EB-børsen. Kjøp, salg og bytte av ekstrapoeng. Og kun poeng.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Brunello, 09. des 2017.

  1. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Ut fra trafikken her på forumet og på Finn, så er det mye poeng og ct som selges om dagen. Er det slik at motivasjonen til poengsankere er å drive butikk fremfor å bruke fordelene selv?
     
    Shyneno liker dette
  2. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tolker spørsmålet ditt, dit at du ser litt negativt på det å tjene litt penger på bonus poeng. Kanskje det ikke var målet ditt, men det er slik jeg personlig tolker det.

    Jeg ser ikke noe feil i at folk tar muligheten når den byr seg. For min del så handler det om å tjene penger på salg av bonus poeng/CT/hotell rom, for så å kunne ta min kone med på en luksus reise hvert år. Slik at hotell og lommepenger blir betalt av et år med bonus salg.

    Jeg forstår at mange her, og sikkert rundt omkring i hele landet (verden?) ser på dette som uetisk og slemt. Til det kan jeg bare si at jeg bryr meg ikke, og tåler mye sure kommentarer her til fordel for en luksus reise hvert år med min kone.
     
  3. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Har overhodet ikke noe mot det, så der tolket du det nok feil. Saken er at jeg ser med undring på alle timene og kronene som har gått med til å samle sammen poengene/ct, hvis formål er å ikke benytte det selv. At en og annen må selge pga. uforutsette ting gir mening, men når det skjer i så utstrakt grad begynner man å lure.
     
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er det du egentlig lurer på? Når evt noen titalls av et 7-sifret antall Eurobonusmedlemmer vurderer å selge poeng?
    Hvor mange timer og kroner er godt med? Som evt ikke kompenseres ved et salg?

    Om jeg drar 300 000 kr på amex med årsavgift betalt av firmaet på to uker. Og om jeg har 200 reisedøgn i året, så er det jo bedre å dra inn 50 tusen skattefrie (vel...) og ta med familien til hytta på sørlandet og ta litt spa i stedet for nok en flyplass?.
     
    Eddie47, sam11net and Shyneno like this.
  5. henrikhaughansen

    henrikhaughansen Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Heisann!

    Jeg har poeng til overs, hva ser du for deg å betale for de poengene du trenger?

    Mvh. Henrik
     
  6. henrikhaughansen

    henrikhaughansen Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Har spinket og spart til 300.000 poeng, men grunnet familieforøkelse så har planen om romantisk tur til Asia blitt byttet ut med behovet for større bil o_O

    Selges til høystbydene over 25.000,- + omk. Kan selges i mindre volum også, men helst samlet.

    26k poeng går ut 04.2020 - resten 2021 - 2024.

    Henrik
     
    Shyneno liker dette
  7. cahudtwa

    cahudtwa Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Selger 125k Flying Blue poeng (ny profil pga gamle chudtwa går ikke an å logge inn pga facebook-login-knappen fungerer ikke smh)

    Send meg DM om du er interessert:) Bud >12.000 kr.
     
  8. cahudtwa

    cahudtwa Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Selger også 49221 Eurobonus-poeng!
     
    Shyneno liker dette
  9. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Har SAS noe i sine regler om at det ikke er lov å selge CT? Jeg spør fordi jeg ikke vet, ikke noe annet.
     
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Punkt 3.8 i medlemsvilkårene sier litt om salg av poeng og fordeler:
    https://www.sas.no/reiseinfo/villkar-og-betingelser/eurobonus/medlemsvilkar-1/
     
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Kan ikke tenke meg andre betydninger enn å kombinere poeng fra flere kontoer eller å kombinere poeng og penger ved bestilling av reise? Også kjent som "point sharing" og "best tilgjengelighet"-billetter... Det vil isåfall ikke være første gangen ulike avdelinger i SAS ikke er helt i sync på hva som gjelder av regler og retningslinjer.
     
  13. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    er nok fra tiden før point sharing :)
     
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,721
    Bonuspoeng:
    293
    I gamle dager, den gangen jeg var diamant og min kone fikk gull av meg, bestilte jeg bonustur og jeg hadde en prat med agenten om gavegull.
    Han sa omtrent følgende, dersom jeg får vite at den jeg snakker med i telefonen har kjøpt gullkortet (noen skryter faktisk av det til SAS) så nedgraderer jeg dem på stedet og i tillegg nedgrader jeg selgeren dersom jeg finner vedkommende.
    Han henviste til reglene ..
     
    TommyL, DanH, Rscott and 1 other person like this.
  15. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Dette blir kanskje litt på siden av hva tråden handler om, men forsøker likevel.

    Jeg har en bestilling på T/R HAU - NRT i SAS C 23/11 - 28/11 som jeg nok ikke får benyttet meg av.

    Denne er bestilt med poeng og CT. Ettersom det er SAS skal det være mulig med navneendring såvidt jeg har forstått, så da lufter jeg tanken på å selge denne.

    Kanskje litt tynt marked med HAU som utreiseflyplass, men man vet jo aldri.

    Evt. kan jeg kansellere og vurdere å selge CT (utløp januar 2020) og X antall poeng.
     
    Skarven liker dette
  16. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    får man byttet navn på poengbillett? er det 1 eller 2 billetter?
     
  17. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har aldri prøvd, men har forstått det slik at det skal være mulig på rene SAS-flygninger. Uansett, et lite forbehold der.

    Burde kanskje skrevet det, men det er snakk om to billetter ja.
     
    Last edited: 08. sept 2019
  18. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke i markedet selv, men avreiseflyplass kan vel også endres på en SAS billett?
     
    Shyneno liker dette
  19. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Det er godt mulig. Isåfall vil nok muligens det hjelpe litt på i dette tilfellet.
     
  20. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som har 175.000 poeng til salgs eller 87.500 poeng + CT?

    Pris på 130k poeng evt 65k + CT ønskes også!
     
    Shyneno liker dette

Del denne siden