Brenne litt miles i Asia (OW)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Helikopter, 22. sept 2015.

  1. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Er for tiden på utveksling i Australia. Skolen her er ferdig i desember og jeg har fort litt tid til å reise før jeg må hjem til Norge.

    Har 100.000 miles hos AA som brenner litt. 40k hos BA.

    Har stort sett ingen krav. Må være i SIN før julaften bare. Har sett litt på JAL F til TYO fra SYD og kanskje CX C til HKG. Virker som god tilgjengelighet. Dette mener jeg skulle kostet meg 60k hos AA og 40k hos BA. Men kanskje lurere måte å bruker miles på? Er det noen produkter der ute jeg burde prøve å karre til meg en plass hos?

    Hadde hatt lyst til å få prøvd litt CX F og, men eneste ruten jeg fant der var fra TPE til HKG. Har hatt gleden av å være på The Ving en gang før og kunne godt tenkt meg tilbake.
     
  2. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Om du finner JAL F SYD-TYO, kan du booket CX HND-HKG i F. Må nok splittes i To bookinger siden SYD-TYO-HKG overstiger MPM ift SYD-TYO hos AA. Men med separat billett med CX F kan du jo reise videre i C, f.eks TYO-HKG-BKK/SGN-SIN. Gis ikke stopover intra-asia, men med litt planlegging kan du strekke transit-stoppene.
    CX er kjent for hyppige flybytter intra-asia, jeg ble nedgradert fra F flere ganger. Eneste strekket som er noenlunde stabilt med F er HND-HKG, ca 4t i godstolen :)

    En annen variant er å booke Open Jaw med CX, og så ta LC-billett til SIN, f.eks med AirAsia
     
    Helikopter liker dette
  3. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville vært forsiktig med å booke HKG-TPE-HKG i CX F da denne ruten trappes ned i F ifm utfasingen av 747. Ble selv nedgradert fra F til C på begge strekkene tidligere i år. Men for all del, CX C er super smooth, men blir jo ikke helt det samme.

    Tror CX fortsatt kjører 747 på HKG-HND-HKG, denne er helt kanon i First! Prøvde den selv i Februar i år:)
     
    Helikopter liker dette
  4. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svar!

    Ser det er 2 ledige seter pa CX 509 mellom NRT og HKG. Denne flyes av en 747. Sa det betyr fare for utbytting av flytype? Pa flightaware star den oppfort med 777 i hele september ser det ut som...
     
    Last edited: 23. sept 2015
  5. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig vanskelig å si. Mange av disse 777ene har jo regional business, noe som er enda kjipere å bli nedgradert til om man vil fly First. I følge Cathay-forumet på Flyertalk var HKG-TPE hyppig utsatt for nedgradering, HKG-HND ble ansett som litt safere. Men dette er jo nå et halvt år siden..
     
  6. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Kom over denne her på et annet forum i dag:

    Da ser det altså ut til at det er helt slutt på 747 og First til Taipei, men både NRT og HND skal fortsatt være trygt.
     
  7. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Har i hvert fall fått meg en billett fra SYD-NRT i JAL F. Det blir veldig bra tror jeg. Så tror jeg bare jeg får se hva som skjer fremover med tilgjengelighet som åpner seg opp :)
     
    Islending and Herlov like this.
  8. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    77W har fortsatt longhaul F-konfig på denne ruten. Kortet ned loungetiden i The Pier med 35 min for å få 77W F med 1-1-1 i stedet for A330 C med 2-2-2.
     

Del denne siden