Få penger fra Sverige

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av stekus, 01. des 2019.

  1. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en venn som mottar jevnlige utbetalinger i Sverige (pensjon). Han bor i Norge. Finnes det noen lur løsning for å få pengene til Norge uten å gi bort penger til banken hver måned? Curve, Revolut, ...!?
     
  2. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Kan du ikke be de betale ut pensjon til norsk konto?
     
  3. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Er det som skjer, men da trekkes det gebyr? Det er ikke hans hovedinntektskilde, så det er ikke viktig at pengene kommer inn på konto nøyaktig samme dag hver måned.
     
  4. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Hm, ser vel bare i grunn for meg at han på et vis overfører pengene til Revolut.

    Revolut koster penger (i form av at norske banker tar gebyrer på overføringer fra utlandet, noe Revolut rammes av). Revolut itself koster ingenting, men den runddansen vil ende opp med å koste penger.

    Ser for meg noen økonomiske runddanser av diverse sort. F eks - han fyller på sin revolut-konto (evt din ved at du legger inn hans kort i din app - dette ville forenkle det hele vesentlig). Så vennebetaler du med paypal tilbake til ham via ditt revolut-kort. Da blir det gebyrfritt for begge.

    Et annet alternativ er at han fyller opp sin Revolut med svenske bankkort eller whathaveyou. Overfører til deg via paypal-vennebetaling, du tar ut i cash for ham eller overfører til konto/vippser ham.
     
  5. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    stekus liker dette

Del denne siden