Det står dårlig til med SAS

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av elgringo1964, 07. des 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Tror egentlig at SAS er redningsløst fortapt nå, så vi får brenne opp poengene, for så å legge andre planer dessverre :(
     
  2. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    199
    Bonuspoeng:
    43
    Du får gi beskjed når det er på tide å bestille Moccamasteren på EuroBonus-shoppen til den nette sum av 94 590 poeng.
     
    Storbaba, SayWhat, MrBister and 2 others like this.
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Endring på reise med SAS der flyvning kansellert og flyttet(samlet) til ny avgang 14 dager og 1 time før avgang. Tilfeldig? neppe o_O
    Men får da i det minste mulighet til og avbestille reisen om ønskelig nå som tidspunktet ikke passer bra.
     
    Jeanette liker dette
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Tror meg @TravelManBiz du har sådd noen frø her hos enkelte...The Dark Side is just around the corner...
     
    Earl, jgroneng and Points4Fun like this.
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Har du vært i Platinum stua dems @tobeornot999 ? Gullstua kan du få gratis av meg(alle 3 faktisk), da jeg har en annen rangering enn enkelte medforumister(med full respekt) Der bobler og annen ernæring står høyt på skalaen...
     
  6. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,214
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenker at SAS er heldig at mange flyplasser mangler (gode nok) forbindelser til det store utlandet som igjen kan føre til det enda større utlandet.
    Fra for eksempel Trondheim er det vanskelig å komme seg noen plass uten en mellomlanding, de to "logiske valg" er SAS og KLM, Finnair tror jeg ikke har kommet tilbake enda. Siden SAS flyr til både ARN, OSL og CPH (som alle betjener haugevis av destinasjoner) flere ganger om dagen med en 737 eller 320 skal det godt gjøres å ikke finne en rute som er akseptabel. KLM har bare 3 valg per dag, alle til AMS (fra AMS kan du komme nesten hvor som helst), flyr med E190 og prisene fyker opp ganske fort når det blir fullt, noe som spesielt merkes i ferietidene.
    Norwegian er ikke helt på plass enda med en frekvens som er innafor, og det samme gjelder Air Baltic.
    Selv med alle sine begrensninger, forblir SAS "et logisk valg" herfra. Situasjonen fra OSL og BGO er nok en helt annen. Hadde vært interessant å en oversikt over folkemengde vs flymuligheter på tvers av selskap.
     
    themichael, drsyk and sutenai like this.
  7. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    199
    Bonuspoeng:
    43
    Hvorfor får ikke de andre bonusprogrammene en deal med Trumf?
     
  8. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis en tar utgangspunkt i verdisettingen til lojalitetsprogram fra United og American Airlines (sikkert maange forskjeller), så er kanskje ikke situasjonen til SAS så bekmørk som mange antar. Den finansielle (målt i verdier) vel å merke...
    Ved lånesøknad, så ble lojalitetsprogrammene verdsatt til mer en flyselskapene selv. Omsetningen til Milage Plus stod for ca 12% av totalomsetningen.
    SAS har ca 10% av inntektene (2019, ref. s117) fra "other operating revenue" (in-flight sales, ground handling services, technical maintenance and sales of EuroBonus points).
    Ser ut som en må tilbake til 2012 for å finne høyere inntekt pr tilgjengelige setekilometer enn utgifter hos SAS (PASK/CASK: 0,82/0,81, ref. s152).
    Er redd det går mot omsetningsbaserte inntjening av bonuspoeng ved flyreiser og enda mer dynamisk prising på tilgjengelige billetter i SAS også...
    .
    Se gjerne også videoen @kaiarne postet i inspirerende videoer.
     
    Edvard liker dette
  9. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Da har du kanskje glemt Eurobonus statuspoeng? Jeg har 5 år igjen (forhåpentligvis) til LTG. :) Veldig greit å ha *A gullstatus også i tillegg til OW status.
     
    drsyk liker dette
  10. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har hørt at Yeti Airlines Sky Club skal få en deal med Trumf.

    https://yetiairlines.com/

    [​IMG]
     
    oggaman, SayWhat, Earl and 6 others like this.
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det har noe med avstand også. Både Bergen og Stavanger er såpass nære at f.eks Lufthansa sniker inn en flight dit mellom andre destinasjoner. Trondheim er litt for langt unna dessverre.
     
    themichael liker dette
  12. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,175
    Likes mottatt:
    3,224
    Bonuspoeng:
    113
    I 2011 var det i en kort periode to ukentlige avganger mellom TRD og FRA med LH. Men det varte ikke lenge, dessverre.

    https://www.tv2.no/a/12865501/
     
    RoadKing and pineapple_juice like this.
  13. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,214
    Bonuspoeng:
    183
    Du tenker på "å klemme inn en flygning" der flyet ellers ville stått ubrukt?
     
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    LH870 anyone?
     
    Eddie47, RoadKing and Flyingdutchman like this.
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp
     
    Flyingdutchman liker dette
  16. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, jeg glemte ikke det. For min del er det enklere og sette statuspoengene hos Aegean og opprettholde *A gull der enn og binde meg til EB. Hvis man er tett opptill LTG, så stiller saken seg selvsagt annerledes. Jeg er derimot usikker på om Gull hos *A vil ha noe særlig verdi om 10 år, da alliansen innen den tid med stor sannsynlighet har definert ett nytt toppnivå.
     
  17. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke vær så sikker på det, for det er ikke så mange andre *A selskaper som tilbyr LTG, så i lys av dette så kan det være at flyselskapene etterhvert øker kravene for å oppnå Gold Status, og hvis du er inni varmen med LTG da så vil du nyte godt av det da :)
     
    tobeornot999 and cooolcatz like this.
  18. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  19. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Som nevnt litt tidligere i tråden, "tvang" SAS meg til å fly med erkefienden her forleden.
    Jeg må si at opplevelsen hos NAS ikke står tilbake for SAS på noe punkt.
    Nye fly, hyggelig kabinpersonale, grei servering (må betale hos NAS, naturligvis).
    Wi-Fi (gratisvarianten) til NAS er totalt ubrukelig, så her har SAS et fortrinn, ihvertfall på de flyene som har Wi-Fi og der det av og til fungerer.
    Ingen kansellering i siste liten, så flyet gikk når det skulle gå i motsetning til etterhvert så upålitelige "big blue".
    Må si at det er lite annet enn LTG som frister hos SAS nå for tiden.
    Får holde ut et drøyt år til, og så får man se om SAS fortjener lojaliteten videre.
     
    Xflipper and drsyk like this.
  20. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    1,299
    Bonuspoeng:
    93
    Kabotasjeflygning ? :D
     
    Flyingdutchman liker dette
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden