Erfaringer med Radisson Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 11. sept 2013.

  1. seppma

    seppma Reiseglad

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Radisson blue Helsingfors har fast tilbud en hel fl. Rød vin eller hvitvin for 20 euro det må vare billigast vin man kan få fra minibar,
     
    RoadKing liker dette
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Var på er hotel på Tenerife engang. Ikke Radisson vel og merke men skulle ha over 60 Euro for to svelger med champis!
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,595
    Bonuspoeng:
    293
    Herre jesus...

    Til sammenligning, nå er vi på Radisson Polar og her skal de ha 125 for 25cl
     
  4. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Funken Lodge skal ha 129,- for 37cl
     
    Last edited: 23. febr 2019
    RoadKing liker dette
  5. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Park Plaza Westminster Bridge London
    Min status: Gold
    Rom booket: Superior twin (standard)
    Oppgradert: Studio twin (to roms) med utsikt
    Andre fordeler: Fat med konfekt, bær og makroner på rommet ved ankomst.
    + 1 time late checkout
     
  6. melind

    melind Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Har periode fra Mars, så i midten av Februar sente jeg en mail med schreenshot av aksjestatus der jeg spurte om ny periode aksje gull fra 1 Mars.
    Fikk ikke noe svar på henvendelsen, men i dag ser jeg i appen at jeg har gull ut Februar 2020. Så har tydlig vis funket for 4 gang for meg.
     
    Misterix liker dette
  7. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mangler et par netter på den 120 kampanjen Radisson kjører frem til 31 mars. Jeg har booket to netter på et Radisson Blu hotell for samboeren min og ei venninne av ho en helg i mars. Noen som vet om de nettene blir godskrevet på min bonusprofil og blir tellende når jeg ikke skal bo der selv? (Jeg har booket rommet direkte fra Radisson og ikke noe tredjeparts nettside.)
     
  8. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis det var kun samboer som skulle bodd der så kunne du registrert to gjester, med deg som en av den. Da pleier det å gå bra, med to andre gjester kan det være mer utfordrende.
     
  9. melind

    melind Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Har oftere opplevd at de spør om legitimasjon også nå ved innsjekk på flere radisson hoteller, flere som har lagt merke til det samme?
     
    Tjo liker dette
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg booket på samme måten for min mor og søster for ett års tiden siden, men forventet i utgangspunktet ikke å få godskrevet netter og få poeng for oppholdet siden jeg selv ikke var en av gjestene og det var heller ikke jeg som betalte (ved utsjekk). Men jeg fikk faktisk poeng for oppholdet likevel.
     
    Satyv liker dette
  11. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Takk. Da får jeg krysse fingrene for at det går denne gangen også. :D
     
    Travellingalf liker dette
  12. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, har opplevd det konsekvent på OSL det siste halvåret.
     
  13. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    359
    Likes mottatt:
    770
    Bonuspoeng:
    93
    Oppholdet som nevnt et par poster tidligere ble som det måtte bli. Ankom med hele gruppen og bookingen ble gravd frem etter ti minutters heftig tasting på maskinene, 3 av 4 terminaler var inop og til ingens store overraskelse var ikke kortet belastet selv om dette ble lovet å bli gjort før ankomst 6 ganger. Enden på visa var et kaos uten like ved utsjekking der de plutselig skulle ha betaling, da alle rom hadde 2 kort lagt inn med reservasjoner og vi av en eller annen grunn ikke fikk lov å betale med noen av kortene og måtte fiske frem et tredje kort.

    Oppholdet i seg selv var OK bortsett fra at vi ankom til en byggeplass med konstant forstyrrelse fra grupper av QC-karer med notatblokker som høylytt skulle inn i heisen helst etter døren var lukket ved flere anledninger. Heller ikke hyggelig å bli nedstirret av vakthold på byggeplassen man må gå gjennom hver gang man skal til og fra hotellet.

    Heldigvis fikk jeg en oppmuntrende mail i går kveld om at de hadde begått en feil og kun belastet oss for en natt for lite ved utsjekk til tross for gjentatte bemerkninger om at "her mangler det noe" og tilsvaret "neida her er alt i orden" ved utsjekk.

    Tror vi prøver Hilton neste gang :)
    (PS: Noen som vet hvor lang tid det tar før poengene blir godskrevet og om jeg i det hele tatt burde håpe å få trumf utbetalt?)
     
  14. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, Radisson er ganske dårlige på Trumf (tror ikke det hjelper å klage. Har i alle fall selv ventet i et halvår på respons fra kundeservice hos ViaTrumf)
     
  15. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    359
    Likes mottatt:
    770
    Bonuspoeng:
    93
    Var det jeg regnet med. Dessverre var trumfen eneste grunn til å velge Radisson over Hilton da prisforskjellen ikke var i nærheten av avskrekkende, får heller gå for det motsatte neste gang.

