CP refund ved avbestilling

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av TElg78, 22. febr 2018.

  1. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Hei. Kom i situasjonen at jem må avbestille et billett i Norwegian. 900 kr ble betalt med CP, resten gikk på kort.

    Går jeg da CP tilbake og taper bare det som er betalt med kort eller hvordan fungerer det?
     
  2. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jeg aldri prøvd, men slik jeg har forstått det får du bare tilbake refunderbare skatter og avgifter dersom det er snakk om en LowFare-billett, selv om den er betalt med Cashpoints.

    Cashpoints er jo ikke som andre bonuspoeng, de er jo mer eller mindre stilt med andre betalingsmåter når du bestiller billetter, så jeg tror ikke det er slik som hos SAS at du får tilbake poengene når du avbestiller.

    Er det en Flex-billett derimot vil jeg tro du får tilbake alt.
     
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Er det flex får du tilbake alt av CP. Usikker på low-fare om du får skatter og avgifter i cash eller CP. Gi gjerne tilbakemelding på utfallet :)
     
  4. torfje

    torfje Nytt Medlem

    Innlegg:
    45
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    På lowfare får du alt tilbake om du avbestiller innen fristen på 3 eller 4 timer etter booking.
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor land tid tar det før CP er tilbake etter avbestilling, i mitt tilfelle ca 1 time etter bestilling? Ser de ikke kommer de to første time etter avbestilling.
     
  6. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har avbestilt en Full Flex i går, fikk kvittering i dag og venter på CP tilbake på konto...
     
    Fredrik81 liker dette
  7. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du avbestiller en LowFare-billett innen 4 timer, blir CashPoints tilbakeført innen 48 timer. Ved avbestilling etter 4 timer er det ikke mulig å tilbakeføre CashPoints (ingen refusjon).

    Ved avbestilling av Flex-billetter blir CashPoints tilbakeført etter reisedato, uansett når reisen er bestilt.
     
  8. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Ringt til Norwegian og hadde en hyggelig svensk (selvfølgelig^^) dame på telefon. Hun sier at ingen av kollegene har hørt om det før og det skal bare ta noen dager... skal avvente - ellers går planlagte USA turen i dassen

    Så hadde jeg en hyggelig chat:


    [​IMG] Johnny: Det vil ta minst 48 timer og opp mot en uke førs cash poen er tilbake på konto. Jeg ser du bestilte dem i fjor, Cash poeng som eventuelt gikk ut ved nyttår vil ikke komme tilbake da de er utgått nå.
    [​IMG] Björn: Men dere må endre hjemmesiden. Jeg ble skikkelig skremt når jeg leste dette: "Hvis du avbestiller en LowFare-billett innen 4 timer, blir CashPoints tilbakeført innen 48 timer. Ved avbestilling etter 4 timer er det ikke mulig å tilbakeføre CashPoints (ingen refusjon). "Ved avbestilling av Flex-billetter blir CashPoints tilbakeført etter reisedato, uansett når reisen er bestilt."
    [​IMG] Johnny: Har du link til den siden du fant infoen? For det det stemmer ikke, man får dem innen 72 timer etter man har avbestilt reisen.
     
    Last edited: 23. febr 2018
    Fredrik81 liker dette
  9. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    "Minst 48 timer og opp mot en uke"
    "Maks 72 timer"

    Ikke lett å være konsekvent ser jeg..
     
    Are liker dette
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Da liker jeg bedre slik SAS gjør det ved å umiddelbart refunderer poengene ved en avbestilling.
     
    TElg78 liker dette
  11. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Det er sant. Men så skal det vel betraktelig mer til for å fly inn nok poeng til en innenlandsflyvning også.
     
  12. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke helt enig i det. 8 leg i plus som EBG gir vel nok til en barnebillett. Men bruken er jo avgjørende, og SAS er generelt noen hundreplapper dyrer, så for mange vil nok Norwegian være et bedre alternativ. Poenget mitt var bare at det tok litt lang tid om man f.eks booker en tur med CP og oppdager at man har gjort feil så må man pent vente 3 virkedager før man på nytt kan booke tur.
     
  13. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Tok 72 timer. Akseptabelt synes jeg
     
    emhb liker dette

Del denne siden