Bytte bort fra Hilton

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Norfindir, 16. okt 2014.

  1. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Klarer ikke å forbli HH gold denne gangen og lurer derfor på om jeg skal prøve å matche bort statusen i et annet program før jeg mister den. Har fra før Club Carlson Gold Elite også.

    Er det noen program jeg kan matche til som har tilsvarende hoteller som Hilton, eller bør jeg bare holde meg til Carlson som tross alt også har hoteller i Norge?

    har ca 20 hotelldøgn i utlandet og omtrent det samme i Norge pr år.
     
  2. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke dumt å holde seg til Carlson. Norge består jo ellers av Choice, Thon og Scandic. Får lite bruk for det i utlandet.

    De store internasjonale kjedene som IHG, Marriott, Starwood osv er også forholdsvis restriktive med status match. Hilton og Carlson er de letteste å matche fra og/eller til
     
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Vet ikke med statusmatch, men jeg bor nesten utelukkende hos IHG. Der kan du kjøpe deg gullstatus og et par andre fine fordeler som garantert 4PM check out. Suplementerer også med Carlson hvor jeg har gullstatus fra EBG.
     
  4. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, Ambassador status hos IHG er en mulighet.. Vil man opptjene gold/platinum status ved siden av i såfall?
     
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Du får automatisk gold når du kjøper ambassador, men du kan opptjene Platinum.
     
  6. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    takk for info. blir vel til det da om jeg ikke finner noe annet eller får et godt fast-track tilbud hos hilton før 03/15 :)
     
  7. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Status matchet mitt HHonors gold kort til IHG platinum elite ifjor, var bare å sende en mail til [email protected] så var det i boks.

    Vet ikke hvorfor jeg gjorde det, har ikke hatt noen overnattinger hos ihg da jeg holder meg til CC og Hilton hvis de har hoteller der jeg skal.
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  9. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Det virker som at ambassador er mer platinum enn gold da siden det gir oppgraderinger og sen utsjekk? Men hvis det er liten vits får jeg heller finne et fast-track til gold på hilton eller holde meg til CC. Takk for tilbakemelding :)
     
  10. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Intercontinental Ambassador er uavhengig av IHG Gold/Platinum og er delt opp i to nivåer - Ambassador og Royal Ambassador. Ambassador kan kjøpes, Royal Ambassador må du kvalifisere til.
    Gullstatusen du får med Ambassadormedlemskapet gir i praksis bare free wifi og "thank you for your loyalty" ved innsjekk.

    Ambassadorfordelene er forøvrig kun tilgjengelige på Intercontinental hoteller.
     
  11. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Og det var den delen jeg ikke hadde fått med meg ja.. Takk for info :) Det blir vel til at jeg ordner meg HiltonHonors gold igjen på et eller annet vis.
     

Del denne siden