Endre foreslått avreise hos Singapore

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Maraug, 20. mars 2024.

  1. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Skal booke tur til Australia og vil gjerne booke direkte hos singapore airlines.
    De foreslår avreise 10.00 (sas) med kun 45 min i kjøben. Ser hos SAS at de har et fly som går 6 også.
    Ville heller tatt det. Vet dere om jeg på en måte kan få til denne avgangen hos Singapore?
    Full forståelse at dette var litt rotete - men kanskje noen forstår hva jeg mener.
    Må det endres i ettertid?
    Må jeg booke hos en 3 part?

    Sist men ikke minst - bør jeg nå få meg et American express fra singapore air sånn at jeg får masse poeng til julen og kan oppgradere hele familien på 6 personer ;) (Særlig)
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Har du ringt dem og sjekket om de kan booke tidligere avreise per telefon/chat?

    Eventuelt gjør et søk på nettsiden dere der du kun ber om avreise tidlig på morgenen?
     
  3. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er litt typisk kva SQ selger på den ruta.... Men skal vere mogleg og få den tidlegare avgangen også. Men må kanskje ringe SQ som foreslått over.

    Korleis har du tenkt og skaffe SQ Amex, må vel ha bank konto etc i Singapore? Eller?
     
  4. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,929
    Bonuspoeng:
    183
    SQ Amex…! Ooooooo….:eek::eek::eek:
     
  5. pma

    pma Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    33
    Har god erfaring med å booke via Berg-Hansen når jeg ønsker spesifikke flyvninger. Dog ikke alltid det lar seg gjøre pga O&D-restriksjoner/married segments.
     
  6. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kom her for å foreslå akkurat det samme. Det burde være mulig å få til en annen utreise hvis du er litt kreativ med søkemotoren til Berg-Hansen. Men å få oppgradert noe hos SQ tror jeg du kan se langt etter ved mindre du har en haug med poeng hos KrisFlyer som er bonusprogrammet deres.
     
  7. pma

    pma Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    33
    Pleier egentlig å kontakte dem via mail for avanserte reiseruter, men er man heldig finner man samme i søkemotoren også ja.
     
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,677
    Likes mottatt:
    6,664
    Bonuspoeng:
    183
    Man kan sikkert bruke Multi city/Stopovers-bookingen på nettsiden til Singapore Airlines også. Legge inn flightene hver for seg og hvis det blir samme/nesten samme pris som t/r så er det bare å booke.
     
  9. saetershagen

    saetershagen Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    113
    Bonuspoeng:
    33
    Anbefaler deg å ta et tidligere fly. Sist gang rakk vi ikke flyet til SIN og ble booket om med Thai via BKK. Skulle videre til Australia med annen billett så det hele holdt på å gå galt. Har også mistet bagasjen to ganger med SIA til Australia i CPH tidligere med kort connection.

    Damene i skranken til SAS sa at dette skjedde hele tiden, så jeg vet ikke hvorfor de engang selger den flyvningen.
     
    Sonictravel liker dette
  10. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde vært digg om det var mulig å få her i Norge og nå som SAS går ut av Star Alliance
     
  11. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Ja det er det vi frykter.
    Var mye billigere å booke direkte med Singapore airlines enn via 3 part så vi gjorde det og håper de får til å booke oss til det tidligere flyet.
    Kunne eventuelt kjøpt tidligere billetter på poeng også. Vet dere om jeg kan gjøre det, bare stille opp på et tidligere fly og så booker de oss hekt frem til Sydney?
     
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du er diamant kan dere bruke fordelen til å komme på et tidligere fly. Kjøper dere selv ny billett til tidligere fly blir dere no-show til den opprinnelige billetten og får ikke være med videre. Hvis dere allerede har kjøpt billetter hos Singapore Airlines må du ringe de og høre hva de skal ha for endring. Det blir antageligvis endringsgebyr pluss mellomlegg.
     
    Maraug liker dette
  13. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for avklaring
     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Når man søker OSL-SIN hos Singapore Airlines kan man velge mellom 07:10, 09:00 og 09:55 fra Oslo til Købehavn, eller tilsvarende til andre byer i Europa som SQ flyr fra. Dette er et dummysøk 7. mai i år. Berg-Hansen har enda flere valg.
     

    Attached Files:

    Insomnia4u and NoLimit like this.

Del denne siden