Bonushjelp til Tokyo, Høst 2014

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Chinh Le, 23. juli 2014.

  1. Chinh Le

    Chinh Le Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Hallo.

    Jeg har nå 100K DM poeng, og vurderer å gå for 100K nye pga tilbudet i juli. USAirways er med i Oneworld kan jeg ikke bruke ANA tool lenger. Da jeg aldri har booket med poengene før, trenger jeg ekspert hjelp fra dere.

    Reise:
    1. Oslo - Tokyo (hvilken routing vil være best), Anbefalt Søketool som brukes i one world?
    2. 2 pers. i business
    3. Reiser helst 19/20 sept og tilbake 03/04 okt
     
  2. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville forsøkt OSL - DOH - TYO, da får du fly 787 men fet biz cabin. Alternativt OSL - LHR - å rett til TYO med JAL eller via DOH eller HKG med CX eller QR. CX, JL og QR er alle bra og har ingen avgifter. BA har store fuel chage som koster mer enn det smaker.

    Søk på ba.com som medlem. Gir ikke 100% riktig bilde, men ok.
    Ut fra Oslo har ba vist mye feil på mine søk.
     
  3. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bruker BA.com til å søke på OneWorld availability. Det er ikke noe ideelt verktøy, men det har funket for meg.

    På generelt grunnlag anbefaler jeg First Class fremfor Business, siden dette koster akkurat 100K DM og gir mer valuta for poengene. Hvis du ikke finner noe er Business et greit alternativ, særlig når du reiser sammen med noen.

    Du får leke deg litt rundt på BA.com. Sjekk hvilke selskaper som er med i OneWorld og last ned et høyoppløselig verdenskart og bruk det som utgangspunkt.

    Hvis du ikke kan/vil/orker å søke selv, så kan du bruke en tjeneste som Upgrd.com som fikser alt for deg for $150.
     
  4. Chinh Le

    Chinh Le Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Ila noen dager har jeg lekt med BA, JAL og Qantas sine award søketool uten suksess (tror jeg brukte minst 6 timer totalt). Søkte kun på business da vi er to som reiser for å øke sannsynligheten. Fant business seter fra Heathrow-Dubai-HongKong med emirates, men kom kom meg ikke videre. Dermed ga jeg opp med å finne retur billetten. Mulig at jeg må gjøre dette lang tid i forveien og ikke 2 mnd. før avreise :)
     
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Husk at Emirates ikke er i OneWorld (de er partner med Qantas, men ikke i alliansen)

    Noen ikke-allianseselskaper er det mulig å ta ut tur med, de er listet her: http://www.usairways.com/en-US/Resources/_downloads/dividendmiles/partnerawardtravel.pdf
     
    Chinh Le liker dette
  6. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Slike søk kan være veldig tidkrevende ja. Tør ikke tenke på hvor mange timer jeg har brukt på slikt. Flere av mine venner gidder ikke å søke, men betaler heller http://upgrd.com/awards/ for å gjøre det. Det spørs hva man verdsetter tiden sin til, og hvor gøy man synes det er å søke :)
    Du kan også prøve AA sin søkefunksjon. Noen flyselskaper åpner premium-seter først et par uker før avreise, så hvis du holder hodet kaldt kan du ha hell, men det er jo en viss risiko for at ingenting dukker opp.
     

Del denne siden