En svanesang for *A ; Lufthansa og Swiss first, men ikke direkte til MEX.

Tråd i 'Reisebrev' startet av ccurrahee, 12. sept 2024 kl 20:16.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,170
    Likes mottatt:
    36,691
    Bonuspoeng:
    293
    Takk til @afirm og andre for rask melding om mulige LX F billetter. Inside flyer leverer igjen og igjen når det gjelder kvalitet på informasjonen. Så takk for det til alle dere både av de som synes stadig vekk og de som er innom, for alle bidrag.


    Med litt ferie igjen i banken og poeng på konto var det ikke spesielt vanskelig å få lysten. Verre var det å finne en reisbar rute, hvis reisemålet ikke skulle til USA. Dit var det enkelt å sy sammen noe passende. Jeg fant flere varianter senere på året. Men ikke noe som lot seg booke per telefon. Stadig vekk manglet det et leg eller to som jeg så. Helt til jeg fant LH C direkte via FRA til MEX ut. Og en hurrareise med Copa til NYC også videre i AC via YUL til ZRH. Tanken var selvfølgelig å fiske etter LH F ut. Så en liten uke før slapp AC direkte billetter fra MEX så vi slapp 2 mellomlandinger og fikk en fredag kveld ekstra i CDMX. I samme periode letter jeg også etter en annen løsning enn 13 timer på ZRH også SAS+ hjem. Trodde jeg hadde fått booket Swiss C hjem, men det legget fikk jeg aldri. I uken før var det LH F til EZE tilgjengelig. Og agnet fant disse setene når jeg brukte trikset med å legge inn europa flights i dagene før i bookingen, men jeg fant aldri en flybar retur til YUL fra EZE. 16 timer i turist var vel drøyt for å få First ned. Med utreise på en lørdag ble det heller ikke lagt ut mer enn 1 billett direkte til MEX, Så da ble det heller utreise med LH etter jobb, besøk i FCL og overnatting i Frankfurt før det ble retur til FCT og LH F via USA og så United til MEX. IAD og kort overgang til United ble beste løsningen.

    Innenlands booket vi VivaAerobus som både hadde best flytider, litt utpå formiddagen og absolutt beste priser. Forrige gang fløy vi Volaris til CUN. Denne gangen ble det TLC-PVR. Aero Mexico skulle ha knappe 5 gangen når en fikk lagt på bagasje og rask innsjekk som Viva. Ulempen var en DiDi tur på drøye timen mot en knapp halvtime til MEX. Og 700 mot 200 Peso.
     
    Jeanette, Earl, Flymunda and 7 others like this.
  2. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,170
    Likes mottatt:
    36,691
    Bonuspoeng:
    293
  3. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,170
    Likes mottatt:
    36,691
    Bonuspoeng:
    293
    Flybussen etter jobb, rask innsjekk med F omslag på OSL også var det å roe sulten og tørsten. Enkel servering hos SAS, litt bedre sekt om bord hos LH også en knallgod entrecote med asparges i FCL før fredag kveld i Frankfurt ble avsluttet med en øl eller to.
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,170
    Likes mottatt:
    36,691
    Bonuspoeng:
    293
    Tomt i kjøttbollegryta hos SAS, men det ventet bedre meat...
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,170
    Likes mottatt:
    36,691
    Bonuspoeng:
    293
  6. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,170
    Likes mottatt:
    36,691
    Bonuspoeng:
    293
    Ser nesten ut som vi fikk smake på en whisky også :)
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,170
    Likes mottatt:
    36,691
    Bonuspoeng:
    293
    Morgenen startet med to telefoner fra Lufthansa. Det ble etter hvert klart at ottomanen i 1K var ødelagt, og at LH derfor ønsket å flytte meg. Midtsetet jeg ble plassert i ønsket det unge svenske paret som også var på poengtur. De skulle bli i Washington og returnere i C. Så jeg flyttet tilbake til 1K. Spiste på ottomanen i 2 setet og sov godt i sengen min selv om ottomanen altså ikke kunne justeres med fjernkontroll.


    Normalt hadde det vel vært S Bahn eller ICE til FRA, denne gangen var det Bolt som tok oss fra hotellet og til FCT i tide til frokost. FCT med en del morgengjester, som roet seg utover formiddagen.

    God mat, god service og godt stell fra vår unge blonde herremann. Maten er jevnt over god, men champagnen de serverte synes jeg var tynn og sur. Nyetimber fra England var beste alternativet før vi kom om bord, synes jeg.
     
    Sonictravel, Earl, Flymunda and 4 others like this.
  8. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,170
    Likes mottatt:
    36,691
    Bonuspoeng:
    293
    Porsche ut til vår A340-600, den Mexicanske forretningsmannen som fulgte oss fra FCT til IAD og MEX med United ba også om egen bil. Så da var vi 2 sorte spreke som tok en kort tur ut til flyet.

