Bildekk på flyet?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 16. aug 2015.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har et sett med dekk stående i Kristiansand som jeg tenkte å få inn til Oslo.
    Vil gjerne slippe å kjøre ned og opp så tenkte at om jeg får OT på en billett kan jeg kanskje bare sjekke inn alle fire?
    Plus gir vel to bagasjer og to for EBD.
    Noen som har noen erfaringer å dele?
     
  2. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Så lenge det kun er dekk som ikke er på felg (les under trykk) så er det vel bare å kjøre på. Plus & EBD gir 4.stk bagasje ja,.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    De er på felg men kan kanskje tømmes først..
    Null problem å fylle de igjen.
     
  4. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Riktig trykket må ut. Sendte 3 hjul en gang og veide de med og uten lufttrykk. Synes å huske det var ca 700g forskjell. Pr hjul.
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg forhørte meg på flyplassen og de mente det var å regne som spesialbagasje og at jeg måtte betale pr stk uansett..
    Så da droppet jeg det. Finner vel noen som kan kjøre de opp for hundrelapp eller to..
     
  6. Rune

    Rune Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Dersom du har Plus-billett og EBD, så har du jo krav på 4 bagasjeenheter. Om de defineres som spesialbagasje, så må de sendes fra annen skranke, men de er like fullt innenfor din vanlige kvote og skal vel således ikke betales for? Det er kun spesialbagasje hvor størrelsen eller vekten er særlig utenfor standarden at evt ekstra påslag skal kicke inn. Pakker du hvert dekk i en dekkpose kan jeg neppe tenke meg at dette ikke skulle gå.
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det var slik jeg også tenkte men gadd ikke krangle med damene i skranken.
    De henviste meg til sas cargo, men der var det stengt og jeg hadde 3 stk ventende på meg utenfor flyplassen så lot det bare være.
     

Del denne siden