CT-telefonen

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CrotchRocket, 10. nov 2015.

  1. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde en CT som utløper i 2015, og har lenge utsatt å ta en telefon til våre venner i øst; Den såkalte CT-telefonen.

    Hadde på forhånd hørt mye negativt om både CT-gjengen og mulighetene for LH F. Dette ble gjort til skamme. Jeg hadde en meget god opplevelse.

    Jeg tok CT-telefonen på en lørdag, ja, de er åpen på lørdag for de som lurer på det, og det tok en rundt 17-18min før jeg fikk svar. Ok, det var i overkant mye, men derfra og inn var det en smud prosess.

    Agenten snakket overraskende bra engelsk. Hun fant fort frem til 2 ledige LH F billetter, og hun var meget enkel å ha med å gjøre da jeg forsøkte litt forskjellige rutinger. Hun var rask, og skjønte godt hva jeg ville. Ikke masse unødvendige spørsmål. Da hun i tillegg skjønte både mitt og min medreisendes navn uten at jeg måtte ty til det fonetiske alfabet, ble jeg imponert.

    Mitt inntrykk av CT-telefonen er utelukkende positivt, sett bort fra litt lang ventetid for å komme igjennom. Vil anbefale alle å forsøke, men gjør "hjemmeleksen" først, dvs vite hvor man vil dra, når.
     
    Sjefen1234, SASDC8, Baldrick and 4 others like this.
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Godt å høre at det ikke nødvendigvis trenger å være en negativ opplevelse! Og det var i alle fall nytt for meg at de også har åpent lørdager.
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Det er noe de har begynt med ganske nylig.
     
    Travellingalf liker dette
  4. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig. Har ringt CT tlf sikkert 7 ganger... Ikke en eneste gang har vært en dårlig opplevelse.

    Gir dem 9 av 10 poeng
     
    Sjefen1234 liker dette
  5. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Har brukt de til å booke tre CT-reiser, og utallige endringer av bilettene. Jeg er også fornøyd. Veldig bra at de nå også er åpne på lørdager.

    Men, som trådstarter også sier, så et er alltid lurt og ha en god ide hva man vil booke! :)
     
  6. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Da jeg ringte for 3 uker siden, var det helt topp, og som førsteskribenten her beskriver.

    I fjor var det mer så som så i forhold til kunnskapen. Men de har vel lært siden sist......
     
  7. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Bestillte selv på lørdag, å det tok 5 min fra jeg ringte til dem tok tlf å alt var i skjønneste orden! :D Da jeg ringte i januar i år, tok det over 30 minutter, så noe må ha skjedd siden da..
     
  8. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Travelt på CT-linja akkurat nå pga. LH-streiken og Estonian-konkursen. Samme gjengen som tar inn alle telefonene til SAS fra utenfor Skandinavia.

    Har blitt søndagsåpent på CT-linja og nå. 9-17 hver dag.
     
    Sjefen1234 and Travellingalf like this.
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Er det kun pga streiken, eller er det noe som er kommet for å bli? :)
     
  10. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Søndagsåpent er kommet for å bli ja :)
     
    Sjefen1234 and Xflipper like this.
  11. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Samme positive oplevelse jer. Det virker som ret kompetente folk.

    Men SAS kunne godt gøre noget ved kvaliteten på telefonforbindelsen til call centret. Den er jo dårligere kvalitetet end indiske "microsoft" konsulenter som ringer uopfordret
     
  12. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Fint å høre :) De klarte å legge inn vår tur med SK ARN-EWR som en united tur på en eller annen måte så jeg plutselig måtte betale en del i skatt. Tok litt tid før de fant ut hva som hadde skjedd, men da de fant ut av det så sløyfet de like så godt hele endringsgebyret for både den og tidligere endringer - totalt 900 kr. Grei betaling for å sitte 2 ganger i kø.

    Godt å høre at de har åpent på lørdag og søndag også.. da kan jeg forhåpentligvis finne en biz billett fra FLL til EWR på et fornuftig tidspunkt. Akurat nå er vi stuck på en avgang 6.30 i Economy.
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Enig, det er veldig dårlig kvalitet på linja.
     
  14. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Godt å høre da jeg har en CT som må bookes om ikke lenge. Sist jeg ringte var jeg alt enn imponert.
     
  15. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Åpent alle dager er FANTASTISKE nyheter.. Ikke rent få ganger man har sett ledige seter i LH F, som har blitt borte ila. helgen..
     
    Sjefen1234 and TommyL like this.
  16. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Nå er jo denne posten 2 år gammel snart - Men CT linja er tydeligvis ikke åpen på søndager lengre ? Vet ikke lørdager ?

    Stemmer åpningstidenen som står på nettet ?

    Reiser med Star alliance partnere må bestilles på telefon (+47) 64 81 60 99. Telefonbestilling er tilgjengelig mandag-fredag mellom 09 - 17.

    Når stengte CT linja i helgene ?
     
  17. Flyskrekk

    Flyskrekk Er for lengst kurert

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    201
    Bonuspoeng:
    43
    Forrige søndag var dem åpne, men da jeg testet nå var de vitterlig stengt.

    Tørr vi håpe på en innsparing som endelig gir oss City Lounge i Oslo?
     
    Kristian and RoadKing like this.
  18. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Slo akkurat på tråden til dem selv i dag - søndagene er liksom den dagen jeg har tid til den ventetiden de opererer med for tiden (mye tid der...)

    Men som nevnt over - stengt... Det var nedtur
     
  19. Flyskrekk

    Flyskrekk Er for lengst kurert

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    201
    Bonuspoeng:
    43
    Til vanlig er det en mannsstemme som har lest opp meldingen når du ringer utenfor åpningstid, nå er det byttet til en damestemme.

    Spørsmålet da er om det kun er en midlertidig sak og at dette ble gjort ad-hoc, eller om de ikke har fått tak i gubben til å lese inn en ny melding enda. Kan jo håpe på at dette skyldes noe ekstraordinært sykefravær eller lignende.
     
  20. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    SAS stengte linja i helgene ganske nylig for å flytte arbeidskraft til ukedagene ettersom pågangen har vært ganske stor i sommer.
     

Del denne siden