    6 av 8 seter tatt i kabin. Jeg ble som sagt flyttet, men flyttet tilbake, noe som gjorde at den svenske purseren gikk litt i surr med hvem som egentlig var her Senator og skulle hilses på. Uansett ble vi godt ivaretatt og fikk drikke og hilsning på tre språk. Sammen med oss 3 var en tysk poengsamler som var mye hardere enn meg på dokumenteringen med kamera. Og det svenske paret som kom gangveien via en FCL til flyet.


    Flighten var som forventet profesjonelt, vennlig og bød på god mat, unntagen hovedretten, der LH konsistent leverer dårligere enn forventet. Et Crew som ikke var organiserte men som leverte på personlighet og som nevnt en svensk purser som var tilstede og pratsom. Vi tok en lengre prat om overgangen til ST, og det som venter oss der.
     
    Sonictravel, Earl, Flymunda and 5 others like this.
  9. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,170
    Likes mottatt:
    36,691
    Bonuspoeng:
    293
  10. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,170
    Likes mottatt:
    36,691
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_6948.jpeg IMG_6950.jpeg IMG_6953.jpeg IMG_6949.jpeg IMG_6952.jpeg IMG_6954.jpeg IMG_6955.jpeg IMG_6959.jpeg
     

    Attached Files:

    Sonictravel, Earl, magnusant and 12 others like this.
  11. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,170
    Likes mottatt:
    36,691
    Bonuspoeng:
    293
    Dagen siste United rett til MEX fra IDA hadde avgangstid 1 time og 23 etter planlagt ankomst tid. Litt småstressa men klar med APP og info fra tråder her gikk det greit. Vi landet før tid, brukte lang tid til gate også innover med de mobile vognene som ikke er effektive på noe som helst hvis. 100 meter + kø for immigrasjon ble passert med MPC med en person foran oss i skranken. Koffertene kom minutter er at vi kom til båndet, som noen av de første, vi kunne dumpe dem 40 meter lenger inn og med null kø i ny sikkerhet var vi oppe i avgangshallen i tid til å ta en brus som smakte klorin og en sur kaffe i United Lounge. Huff som jeg savner Polaris.


    Dette er tredje runden for egen del der jeg kommer inn med C eller F og blir plassert videre i X. Alle gangene har jeg gått til gate personalet og blitt flyttet litt fram i kabinen til pluss. Servicen begrenser seg til kaffe og kjeks. Men å få sitte 2 pers på nødutgang kontra 3 pers på trangere seter er en reel forbedring. Så håper jeg virkelig Delta også tar vare på statuskunder/at gatepersonalet har lov til å flytte og ordne for oss som spør.
     
    Sonictravel, Earl, magnusant and 7 others like this.
  12. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,170
    Likes mottatt:
    36,691
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_7016.jpeg
     

    Attached Files:

    Sonictravel, Earl, Flymunda and 4 others like this.
  13. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,153
    Likes mottatt:
    114,697
    Bonuspoeng:
    350
    Når fløy dere til IAD? Fløy Swiss F dit 3/9 og hjem igjen 6/9
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,170
    Likes mottatt:
    36,691
    Bonuspoeng:
    293
    Vi fløy ut lørdag 31/8 også hjem via Yul 8/9

    Du fant LX F begge veier i samme booking vindu? Jeg fant aldri begge veier som passet verken med LX eller LH.
     
  15. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    566
    Likes mottatt:
    470
    Bonuspoeng:
    63
  16. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,170
    Likes mottatt:
    36,691
    Bonuspoeng:
    293
    Reisefølge 1| ; bestekompisen er klar over at han blir postet på forum med det han selv mener er en moderat nesering.

    Og den er satt inn og forstørret helt frivillig. Diskusjon om mengden skjønnhet den fremringer er stadig under diskusjon innad i vennskapet.

    Og takk ;) Vi er begge tilbake til jobb og hverdag, med eller uten ring.....
     
    ari1000, Thomas123, Earl and 5 others like this.
  17. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,153
    Likes mottatt:
    114,697
    Bonuspoeng:
    350
    Da er det ikke så rart jeg ikke så deg i loungen;)
    Reiste på betalte billetter, så det var enkelt å finne...hehe.
    Nydelig med 3 av 8 seter tatt i F. Ikke så veldig masete da.
     
  18. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,170
    Likes mottatt:
    36,691
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje ikke så rar da ;) Du får si fra neste gang du har LX F billetter til overs da.

    så kan jeg bli med i loungen jeg......
     
    Tore liker dette
  19. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,170
    Likes mottatt:
    36,691
    Bonuspoeng:
    293
  20. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,170
    Likes mottatt:
    36,691
    Bonuspoeng:
    293
    Taqueria Orinoco er en kjede i CDMX. No frills taco med høy kvalitet og smak. Verdt et besøk om en er i byen.
     

Del denne siden