Bug på hjemmesiden til BA?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Robert H, 22. febr 2015.

  1. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk det plutselig for meg at jeg skulle bestille en tur til Port of Spain med BA, og klikket glad og fornøyd inn hjemmesiden. Der reklameres det med turer fra 13.216 i biz - virkelig en knallpris. Men hvis man prøver å finne en avgang til denne prisen begynner mystiske ting å skje. Jeg forsøkte først å finne avganger i april og mai, men ingen datoer ga disse prisene - imidlertid oppdaterte oversiktskalenderen prisene til 23.531 straks jeg var ferdig med den enkelte måneden, se vedlagte bilde:

    upload_2015-2-22_15-21-10.png

    Jeg har foreløpig ikke gått løs på månedene juni - januar, men regner med at det samme vil skje der. Kanskje dette er en bug fra salget de hadde i slutten av desember - der jeg riktignok heller ikke den gang fant prisene de averterte med.

    Har så lyst til å reise langt, langt vekk på biz - ikke så nøye hvor det er - har i grunn bare tenkt å snu i døra uansett.
     
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Denne diskusjonen har vel vi to hatt før? He-he. Ja, jeg vil også ha den prisen og hadde booket den på dagen, hvis jeg hadde funnet den.
     
    Robert H liker dette
  3. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, du har helt rett i det :) Kanskje vi skulle skrive en felles e-post til BA og klage vår nød - og skryte på oss at vi kjenner en viss Mr. Fnate - så her er det best at de ordner opp sporenstreks med billige billetter :cool:
     
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er ikke jeg noen IT-ekspert, men jeg tipper med lavpriskalenderen "cacher" prisene og oppdaterer de en gang i døgnet eller når du trykker deg inn. Det er nok rett og slett utsolgt... :(
     
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Man må ikke være IT-ekspert ;), nederst på siden står det:
     
    KristianSk liker dette
  6. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Men det er altså dessverre ikke riktig... :(
     
  7. mhsalv

    mhsalv 278 and counting!

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde også noe kluss med BA-sidene forleden dag. Ved valg av flights/klasse dukket plutselig gode priser i premium economy opp, men de forsvant som dugg for solen da jeg trykket på en annen dag og så tilbake igjen. Rimelig høy "hæ?"-faktor. Enden på visa ble Cathay.
     
    Robert H liker dette
  8. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Dette har ikke noe med 24-timersoppdatering å gjøre. Den prisen til Trinidad og Tobago har stått slik i mange uker i strekk, uten at den har vært i nærheten av dette i selve bookingmotoren.
     
  9. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Nemlig - dette er dermed antakeligvis en sak for Agaton Sax ;) Men rart at et selskap som BA ikke finner ut av dette.
     
  10. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Kan dette ha sammenheng med regelsett for booking, for eksempel at man må være borte i minst x antall dager, natt mellom lørdag/søndag eller noe slikt? BA er jo et nettverksselskap og har vel spinndyre reiser i biz på longhaul om man bommer litt på dette?
     
  11. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har valutakalkulatoren på ba.com gått fullstendig berserk. For ordens skyld - Ingen av disse prisene er å finne i bookingmotoren, om noen hadde et fjernt håp om det ...

    04-03-2015 18-14-48.jpg
     
  12. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde også en merkelig opplevelse i dag etter å ha trykket inn på business tilbud fra forsiden deres, fikk opp new york for litt over 10k i august. Når jeg søkte på gitte datoer i august så kom det opp at ingenting var tilgjengelig på biz, kun first, og der var prisen bort kun rundt 6000,- mens den var 29 000,- på tilbaketuren. Tydeligvis litt hikke i systemet til BA.
     
  13. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    En del av de prisene er jo helt koko ut, særlig US. Husk at noen ganger vi har sett dette så har det vært et salg på gang, eller feilprisinger noen steder. (Det er salg ex UK nå, Turkish og AF har C-salg så kan være ting på gang)
     
    Herlov liker dette
  14. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Fingers crossed!
     

Del denne siden