Economy Comfort hos KLM?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Bizflyer, 27. des 2013.

  1. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noe forskjell i serveringen eller andre ting utenom 10cm bedre benplass som gjør Economy Comfort verdt pengene hos KLM på longhaul?
     
  2. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke forskjell i service, nei. Som med UAs Economy Plus er det bedre benplass, litt bedre recline og sete lenger fremme. Vet ikke hvor mye det koster hos KLM, men på mine flighter OSL-EWR-ORD-FRA i januar ville det ha kostet nærmere 2000 kr, så vidt jeg husker - for meg på 1,84 hadde ikke det vært verdt det.
     
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes ikke det er verdt pengene, har reist på både exitrow og EC. Den reclinen er ikke så mye. Til sammenlikning synes jeg SAS sin IC Plus (Eco extra) er endel bedre.
     
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Med mindre du får dette veldig billig (noen hundrelapper maks) er det etter mitt skjønn absolutt ikke verdt det. Har reist en god del KLM siste året og har undret meg over at konseptet ikke gir flere fordeler enn det som er tilfelle. SAS Plus på long-haul er mye mer verdt penger.
     
  5. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    762 kr for Amsterdam - Manila. Siden det er kjerringa som skulle reise og hun er 155cm så er det ikke lengden som er problemet.
     
  6. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Huske at SAS + og Economy Comfort er to helt forskjellige ting og kan ikke sammenlignes på verken pris eller service. SAS + er egen serviceklasse, KLMs Economy Comfort er en tilleggstjeneste som kun gir bedre benplass og recline, akkurat som Uniteds Economy Plus.

    Beste valuta når det gjelder KLMs economy comfort er etter min mening på 747ene hvor du blir plassert i minikabinen til venstre for galley. Mener å huske at denne kabinen var forbeholdt Elitene før i tiden.

    [​IMG]

    EDIT: Slenger med et bilde :)
     
    Last edited: 29. des 2013
  7. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    "Før i tiden" var det biz seter her. Men så reduserte de antal biz seter på et tidspunkt.
     
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror faktisk at selv etter de fjernet biz setene så var disse reservert Platinum medlemmer (og Gold). Vaffal i flg min bror som var veldig opptatt av dette en periode.
     
  9. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan godt være. Men jeg kan ikke forstå at de setene nærme veggen mot "byssa" kunne være særlig attraktive?
     
  10. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Var det jeg synes å huske, selv om dette var lenge før min tid som elitist i FB. E-setene er kanskje ikke de beste, men for min del er det heller kabinen som er mindre og adskilt som gjør biffen, litt mer eksklusivt da vett ;)

    En ting til: Om du har full flex billett eller Platinum får du comfort sete med på kjøpet.
     

Del denne siden