Forumet skulle hatt moglegheit for ein wiki, slik som på flyertalk. Hadde vore interessant å visst kven som reiser og kva tid folk reiser. Kunne vel evt vore lagt til ein eigen tråd.
Blir bl.a. en svipptur til Nairobi med en kompis fra 10.-14.mai. Kjærringa meldte pass og mente at det var bare tull å reise til Kenya...og hvertfall for kun 3-4 dager... (kvinnfolk) Men er det noen som har vært i Kenya og har noen reisetips? Vurderer å kjøpe meg ett "british colonial safari outfit" og en Roms Dal hatt til turen...sånn for å gjøre kompisen min litt brydd. Hadde jo vært litt gøy å trappet opp på OSL i fullt kostyme og sagt til kjentfolk "Heischann! Jeg skal til Afrika på safari" (hadde vel fått inndratt id-kortet grunnet galskap og upassende blottlegging av tynne legger i knestrømper tenker jeg) Uansett...Kenya 10.mai (Lander 11.) med retur den 14. Har lyst til å se litt ville dyr, klappe en geopard på et "cheetah orphanage" (neida, sikkert ikke politisk korrekt å gjøre dette...som alt annet) og må kunne ha ett greit sted å sove (rent rom, god seng, dusj, fargefjernsyn og noe over hodet) Vil ha litt av følelsen av å ha vært i Afrika, men sivilisert. Vil liksom ikke bli bitt i baken hver gjør mitt fornødne. Kikket litt på Fairmont Mount Kenya Safari Club, men virker som ett knotete sted å komme seg til. Noen som har erfaringer eller tips?
Her er rapport fra min 4-dagers tur til Kenya i 2014. Var fantastisk bra https://insideflyer.no/forums/threads/fnate-i-afrika.1073/
Viss du vil på "skikkelig" safari med utgangspunkt i Nairobi så må du vel mest sannsynlig til Masai Mara for å få den følelsen du snakker om. Men det er langt å kjøre på tildels svært dårlige veier. så da vil jeg heller anbefale å ta fly mellom Nairobi (Wilson Airport) og Masai Mara. Dere har jo ikke mange dagene til rådighet, så personlig ville jeg nok ha prioritert safari i Masai Mara fremfor å tilbringe noe særlig tid i Nairobi. Jeg vet ikke når dere ankommer Nairobi, men viss det ikke er for sent på dag så ville jeg ha prøvd å komme meg til Masai Mara allerede samme dag og så returnert til Nairobi dagen før dere skal reise hjem. Finn en fin camp i Masai Mara og ta kontakt med de for booking så kan de helt sikkert hjelpe med fly innenlands. Jeg kan f.eks. anbefale Basecamp Explorer som i tillegg til diverse lokasjoner på Svalbard også drifter en eco camp i Masai Mara; http://www.basecampexplorer.com/no/kenya/safaricamper/basecamp-masai-mara/
Flott skrevet og det virket som at dere har fått minner for livet (gode og dårlige) Digger din entusiasme for elefnater Kan bruke noe av dette til min tur
Takker for tips. Vi lander forhåpentligvis rundt kl.10-11 på formiddagen og målet er å komme oss vekk fra Nairobi-by samme dag. Frister ikke med pub til pub runde i den byen.
God plan! Det finnes nok noen perler (?) i Nairobi også, men det er i alle fall langt mellom de... Og når dere lander såpass tidlig så burde det i alle fall ikke være noe problem å komme seg ut i "bushen" samme dag.
Grumpf. Jeg vet jo at man ikke kan sutre over businessbilletter til under 6000 kr midt i påsken, sånn egentlig... Men jeg var teit nok til å bestille første og beste jeg fant, og det var til Johannesburg, men jeg vil egentlig til Cape Town. Det er dessverre ikke helt Norwegian-priser innenriks i Sør-Afrika, og lang historie kort (den inkluderer en nettside som feilet, en billett som forsvant og en grei mengde med irritasjon) har jeg nå endt opp med en grusom 05:45-avgang på CPT-JNB..... Skal lide litt for disse billettene, si.
Vurderte å brenne noen AA-poeng og fly med BA/Comair, men de skulle ha 1600 NOK i skatter og avgifter i tillegg til en pen slump poeng (25000-ish), og det er cirka det samme jeg betalte for billettene mine totalt nå. Og jeg tror jeg krediteres 150% på den fleksible økonomibilletten én vei. 50.000 EB-poeng var alternativet.
Da har jeg fått malaria-piller og hentet ut og fått tatt gulfeber-vaksine. Blir det ikke tur nå, så blir jeg muggen...liker virkelig ikke nåler
Prøver å regne ut hvor mye poeng jeg faktisk vil få for dette. GCmap gir 25000, mens kalkulatoren til wheretocredit.com gir 27000. Noen som har råd?
Til J'burg; 200%, hvor OSL-ARN-ADD vel regnes som OSL-ADD da det er teknisk mellomlanding og samme rutenummer. Code: Rute Dist. x2 Avrunding OSL-ADD 3811 7622 7700 ADD-JNB 2516 5032 5100 JNB-ADD 2516 5032 5100 ADD-OSL 3811 7622 7700 Sum - - 25600 http://www.gcmap.com/mapui?P=osl-add,add-jnb,jnb-add,add-osl