Hei,
Vår tidtabell er endret, noe som påvirker din reise med bestillingsreferanse XXXXXX. Vennligst kontakt kundeservice +47 21 89 6400 så vi kan løse dette på beste måte for deg.
Med vennlig hilsen SAS
_______________________
Denne eposten fikk jeg i dag. Oppdaget at
PEK-CDG i Air China First med 777 er byttet til A330-300 uten First og har blitt nedgradert.
Ringte inn til SAS på nummeret de ba meg.
Jeg: "Ser at min bestilling er blitt endret. Hva har skjedd?"
SAS: "Skal vi se".
Jeg: "Det ser ut som flyet er byttet ut?"
SAS: "Nei det er samme flytypen men de har plassert dere i business".
Jeg: "
" (sjekker online at flyet er byttet mot en A330 uten first".
Jeg: "Nei det er vel byttet flytype?"
SAS: "Dette er en Amex 2 for 1 bestilling sant?"
Jeg: "Ja."
SAS: "Da kan jeg ikke hjelpe deg".
Jeg: "I eposten dere sendte står det:
Vennligst kontakt kundeservice +47 21 89 6400 så vi kan løse dette på beste måte for deg. men dere kan altså ikke hjelpe?"
SAS: "Det er korrekt".
Jeg: "Merkelig at det står i eposten. Da må dere endre det?"
SAS: "Det skal vi gjøre".
..............
Ringer til SAS igjen og velger engelsk-talende.
SAS: "Hello, how can I help you?"
Jeg: "I got an email saying my booking is changed?"
SAS: "Let me check".
Så blir hun borte i 5 minutter.
SAS: "Nothing have been changed you got seat on same take off. eh from Beijing to France "
Jeg: "
" (ser at det er en A330 uten First)
SAS: "So you are fine"
Jeg: "are you sure I will have first class?"
SAS: "one moment" (blir borte 10 minutter)
SAS: "ok so they put you in business but same flight..."
Jeg: "Ok, but can you find another flight home since we have paid for First Class in points?"
ingen svar fra SAS, bare mye trykking.. i 5 minutter.
SAS: "No there is nothing"
Jeg: "What about BKK-FRA with Thai Airways in business class?" (jeg ser det er 2 ledige på United).
SAS: "No there is nothing"
Jeg: "Are you sure?"
SAS: "Yes I have checked with all airlines to Europe now and there is only LH C BKK-FRA"
yeah right at du har sjekka alle muligheter.
Jeg: "So you have checked BKK-LHR in C as well?"
SAS: "No"
SAS: "I can only offer you LH C BKK-FRA"
Jeg: "We dont like the LH C so then I dont know what to do"
SAS: "not me either".
Snakket med hun i 30 minutter. Dansk-aksent engelsk og veldig dårlig i engelsk. Brukte evigheter på å finne ting. Her har man eksempel på at det er store forskjeller i SAS service når det kommer til hvem som gidder å hjelpe, hva de kan hjelpe med og at de ikke finner noe som helst.
Så det endte met at jeg fortsatt har BKK-PEK TG C, PEK-CDG CA C. Flyr heller CA C via PEK enn LH C BKK-FRA. LH C er det dårligste produktet i C jeg har testet etter Malaysian Airlines C som havner på bunnen.
Noen som har en kreativ løsning på denne?
Vis alt...