt ny på dette vil jeg vel heller anbefale søke ved hjelp av United sin hjemmeside. Søk på award, og se etter saver award. Stort sett viser denne siden korrekt på ledige seter du kan booke med EB poeng. Burde ikke være noe problem å finne C til asia for 2 pax neste høst.
     
  9. arildrs

    arildrs Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ja muligens. Det hadde vært morro å prøve det.
     
  10. arildrs

    arildrs Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1

    Ser at det er lett å bli bitt av dette....
    Fulgte linken til @bighc og har allerede begynt jakten på United. Her kan det være mange muligheter dersom man er litt fleksibel ift antall mellomlandinger etc.

    Er kanskje litt bortskjemt, men liker enkelheten ved å fly fra SVG-CPH-NRT og samme retur. Synes også de nye oppgraderte kabinene til SAS på langdistanse er meget bra, både C og Y.
     
  11. arildrs

    arildrs Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    United er helt konge!!!!
    Kjempeoversikt og gode muligheter for god planlegging.

    Et spørsmål til ift bruk av CT.
    I brevet som jeg har fått av AMEX står det at kombinasjon av klasser ikke er tillatt.
    Er det noen som har hatt utfordringer med dette ift f.eks å fly F en vei og C på returen ?
     
  12. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Det er uproblematisk virker det som. Ikke alltid man kan få F begge veier. Ulempen er at du betaler for høyeste klasse.
     
  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Her missfotår dere begge.
    Det reglen sier eller mener er at hvis det feks kun en 1 sete i F og 1 i biz er ikke dette godkjent. begge reisende må altså få plass i enten F eller biz/eco. det er ingen problem og fly F en vei og biz tilbake. Men du betaler dog for F begge veier :(
     
    arildrs liker dette
  14. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for oppklaring. Om jeg ikke svare riktig ut fra forutsetningene, svarte jeg hvertfall rett på spørsmålet :p
     
    arildrs and Xflipper like this.
  15. arildrs

    arildrs Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for oppklaringen.
    Holder nå på å karre til meg litt flere poeng slik at jeg kanskje får til F ihvertfall en vei.
     
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Får du F en vei får du også F på returen om det er ledig seter. Det går ikke an og betale mindre for å fly F en vei. Du betaler F begge uansett.
     
  17. Richard85

    Richard85 Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Ser på united sine sider. Er det sjelden man finner buisness saver? Fant egentlig bare buisness everyday. Står at de koster 155k poeng. Er det pr vei eller t/r? Jeg er også fersk på dette her
     
  18. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Du må finne business saver, og feks t/r USA er 110.000 EB poeng

    Det kan lønne seg å søke leg for leg også. Feks om du skal til LAS bør du søke strekning for strekning. Eks: OSL-EWR, EWR-SFO, SFO-LAS
     
    Richard85 liker dette
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Velkommen til forumet. Det er ikke uvanlig å finne, men det finnes definitivt ikke på hver avgang. Spesielt ikke for to. Du trenger ikke å forholde deg til prisene på United.com, du finner poengprisene på denne siden.
     
    Richard85 liker dette
  20. Richard85

    Richard85 Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    takker så mye for svar:) skal sjekke dette ut. finner vell ut av det tilslutt:) skal altså godt gjøres å finne buisness bonusreise til hele familien på 4? kanskje større sjanse å kjøpe økonomibilletter og deretter oppgradere til buisness for enten poeng eller en billigere penge enn det koster i utgangspunktet? er kanskje dårlig deal å kjøpe økonomibilletter og oppgradere til buisness på poeng?
     

Del denne siden