Eurobonus 3.0

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flyhigh, 13. aug 2016.

  1. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som egentlig vet når SAS skal lette på sløret angående Eurobonus 3.0? Det ble vel nevnt at det skulle skje i løpet av sommeren. Jeg vet ikke hvordan dere tolker dette, men for meg er sommeren i ferd med å ebbe ut, så det begynner å røyne litt på tålmodigheten nå. Det var jo stor ståhei i intervjuet med Roald tidligere, men det er jo tyst foreløpig. Når tror dere det skjer noe?
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Ingenting hørt her, men ikke gjør noe "kødd" nå før 01-september - Vær så snill
     
    Shyneno liker dette
  3. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Har vel en stund nå vært snakk om mer over sommeren - altså høsten. Det skjer neppe noe før 1/9 (er jo SAS vi snakker om ;)), men har fått det for meg at noe vil skje rundt 1/10.
     
  4. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,215
    Likes mottatt:
    4,293
    Bonuspoeng:
    113
    Fortsatt tyst som graven fra Eivind. Skremmende stille faktisk.
    Budsjett for gruppen min i 2017 starter nå, og jeg teller på knappene om jeg skal anbefale SAS, eller skifte beite til annet selskap. Mye avgjøres om det er noen reelle fordeler i EB 3.0 for oss som flyr mye og (altfor) dyrt:(
    Er den noen som har hørt når 3.0 blir annonsert, og evt hva innhold blir?
     
  5. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Dette burde kundreservice hos SAS opplyse en Pandion om vel? Nå vet selvfølgelig ikke jeg hvor mye dere i gruppen din fly for i året, men sannsynligvis endel. Så hvis du forklarer at du skal sette opp reiseplaner å hinter til at du vurderer konkurrentene så er det ikke umulig at du om ikke annet kan få en dato! :) (Jeg og er veldig spent, men tror ikke min EBG imponerer de så veldig mye) :D
     
    kiev liker dette
  6. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Tok ikke sjansen med å vente på "forbedringer", klikket hjem en presskanne fra goodiebaggen.
     
  7. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Litt i samme situasjon, har rekvalifisert for diamant halvveis i perioden og sitter å venter på nyheter da vi veldig enkelt kan bytte til BA og Norwegian. Har ikke vært veldig imponert over SAS i det siste...
     
    kiev, Larata and Fredrik81 like this.
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Da burde flere sende mail til de. Spesielt Padion(@kiev ?) og forklare som nevnt over at de er reisebestiller for flere osv. Hvis ikke SAS kommer med noe eller sender mailen videre til noen høyere oppe i systemet skjønner jeg ikke noe av deres tankegang o_O
     
    kiev liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    På den annen side, hvis man vurderer å gå over til BA, Norwegian etc, så er jo det hardt opptjente EBD/EBP kortet bortkastet?:rolleyes:
    Er vel noe som heter at bordet fanger :confused:
     
    kiev and Larata like this.
  10. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Neida, soft landing. Er minimal forskjell på EBP, EBD og EBG ;-) Jeg gjør dette fra 1/1!
     
    LN-FHU liker dette
  11. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Reisemønster har vel også noe å si. Norwegian har vel ingen partnere så da er man helt avhengig av at de dekker rutene du flyr. BA redusere antall avganger fra Norge til LHR så for noen så blir det lengre reise, med SAS så kan man i det minste reise med star alliancepartner.
    Men må si meg enig at EBD og EBP burde få kunne velge seg flere goodies, f.eks selv velge et minimum av oppgraderinger gratis, om det er tilgjengelig i god tid før reisen. Eventuelt at de alltid kunne kjøpe seg oppgradering 14 dager før for seg og opp til en ledsager ved tilgjengelighet. Og da med rabatten sin.
    F.eks normal pluss til biz 35 000ebp. EGP får 35 000/1,4=25 000, og EGP får 35 000/1,3 = ca 27 000.
     
    kiev liker dette
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, vet soft landing. Men EBG/EBD/EBP hjelper lite hvis flight # begynner med BA, KL eller DY :), det var det jeg mente.
     
  13. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Gi bort et Diamond til meg før du rykker ned da..... :) Ellers sladrer jeg til kjærringa....:p:p:D
     
  14. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen rykter om endring i opptjeningskrav?

    Reiseaktiviteten trappes betydelig opp det kommende året og gull i alliansen er innenfor rekkevidde med litt ekstra egeninnsats.
     
    Xflipper liker dette
  15. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ikke huske at de har sagt noe om det, men du skal ikke se vekk i fra at det kan komme noe økning. Det skal hverfall gå an å overføre fra andre i familien om du mangler litt for å kvalifisere deg, men noe mer konkret vet jeg ikke.
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Synes det drøyer litt nå. Har over 30000 poeng rundt i familien etter sommeren som skulle vært på min konto, men som nå ikke gjør noe nytte for seg...

    For min del håper jeg at man får tilbake muligheten til å skrape inn alle poeng som ekstrapoeng uten konverteringskostnad, ganske sikker på at jeg ikke kan kjøpe 4x HKG til meg og familie og stå med gull i hånda når jeg kommer hjem..

    Mitt stalltips er at raten blir 1:4 med en maksgrense per år..
     
    Satyv liker dette
  17. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    1:4 baserer seg vel på statuspoeng verdi vs nonstatus 1kr vs 25øre. Jeg håper også at man får valget. Om poengene mot formodning ikke kan overføres uten å redusere antallet så kan du alltids bruke disse til oppgradering av go og pluss billetter om du får bruk for det.
     
  18. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Dere som har vært med på "forbedringer" tidligere, hvordan har det vanligvis gått for seg? For eksempel, presenterer de nyheten en fredag og så implementeres endringene mandag, eller går det litt tid fra varsel om endringer til de faktisk trer i kraft?

    Vil i begynnelsen av november ligge rundt 10.000 poeng fra Diamant, og både gavegull og soft-landing er verdt å ta en langtur for innen perioden min er over 1. feb. Men om det plutselig gis store endringer i opptjening og poenggrenser, kan det jo hende jeg ligger langt unna eventuelle nye krav, og i så fall blir de feriedagene brukt på en europatur. Synes de skal komme med en oppdatering om hva som skjer snart jeg!
     
    jayeff liker dette
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    I September magasinet til SAS er Eivind Roald spurt om familiepoeng og svarer følgende:

    "During the autumn, the new Eurobonus system will give you the opportunity to gather all family Eurobonus points on one account"
     
    Misterix liker dette
  20. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Tja. Hvis forrige 'forbedring' er noe å gå etter, så ble den presentert i det stille den 27. november 2014 og innebar en totalslakt av poengopptjeningssystemet med mer eller mindre umiddelbar kraft (fra 1. januar 2015 mener jeg å huske). Kun etter først krangling og deretter individuelle henvendelser til kundeservice fikk man godskrevet opprinnelige poeng for reiser booket før 27/11-slaktet.

    Hvordan de skrider frem i neste omgang må gudene vite, men Eurobonus 2.0 fikk vel så mye dårlig presse at de burde vokte seg litt bedre denne gangen. Men i SAS-land kan alt gå an.
     
    Fredrik81 and Mbj like this.

Del denne siden