Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Gjelder det også for Black ?
     
  2. TrondF

    TrondF Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Black har vel og på helg ja, eventuellt på ukedager når du har brukt over 15000£ det året
     
  3. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Trodde debet kortet fra Curve blir akseptert de fleste stedene , men ikke akseptert av et legekontor på Majorstuen .
    Skjønner betalingsterminalen at kortet ikke er et vanlig debet kort likevel, tar kanskje bare kort med bank axcept?
     
  4. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Debet og BankAxept er ikke det samme, så man kan dermed ikke bruke Curvkortet på steder de kun støtter bankaxept kort.
     
  5. asc

    asc Medlem

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Har noen testet hvordan kontantuttak i utlandet fungerer med Curve? Curve i seg selv har jo ingen gebyrer for dette (opp til en grense), men hvordan blir dette for kortet som faktisk belastes? Slik jeg forstår denne uttalelsen på Curve FAQ vil det videreformidles informasjon om at det er gjort uttak i minibank:

    Please note that we pass through merchant category code (MCC) information to your card issuer, so they can also see whether or not you have withdrawn cash. Please be aware of cash withdrawal or cash advance fees applicable to your payment card. We recommend checking your card issuer's terms and conditions for whether any fees apply.

    I så fall vil det jo ofte tilkomme et ganske heftig gebyr hvis Curve belaster et vanlig kredittkort (f.eks. 4 % på SAS MC). Norwegian-kortet har jo også gebyr ved uttak i NOK. Da er det i så fall bedre å la Curve belaste Norwegian-kortet i utenlandsk valuta, og bare ta valutapåslaget på 1,75 %.
     
  6. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    e
    Jeg tolker det på samme måte som deg.
    Men det aller beste vil vel vanligvis da være å benytte et debetkort knyttet til en vanlig konto som underliggende kort ved kontaktuttak (da går du riktignok glipp av bonuspoeng, men slipper ofte gebyr samt rente fra dag en)
     
    Last edited: 14. nov 2018
  7. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tok ut penger med Curve/SAS MC i norsk minibank i helgen. Ble registrert i SAS app med Crv*sr-bank Mb. Fikk EB poeng, ingen gebyr.
     
    Baldrick, Magnus77, drsyk and 2 others like this.
  8. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Du må egentlig koble dette mot Revolut, og bruke det kortet evt. for å ta ut valuta i utlandet.
     
    drsyk and asc like this.
  9. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Sakset fra Curve Community Forum som jeg nettopp ble invitert av Curve staff til å delta i:

    Amex Beta Testing Announcement
    Curve News and Updates
    Curve_Marie
    Community Manager

    We are very excited to tell you that the Amex Beta testing program will start November 20th!

    Our team has been working non-stop to bring Amex back. With the Alpha stage nearly completed we are in full preparation for launching Beta program.

    EDIT: Dette ser, ifølge et roadmap jeg også fikk tilgang til, ut til å kun gjelde for UK-utstedte AmEx-kort i første omgang. Samtidig er også Apple Pay/Google Pay-støtte snart klart (in progress) uten at det var nærmere beskrevet hvordan dette skal fungere i praksis.

    AmEx-støtte for øvrige europeiske brukere ligger på nevnte roadmap først i løpet av de neste 6 månedene, dessverre. Andre ting som ligger i samme periode på roadmap er bl.a.:

    «P2P - Curve to Curve»
    «Curve Credit»
    «Timeline 2.0»


    Snacky
     
    Last edited: 14. nov 2018
    Baldrick, drsyk, Are and 7 others like this.
  10. asc

    asc Medlem

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Det kan funke bra ja. Har foreløpig bare SAS Travel Wallet, med to gratis minibankuttak i mnd, men det holder jo til de fleste turer. Kontanter vil man jo helst unngå hvis det er mulig :)
     
  11. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Enig med det å ha minst mulig kontanter, men med SAS travel wallet kan du ikke lade penger fra kredittkort og dermed er det også umulig å få noe bonus for det.
    Du får selvfølgelig noe på forbruk, som er heller ikke verst.
     
  12. chudtwa

    chudtwa Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Melin dette? De må jo kunne akseptere vanlig debetkort!
     
  13. asc

    asc Medlem

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, det var en strek i regninga. Men det er stadig kampanjer på oppfylling får jeg inntrykk av. Da jeg fylte opp i oktober var det 10 % EB-poeng på innskutt beløp. Når man bruker det får man 15 % til. En ok deal det.
     
    drsyk liker dette
  14. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kan forstå det om det kommer igjen tilbud ja.
    Hvis ikke ser jeg lite grunn til å få kun 2% av forbruk i norske kroner, når med revolut etter helgen som gikk har jeg 30% i en god stund fremover. ;-)
     
  15. gert

    gert Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Det gjør de nok. Men det eneste debetkortet som er vanlig i Norge, har BankAxept.
     
    Last edited: 15. nov 2018
  16. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
  17. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    Videre nedover i den Twitter meldingen skriver de at de skal lansere et Metal kort og støtte for Apple Pay.
     
  18. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tok ut litt SEK i minibank med Curve/SAS MC, ser ikke ut som at ble lagt til noen gebyrer.
    20181117_175956.jpg
    Screenshot_20181117-175813_SAS EuroBonus World Mastercard.jpg
    20181117_175932.jpg
     
  19. bolivarpivovar

    bolivarpivovar Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Tenkte jeg skulle spare litt ekstra på svenskehandelen med Curvekortet. Men det fikk ikke som jeg trodde, to kjøp på Maxi Mat og Godisfabriken ble "declined", knyttet opp til Shell MC. Kjøpene var på 2 og 3k. Et annet kjøp i annen butikk på 230 kr gikk igjennom.... Noen som har noen idé om hvorfor dette skjedde? Valgte å betale i svenske begge ganger.
     
  20. CowboyDan

    CowboyDan Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg tror det har vært nevnt før, men en god / dårlig ting kan ikke nevnes for sjeldent/ofte. Æ og 10% rabatten ser ikke ut til å funke ved bruk av Curve.
     

Del denne siden