Deal med med Ethiopian i Business fra OSL (eks. JNB NOK5860 tur retur)

Tråd i 'Testforum' startet av KRS, 17. jan 2017.

1. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,924
    Bonuspoeng:
    183
    Forumet skulle hatt moglegheit for ein wiki, slik som på flyertalk. Hadde vore interessant å visst kven som reiser og kva tid folk reiser. Kunne vel evt vore lagt til ein eigen tråd.

knutfin liker dette
  2. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Reiser 28. april med retur 30.

3. Guden

Guden EB Diamond

Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Blir bl.a. en svipptur til Nairobi med en kompis fra 10.-14.mai. Kjærringa meldte pass og mente at det var bare tull å reise til Kenya...og hvertfall for kun 3-4 dager... (kvinnfolk) Men er det noen som har vært i Kenya og har noen reisetips? Vurderer å kjøpe meg ett "british colonial safari outfit" og en Roms Dal hatt til turen...sånn for å gjøre kompisen min litt brydd. Hadde jo vært litt gøy å trappet opp på OSL i fullt kostyme og sagt til kjentfolk "Heischann! Jeg skal til Afrika på safari" (hadde vel fått inndratt id-kortet grunnet galskap og upassende blottlegging av tynne legger i knestrømper tenker jeg)

Uansett...Kenya 10.mai (Lander 11.) med retur den 14. Har lyst til å se litt ville dyr, klappe en geopard på et "cheetah orphanage" (neida, sikkert ikke politisk korrekt å gjøre dette...som alt annet) og må kunne ha ett greit sted å sove (rent rom, god seng, dusj, fargefjernsyn og noe over hodet) Vil ha litt av følelsen av å ha vært i Afrika, men sivilisert. Vil liksom ikke bli bitt i baken hver gjør mitt fornødne.
    Kikket litt på Fairmont Mount Kenya Safari Club, men virker som ett knotete sted å komme seg til. Noen som har erfaringer eller tips?

Ursa and Eddie47 like this.
  4. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    Her er rapport fra min 4-dagers tur til Kenya i 2014. Var fantastisk bra

https://insideflyer.no/forums/threads/fnate-i-afrika.1073/

5. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Viss du vil på "skikkelig" safari med utgangspunkt i Nairobi så må du vel mest sannsynlig til Masai Mara for å få den følelsen du snakker om. Men det er langt å kjøre på tildels svært dårlige veier. så da vil jeg heller anbefale å ta fly mellom Nairobi (Wilson Airport) og Masai Mara. Dere har jo ikke mange dagene til rådighet, så personlig ville jeg nok ha prioritert safari i Masai Mara fremfor å tilbringe noe særlig tid i Nairobi.
    Jeg vet ikke når dere ankommer Nairobi, men viss det ikke er for sent på dag så ville jeg ha prøvd å komme meg til Masai Mara allerede samme dag og så returnert til Nairobi dagen før dere skal reise hjem.
    Finn en fin camp i Masai Mara og ta kontakt med de for booking så kan de helt sikkert hjelpe med fly innenlands. Jeg kan f.eks. anbefale Basecamp Explorer som i tillegg til diverse lokasjoner på Svalbard også drifter en eco camp i Masai Mara;
    http://www.basecampexplorer.com/no/kenya/safaricamper/basecamp-masai-mara/

Eddie47 liker dette
  6. Guden

Guden EB Diamond

Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Flott skrevet og det virket som at dere har fått minner for livet (gode og dårlige) Digger din entusiasme for elefnater :) Kan bruke noe av dette til min tur

Fnate liker dette
  7. Guden

Guden EB Diamond

Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Takker for tips. Vi lander forhåpentligvis rundt kl.10-11 på formiddagen og målet er å komme oss vekk fra Nairobi-by samme dag. Frister ikke med pub til pub runde i den byen.

Travellingalf liker dette
  8. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    God plan! Det finnes nok noen perler (?) i Nairobi også, men det er i alle fall langt mellom de... Og når dere lander såpass tidlig så burde det i alle fall ikke være noe problem å komme seg ut i "bushen" samme dag.

9. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,683
    Bonuspoeng:
    183
    Grumpf. Jeg vet jo at man ikke kan sutre over businessbilletter til under 6000 kr midt i påsken, sånn egentlig... Men jeg var teit nok til å bestille første og beste jeg fant, og det var til Johannesburg, men jeg vil egentlig til Cape Town.

Det er dessverre ikke helt Norwegian-priser innenriks i Sør-Afrika, og lang historie kort (den inkluderer en nettside som feilet, en billett som forsvant og en grei mengde med irritasjon) har jeg nå endt opp med en grusom 05:45-avgang på CPT-JNB.....

Skal lide litt for disse billettene, si.

10. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,015
    Bonuspoeng:
    183
    Off. :oops:

11. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Koster å være kar har jeg hørt..
    Med mindre man har masse poeng, da er det ikke så ille:)

12. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,683
    Bonuspoeng:
    183
    Vurderte å brenne noen AA-poeng og fly med BA/Comair, men de skulle ha 1600 NOK i skatter og avgifter i tillegg til en pen slump poeng (25000-ish), og det er cirka det samme jeg betalte for billettene mine totalt nå. Og jeg tror jeg krediteres 150% på den fleksible økonomibilletten én vei.

50.000 EB-poeng var alternativet.

13. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    25k i eco vel?

14. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,683
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, har du sett. Vanskelig med sånne tabeller gitt...

15. Guden

Guden EB Diamond

Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Da har jeg fått malaria-piller og hentet ut og fått tatt gulfeber-vaksine. Blir det ikke tur nå, så blir jeg muggen...liker virkelig ikke nåler :( 20170224_094957.jpg

Xflipper liker dette
  16. knutfin

knutfin Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Prøver å regne ut hvor mye poeng jeg faktisk vil få for dette. GCmap gir 25000, mens kalkulatoren til wheretocredit.com gir 27000. Noen som har råd?

17. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,683
    Bonuspoeng:
    183
    Til J'burg; 200%, hvor OSL-ARN-ADD vel regnes som OSL-ADD da det er teknisk mellomlanding og samme rutenummer.

Code:
    Rute        Dist.   x2     Avrunding
    OSL-ADD     3811    7622    7700
    ADD-JNB     2516    5032    5100
    JNB-ADD     2516    5032    5100
    ADD-OSL     3811    7622    7700
    Sum         -       -      25600

http://www.gcmap.com/mapui?P=osl-add,add-jnb,jnb-add,add-osl

18. knutfin

knutfin Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63

Men vil ikke det regnes med likevel pga den ekstra distansen om ARN?

19. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Du får poeng for OSL-ADD.

knutfin liker dette
  20. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    (Pga teknisk stopp i ARN med samme flightnr videre(?))

Del denne siden