Er EBG i app'en tilstrekkelig for lounging mv?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av funkenstein, 20. juni 2017.

  1. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,014
    Likes mottatt:
    6,506
    Bonuspoeng:
    183
    Hei,

    Jeg kvalifiserte nylig til gull. Så har jeg et par turer til LHR i sommer, booket mens jeg var EBS, og kunne tenke meg å benytte både fast track og lounge der.

    EBG-mailen ble kontaktet, for å få tilsendt nytt kort. Fikk nettopp svar, hvor de skriver at det "for tiden ikke er mulig å bestille nytt kort". De skrev også at status i app'en (som er oppdatert) er tilstrekkelig for bruk på flyplasser.
    (t.o.: Jeg har fått endret EB-status på billettene, men fikk jo ikke tilsendt nye billetter, kun nye kvitteringer)

    Men jeg har jo lest innlegg her tidligere, om at flere har hatt problemer med akkurat dette – at status i app'en f.eks ikke godtas i lounger utenfor Norden.

    Har noen oppdaterte erfaringer på dette?
     
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Som regel så funger det fint å bare ha status på billetten, men en gang iblant må jeg fram med kortet, uten at jeg egentlig ser et mønster i hvor og når det fungerer uten kort.
     
    funkenstein liker dette
  3. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom du har kombinert EB og Mastercard/Diner's/AmEx , så er min erfaring at det kommer nye kort med oppdatert status raskere enn hva EB kan produsere iallefall...:):)
     
    funkenstein liker dette
  4. Coozter

    Coozter EBG

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg hadde akkurat samme casen som deg, (Billetter med EBS og ikke mottatt nytt kort.) og hadde ingen problemer med verifisering gjennom app både hos Avianca på MIA og hos SAS på EWR.
     
    funkenstein liker dette
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er (var?) ikke godkjent i fasttrack på OSL med appen.
    Dette visstnok fordi det ikke er utløpsdato på kortet i appen... Men det er ikke ofte jeg må frem med kortet når jeg er på tur, stort sett går det smertefritt så lenge status er registrert på billetten.
     
    funkenstein liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,679
    Likes mottatt:
    32,532
    Bonuspoeng:
    293
    Tror det bare er United som er hysteriske på kortet. Dette går nok bra.
     
    funkenstein liker dette
  7. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    En kollega ble EBG på reisen til LHR, men pga treg registrering av reiser/poeng av SAS (dette var for noen uker/måneder siden da "alle" slet med dette) måtte han ringe kundeservice mens vi stod på flyplassen og be de manuelt oppdatere antall flights. Da endret status i app seg og han slapp inn i loungen :)
     
    funkenstein liker dette
  8. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Måtte vise kort i ZRH i A-terminalen. Vet ikke hvorfor - status var printet på boardingpass.

    Venter forøvrig også på nytt EB-kort fra SAS. Håper det kommer før jeg skal til Japan i juli.
     
    funkenstein liker dette
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Surfet gjennom FAQ hos *A nå og finner ingen info om at man fysisk må ha med kortet, det står kun at dem anbefaler dette. Du kan eventuelt klage i ettertid. Flyr du i Plus står det C på boardingkortet som dem leser som Biz som også skal gi tilgang. Sist jeg var på LHR kunne man faktisk slippe inn i Singapore Loungen med en Plus billett da det stod C på boardingkortet så vil nesten tro det også vil fungere i Gold Track.
     
    Petter B-C and funkenstein like this.
  10. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,014
    Likes mottatt:
    6,506
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det var det, da. Etter å ha levd livets glade timer ombord i C på SQ til SIN/BKK i forrige uke går turene i sommer i SAS Go. Light...:eek:
    Men jeg får bevæpne meg med gode argumenter, og lese meg opp på *A-policyen, og satse på at de slipper meg inn i LHR-loungen.
     
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Du har jo fire Lounger å velge mellom der så burde jo hvert fall gå bra i en av dem :D
     
  12. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg hadde i April en tur/retur reise til Doha via Istanbul med Turkish. Billetten ble bestilt i EBS, men jeg oppnådde EBG på reisen ned dit.

    EBG status ble oppdatert hos SAS, i appen etc.. men jeg fikk jo ikke noe nytt EBG kort mens jeg var der.

    Appen var fullstendig verdiløs i Doha og Istanbul, ble avvist i loungene begge steder da jeg ikke hadde et fysisk kort...
     
  13. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @funkenstein

    Kom over en annen FAQ hos *A nå og den sier at så lenge bosrdingkortet ditt har korrekt status skal du få tilgang:

    Star Alliance Gold Customers travelling in any class
    As a Star Alliance Gold customer, you have access to any member airline lounge that displays the Star Alliance Gold logo. You will need to present your boarding pass for a Star Alliance flight departing from the local airport. If your boarding pass does not carry the Star Alliance Gold indicator, you will need also to show your valid Star Alliance Gold card. You are entitled to a maximum of one guest. If you are a United MileagePlus Star Alliance Gold customer, you may only access the United Clubs within the U.S. when departing from that airport on an international Star Alliance flight.
     
    funkenstein and Stuttfeiten like this.
  14. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,014
    Likes mottatt:
    6,506
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for den, jeg får prøve å sikre meg at boarding kortet viser det som trengs.
    En liten oppdatering av kortjakten: Nytt SAS AmEx Platinum-kort, med gullstatus, kom etter en liten uke. Og i går kom jammen et nytt EB-sølvkort, utskrevet et par dager etter at gull var oppnådd i appen. Mens EBG-kortet lar vente på seg...

    Bolaget works in mysterious ways... :)
     
    DanH liker dette
  15. magicturtle

    magicturtle Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Til dere som reiser mye utenom sas. Har reist en del med lufthansa, og sjekker inn i skranken hver gang, men har ikke bagasje. Ønsker å unngå det og gå direkte sånn jeg ville gjort med sas appen.
    Hvilke apper bruker dere mtp enklere innsjekk, har dere laget egen konto for feks lufthansa, swiss etc? Konto for alle flyselskapene? Har dere skrudd av bonusordning da for å sikkre at det kommer på eurobonus?
    Eller er dette en tullete bekymring? Skulle ønske jeg kunne legge inn alle fly på SAS appen fra de andre medlemmene.
    Noen som har gode tips? :)

    PS: SAS appen fungerer utmerket for å komme i lounge i Amsterdam, Sveits og Warszawa iallfall, med følge også.
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Man trenger ikke konto for å bruke de andre selskapers app.
    Jeg har brukt en drøss av disse, men aldri registrert egen konto.

    Før kom nesten alt opp i SAS appen, nå virker det som ingenting funker. Men så testet jeg en LOT-booking og jammen kom den ikke opp :)

    Når dette ert sagt er alle andre flyselskap-apper så dårlige at det er til å grine av sammenlignet med SAS sin...
     
  17. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Pleier å sjekke inn online på nettstedet til flyselskapet, sende PDF-boardingkort til meg selv på epost, ha dette tilgjengelig på telefonen. Legge til boardingkort i Wallet på iPhone.

    Henter ut ekstra boardingkort på flyplassen via automat eller skranke. Fordi jeg liker det klassiske formatet i stivt papir og liker ikke å gi fra meg telefonen.

    På Lufthansa app kan du sjekke inn, velge bonusprogram (FFP) og vise boardingkort med QR-kode. Den gir deg også oppdatert Flight Status og lagrer alle eldre boardingkort.

    More app-tips:
    insideflyer.no/forums/threads/app-tråden
     
    funkenstein liker dette

Del denne siden