Hei! Jeg har et par Bose QC15 som har sluttet å fungere. Kjøpt i april 14, så de er over to år gamle. Hvordan er garantien på disse? To år? MVH Tommy
Er de kjøpt i Norge så har du uansett rettigheter iht lov om forbrukerkjøp, dvs. reklamasjonsrett i fem år.
Jeg slet ut mine QC25 slik at klokka på det ene øret sluttet å fungere, kanskje 1 1/2 år etter at jeg kjøpte de. Da var Bose veldig lette å ha med å gjøre - faktisk mer enn forventet. Kjøpte de på Best Buy når jeg bodde i USA. Kontaktet Bose i Norge og forklarte at de var ødelagt. Sendte de inn, de så på de og jeg fikk nye i retur. Ble ikke spurt en gang om kvittering eller noe.
Jeg har et par QC25 som sluttet å fungere for noen uker siden. De ble kjøpt i Oktober 2014 og den 2-årige garantien hadde dermed nettopp gått ut. Men, problemet jeg hadde var et kjent problem med akkurat denne modellen, så et nytt par er på vei i posten akkurat nå, uten at jeg trenger å betale en krone for det. Sikkert samme problem som @Flight Cancelled . Så jeg ville ringt Bose og hørt om noe liknende.
Takker. Jeg skal kontakte dem å høre. Disse sluttet også plutselig å fungere. @Imartin Ja de er kjøpt i Norge..men er det fem års reklamasjon på småelektronikk?
Har produktet en forventet levetid på mer enn to år blir det 5 års reklamasjonsrett etter lov om forbrukerkjøp.
Ok. Er ikke sikker på om det er nettbutikken eller Bose jeg skal kontakte...sendte en mail til Bose, så ser jeg hva de sier. Mange takk for svar!
Både ja og nei. De brukes kanskje i snitt 5-6 timer hver dag, og får kjørt seg på reiser. Første gang røk støydemperen i ene kanalen, deretter røk et eller annet inni jack sloten. Men jeg digger headsetet, og kommer til å fortsette å bruke dem så lenge jeg kan
Da reklamerer du bare til de du kjøpte de fra, og tar saken videre med dem. Bør gå rimelig greit å ta det på reklamasjon.
Hvis produktet er ment å vare ut over 2 år ved vanlig bruk, så har du 5 års reklamasjonsrett. Headset er en av kategoriene innen elektronikk hvor dette er et tolkningsspørsmål, så du må nesten vurdere selv om du ønsker å forsøke å benytte deg av reklamasjonsrett på dem. Merk at det gjelder kun dersom du har kjøpt dem i Norge!