Brenne litt miles i Asia (OW)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Helikopter, 22. sept 2015.

1. Helikopter

Helikopter Senior Medlem

Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    63
    Er for tiden på utveksling i Australia. Skolen her er ferdig i desember og jeg har fort litt tid til å reise før jeg må hjem til Norge.

Har 100.000 miles hos AA som brenner litt. 40k hos BA.

Har stort sett ingen krav. Må være i SIN før julaften bare. Har sett litt på JAL F til TYO fra SYD og kanskje CX C til HKG. Virker som god tilgjengelighet. Dette mener jeg skulle kostet meg 60k hos AA og 40k hos BA. Men kanskje lurere måte å bruker miles på? Er det noen produkter der ute jeg burde prøve å karre til meg en plass hos?

Hadde hatt lyst til å få prøvd litt CX F og, men eneste ruten jeg fant der var fra TPE til HKG. Har hatt gleden av å være på The Ving en gang før og kunne godt tenkt meg tilbake.

2. Insomnia4u

Insomnia4u EBD

Likes mottatt:
    315
    Bonuspoeng:
    63
    Om du finner JAL F SYD-TYO, kan du booket CX HND-HKG i F. Må nok splittes i To bookinger siden SYD-TYO-HKG overstiger MPM ift SYD-TYO hos AA. Men med separat billett med CX F kan du jo reise videre i C, f.eks TYO-HKG-BKK/SGN-SIN. Gis ikke stopover intra-asia, men med litt planlegging kan du strekke transit-stoppene.
    CX er kjent for hyppige flybytter intra-asia, jeg ble nedgradert fra F flere ganger. Eneste strekket som er noenlunde stabilt med F er HND-HKG, ca 4t i godstolen :)

En annen variant er å booke Open Jaw med CX, og så ta LC-billett til SIN, f.eks med AirAsia

Helikopter liker dette
  3. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    568
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville vært forsiktig med å booke HKG-TPE-HKG i CX F da denne ruten trappes ned i F ifm utfasingen av 747. Ble selv nedgradert fra F til C på begge strekkene tidligere i år. Men for all del, CX C er super smooth, men blir jo ikke helt det samme.

Tror CX fortsatt kjører 747 på HKG-HND-HKG, denne er helt kanon i First! Prøvde den selv i Februar i år:)

Helikopter liker dette
  4. Helikopter

Helikopter Senior Medlem

Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svar!

Ser det er 2 ledige seter pa CX 509 mellom NRT og HKG. Denne flyes av en 747. Sa det betyr fare for utbytting av flytype? Pa flightaware star den oppfort med 777 i hele september ser det ut som...

Last edited: 23. sept 2015
  5. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    568
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig vanskelig å si. Mange av disse 777ene har jo regional business, noe som er enda kjipere å bli nedgradert til om man vil fly First. I følge Cathay-forumet på Flyertalk var HKG-TPE hyppig utsatt for nedgradering, HKG-HND ble ansett som litt safere. Men dette er jo nå et halvt år siden..

6. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    568
    Bonuspoeng:
    93
    Kom over denne her på et annet forum i dag:

Da ser det altså ut til at det er helt slutt på 747 og First til Taipei, men både NRT og HND skal fortsatt være trygt.

7. Helikopter

Helikopter Senior Medlem

Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    63
    Har i hvert fall fått meg en billett fra SYD-NRT i JAL F. Det blir veldig bra tror jeg. Så tror jeg bare jeg får se hva som skjer fremover med tilgjengelighet som åpner seg opp :)

Islending and Herlov like this.
  8. Bjørn Helge

Bjørn Helge Senior Medlem

Likes mottatt:
    567
    Bonuspoeng:
    93
    77W har fortsatt longhaul F-konfig på denne ruten. Kortet ned loungetiden i The Pier med 35 min for å få 77W F med 1-1-1 i stedet for A330 C med 2-2-2.

Del denne siden