E-visum til India og små barn på tur

Tråd i 'Reisemål' startet av milehigh, 04. juli 2019.

  1. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har erfaring med e-visum til India. Saksbehandlingstid, krav til dokumentasjon osv?

    Ellers- er det barnemishandling og ha med barn på 2 og 4 på en reise i India? Delhi/Taj Mahal og Goa, og selvsagt bare bra hoteller.
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Eller en leksjon i hvor bra vi har det i Norge?
    Mulig er litt for små til å innse det...
     
    milehigh and furlong like this.
  3. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Opplevde det som ganske greit i grunn.
    Søkte her: https://indianvisaonline.gov.in/ Var en god del å fylle inn og måtte legge ved bilder av type "passfoto" Selv tok jeg bare en selfie mot hvit bakgrunn og det holdt. Ble godkjent 2 døgn etter innsending og registrert betaling.

    Det jeg slet mest med var i grunn å få selve betalingen til å gå gjennom.
     
    milehigh liker dette
  4. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Var 6 mnd i India for noen år siden. Kan ikke svare på e-visum (var ikke tema da), men jeg hadde ikke vært det minste bekymret for å dra med barn. Veldig trygt. Goa er fantastisk, men er litt mer usikker på om Agra er like spennende for dem. Med mindre de ser underholdningsverdien i å se de rike komme med likene på taket av taxier for brenning :)
     
    milehigh liker dette
  5. renda

    renda Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    e-visa var null problem, men litt styr da de kun akseptere passfotoene (som tidligere nevnt ikke nødvendigvis var pass standard) i liten oppløsning og maks x antall mb. Typ 300 pixel ish om jeg ikke husker feil. Litt photoshop.

    Barn i goa på 3 år er helt topp! Masse god mat, flotte strender! Anbefales virkelig! Vet ikke med Delhi, men Mumbai var også helt problemfritt
     
    milehigh liker dette
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Takk og velkommen til insideflyer!
     
    renda liker dette
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke noe problem å få visum, men du må jo sette av en halv dag for å fylle den ut. Har ikke vært der med barn, men med tre kamerater. Same same?

    Både Delhi, Agra og Ahmedabad. Sistnevnte trenger du ikke å dra til, resten var veldig bra.
     
    renda and milehigh like this.
  8. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    447
    Likes mottatt:
    1,426
    Bonuspoeng:
    93
    E-visum bruker å bli godkjent i løpet av 24 timer hvis man har norsk pass (min erfaring). Vil anbefale å ta en tur til Varanasi. Ikke opplevd noe lignende.
     
    milehigh liker dette
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    For barn ville jeg tenke at Rajasthan er spennende i innhold, natur og kultur – unikt for India. Goa-området er primært strender, som finnes i bedre versjoner andre steder.

    Google bilder fra Rajasthan

    [​IMG]
     
    Last edited: 05. juli 2019
    milehigh liker dette
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Vil du si at Goa generelt ikke er verdt et besøk?
     
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Folk har ulike preferanser og du havner aldri feil sted. Du er der for en opplevelse og den blir levert – uavhengig om den svarer til forventningene.

    Det er mange år siden jeg har vore i Goa men følger med på jungeltelegrafen. Goa har som andre populære destinasjoner en utfordring med bærekraftig utvikling, forsøpling og å ta vare på lokal kultur og stemning.

    For strandferie med barn ville jeg ikke valg Goa eller India generelt.

    Det kan være en behagelig avrundning og chillout etter reise andre steder i landet, men selv da ville jeg flydd ut til øyene i Det indiske hav eller bort til Sørøst-Asia.
     
    milehigh and RoadKing like this.

Del denne siden