EB mileage run light

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av watchaddicted, 26. febr 2015.

  1. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Så ble det mileage run på oss, eller i vårt tilfelle, et segment run.. Fruen mangler noen segmenter for å få gullkortet sitt, nærmere bestemt seks stk. utenom planlagte jobbreiser frem til og med utgangen av mai. Underskrevne har innen den tid begynt på nytt opptjeningsår så det passer utmerket med litt ekstra opptjening. Kanskje det er håp om å beholde gullkortet!?
    Ønsket var i utgangspunktet å ha en tur innom enten Riga eller Vilnius, Køben, Berlin og Helsinki. Riga og Vilnius måtte dessverre utgå grunnet ukristelige priser så vi endte da opp med med følgende routing:

    BGO - CPH - TXL
    TXL - ARN - HEL
    HEL - OSL - BGO

    Viste seg at Plus-billetter kostet lite og ingenting ekstra til Berlin og Helsinki så da var avgjørelsen temmelig lett.. fritt valg av sete, pringles og brus, 750 bonuspoeng vs. 2815.. og når vi er inne på poeng, turen fra HEL til BGO i GO gir LATTERLIG lav inntjening, her blir vi tilgodesett med 500 poeng.. haha..
    Gleder meg forøvrig til å fly et fly jeg aldri har flydd før, nemlig Boeing 717. Dette er jo som mange kanskje vet, en viderutvikling av de sårt savnede MD-maskinene til SAS, men siden produksjonen startet etter at Boeing og McDonnell Douglas fusjonerte ble hun altså hetende 717.
    Har lagt inn noen timer både på CPH, ARN og OSL slik at alle lounger skal få kjørt seg! Satser på at fruen holder meg såpass i tøylene at jeg kommer med på neste flight!
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke alle som hadde fått med seg kona på det der.. Kudos!
     
    watchaddicted liker dette
  3. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe.. er ganske bra stilt der faktisk, hun var keen på EBG og var i grunn ikke vanskelig å overtale :D
     
  4. Tazoslo

    Tazoslo Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    HAHA, det fårn si, forskjell på folk.

    Min bedre halvdel haaater all type forskjellsbehandling og måtte nesten dra henne inn i goldlounge på CPH iforbindelse med en langhelg vi hadde der (fastrack tror jeg derimot hun likte :p). Toppet seg i vinterferien hvor vi var på tur med flere fra hennes familie. Hvor diskusjonen rundt gardiner kommer opp (hennes mor likte ikke det og var glad det ikke fantes lenger), hvorpå min kjære sier at det skulle vært lik pris for alle og alle skulle fått det samme produktet, det var urettferdig at noen skulle kunne kjøpe seg til fordeler o_O Da holdt jeg klokelig kjeft :rolleyes:
     
    watchaddicted and KristianSk like this.
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Om du dro hun med på en langhelg i SAS loungen på CPH skjønner jeg at hun syntes det ble litt mye ;)
     
  6. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe.. det der høres ut som god stemning :D
     

Del denne siden