Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

  1. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg brugte mine til at fylde op mit Revolut kort. :p
     
    Erlingni liker dette
  2. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Smart, men forutsetter minst 10 GBP (minstebeløp Revolut top-up)
     
  3. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Fått følgende problemstilling med Curve som jeg synes er kjedelig/beskymringsverdig og lurer på om noen har opplevd lignende og erfart hvordan det blir håndtert i praksis .

    Det er en feil i Curve som gjør at betalinger som ikke kommer gjennom av en eller annen grunn står i PENDING status veldig lenge, de sier de er klar over dette tekniske problemet og jobber med å fikse det, men dette har de sagt helt siden jeg begynte å bruke kortet for mange måneder siden.

    Nå har jeg opplevd en situasjon som gjør at jeg tenker at de kan tjene på feilen:
    Jeg bestilte hotel for hele familien for nesten 130.000 thai bath, som er mer enn 3000£.
    Transaksjonen ble stoppet av Curve på grunn av daglig og månedlig maks grense.

    Jeg tok kontakt med Curve som økte daglig og månedlig maks grense til verdier som gjør at jeg med stor sannsynlighet ikke møter problemet med å bli stoppet igjen.
    Da er det jo bare å be hotellet belaste kortet igjen, eller?

    Det som gnager meg er at transaksjonen som ble stoppet fortsatt står i PENDING status, og at denne transaksjon fortsatt teller i min månedelig forbruk, så enhver transaksjon som jeg gjør nå og inntil det de har løst beløpet er over grensen for gebyrfri veksling og belastet 2%, eller?

    Jeg har skrevet til Curve om problemstlllingen , men lurer på hva andre har opplevd i praksis? Jeg har brukt kortet veldig mye, men denne feilen gjør meg skeptisk .
     
    Last edited: 25. jan 2019
  4. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også en som står pendling, men har ikke fått rotet meg til å kontakte Curve ennå.

    Har samme bekymring som deg.
     
  5. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har jeg sett at med Curve Black så er årlig grense på £15.000 og ikke månedelig grense på £500, som utløser gebyr.
    Hvis det er riktig så slipper jeg å tenke på dette litt til, men får de som bruker Curve Blue, kan det være et problem, eller?

    08CE6302-C5A9-4DAC-B9C2-FF95750B3172.png
     
  6. pikarioh

    pikarioh Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk mail akkurat nå om lansering av Amex-støtte og metall-kort, og appen er oppdatert!
    Nå kan hvertfall de som har Curve UK legge til Amex utsted i UK i appen. Trist at vi sannsynligvis ikke får det i Norge før sommer/høsten i år...
     
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Har jeg forstått det rett i at en kan (da) fylle opp Curve-kortet med Amex og bruke Curve-kortet (MasterCard) der de ikke tar Amex?
     
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,656
    Likes mottatt:
    34,855
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, med mindre du har et britisk AmEx da......
     
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Som @ccurrahee sier AmEx støtte kun for UK, må være litt mer tålmodig folkens.
     
  10. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke nå, men i løpet av noen måneder skal dette bli mulig også for oss utenfor UK. Men jeg ser et par spenningselement i dette når jeg leste de nye betingelsene deres i dag. Dette skjer ved at laster opp penger fra ens Amex-kort til en e-wallet hos Curve som det da trekkes penger fra. Kardinalspørsmålet er hvordan opplastingstransaksjonen bokføres hos AMEX?
    1) Omsetning som teller med mot CT? (trolig?)
    2) Omsetning som gir EB-poeng? (veldig usikker om dette bare en finansiell transaksjon??)

    Frykter å måtte i leve spenning ift dette frem vi ser dette i drift, med mindre noen sitter med noe inside??
     
  11. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Og kjipt at curve black koster 9,90 £/€ fra april...
     
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @bombusfervidus når CT nr2 er inntjent konverterer jeg til Blue og nada spenn ut lomma.
     
  13. sness

    sness Medlem

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Har også fått mail. Spent på gebyret for topup. Blir trolig lite aktuelt å betale per mnd for Black for min del.
     
  14. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Gebyret blir 0,65%
     
  15. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg går nok over til Curve Black Legacy-ordningen enn så lenge, så jeg slipper å betale.
     
    Joe liker dette
  16. sness

    sness Medlem

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Legacy-ordning?
     
  17. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Gleder meg til AmEx-støtten rulles ut i Europa også.
     
  18. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Klippet ut fra Curves side:

    We listened, and we want you to know that this choice is now available to you.

    Your Options
    • You will still have 3 months to trial the benefits of the new Curve Black. You don’t have to do anything beside updating the app when we launch subscriptions.
    • If you are not convinced after the 3 months’ trial, you will be able to keep your current “original” Black card (Black Legacy Card) with its benefit of unlimited fee-free foreign exchange, without paying any monthly subscriptions. (This option will not be available for customers registering for the new Curve Black after subscriptions is launched).
    • Please note that the Curve “original” Black (Black Legacy Card) tier will not have any Amex free top-up allowance or insurance benefits, as these are only being launched as part of the new Curve Black benefits.
    • For a limited period of time, you will also still have the choice of upgrading from your current Curve Black to Curve Metal and get 2 months for free, after you pay the 1st instalment.
     
    sness liker dette
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,674
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    Curve sin FAQ sier at Curve Amex gir Membership rewards, da er vel sannsynligheten endel høyere for at det gir EB-poeng enn hvis det ikke hadde stått noe. Og ihvertfall høyere enn hvis det hadde stått at det ikke gir :D
     
    Storbaba liker dette
  20. poeng_poeng

    poeng_poeng Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Gir Curve med DnB Saga også opptjening til EB grunnpoeng?
     

Del denne siden