    Fyrte for øvrig avgårde en epost til hotellet tirsdag ettermiddag om min misnøye rundt oppholdet, må si det hjelper veldig på inntrykket å ikke ha fått så mye som en anerkjennelse av mottatt mail, ei heller svar. Ser nå at jeg også ble trukket for siste natts opphold på et helt annet kort enn det vi skulle trekkes på i resepsjonen ved utsjekk. Man lærer så lenge man lever hetes det, så får man heller velge noe annet i fremtiden.
     
  16. permorten

    permorten Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: Parkinn Alexanderplats, Berlin
    Min status: sølv
    Rom booket: standard, poeng + cash
    Oppgradert: nei, men rom høyt oppe i hotellet
    Andre fordeler:2 flasker vann + noe frukt

    Fikk først beskjed om at frokost var inkludert, men etter noen timer fikk vi et brev under døra på rommet som fortalte oss at de hadde gjort en feil, og at vi ikke skulle ha frokost likevel. Ble bedt om å komme ned i resepsjonen så de kunne lage nye nøkkelkort til oss uten frokost. Jeg gikk ned og fortalte dem at jeg synes dette var en merkelig form for kundeservice, at vi skulle anstrenge oss for å rette opp i deres feil. Dette hadde de ingen forståelse for, og svarte at det var eneste mulighet for å rette opp feilen. Jeg forklarte han da at det kanskje ikke hadde vært noen økonomisk katastrofe for hotellet om vi fikk gratis frokost, men det forstod han ikke. Etter litt diskusjon ville han plutselig gå med på at vi skulle få frokost, men da måtte jeg av prinsipp si nei, jeg ville ikke fremstå som en gjerrigknark som prøver å snylte til meg en frokost, jeg har råd til å kjøpe min egen frokost ( men det ble selfølgelig ikke på hotellet)
     
    Last edited: 27. mars 2019
    SAJblue liker dette
  17. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,368
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Her har de tydeligvis fullført alle moduler i Yes I Can!-filosofien til Radisson :cool:
     
    permorten liker dette
  18. mtravel

    mtravel Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Hei!

    Jeg bare lurer og mulig jeg tar helt feil, så derfor spør jeg her.
    Jeg statusmatchet meg til Gold hos readisson reward for en stund siden, men har aldri hatt en overnatting på noen av deres hoteller. Skal også sier at jeg som oftest overnatter i norden.

    - Jeg syns de virker ganske dyre når jeg sjekker prisene deres forhold til hva jeg ofte for hos andre kjeder?
    - De har ikke frokost inkludert
    - De er gjerrige på rom oppgraderinger? ( tenker da fra standard til de dyreste kategoriene og suiter)
    - leser også at mange her er missfornøyd med servicen

    Scandic har alltid forkost ikludert, får så si alltid store rom eller suiter, 150kr i voucher. Jeg bruker å booke rom fra 750 til 1000kr.

    Clarion hotellene er jo litt dyrere enn Scandic som oftest, men igjen er frokost inkludert og mange av hotellene har også middag/kvelds inkludert. rommene virker som oftest penere enn både Scandic og Radisson. Ja, man kan jo gå for Quality og Comfort hotellene om man vil ha det enda litt rimeligere.

    Noen innspill? Er jeg på bærtur? :)
     
    Tjo liker dette
  19. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderer å gå tilbake til Radisson, etter å ha droppet dem for to år siden. Årsaken er todelt:
    Jeg spiser sjelden frokost innenfor hotellets åpningstider, og foretrekker dermed å ikke bli trukket kostpenger av arbeidsgiver fordi frokost er inkludert. Så akkurat det er for meg personlig en fordel med Radisson.
    I tillegg har de svært stort utvalg av hoteller verden over, som betyr at jeg får brukt poengene når jeg først reiser utenlands. Her knuser Radisson konkurrentene som opererer i Norge.

    (Merk at jeg uansett bor nok på hotell til å beholde toppstatus hos både Thon og Nordic Choice i tillegg. Thon bruker jeg i Nord-Norge, og hos Nordic Choice får man jo 24 netter i året fra Mastercardet deres. Så for meg blir det ikke enten eller, men både og. Det blir totalt sett også billigere for både meg og arbeidsgiver, siden jeg stort sett bor på hvilken kjede som helst)
     
    mtravel liker dette
  20. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Når jeg hadde noe status å snakke om med Radisson så booket jeg stort sett alltid med de når jeg kunne. Jeg fikk som oftest svært bra oppgraderinger, med noen få unntak, og ellers god service. De er også svært generøse med poeng, spesielt når de har diverse kampanjer og det har de hele tiden.
    Jeg betalte ofte med poeng + cash da jeg syntes det ga best valuta, men tidligere var det også mulighet for å booke 4-for-2 og 2-for-1 viss man var ute i god tid, men den muligheten ble "forbedret" bort.

    Delvis pga nevnte "forbedring" og at jeg ikke bor nok på hotell lengre til å vedlikeholde høy status hos Radisson så har jeg etterhvert gått over til Choice. Den avgjørelsen ble enda lettere når det eneste Radisson hotellet i nærområdet ble solgt til Choice og vi i tillegg bruker Choice gjennom jobb.
     
    permorten and mtravel like this.

Del denne siden