F-RUTER SOM KAN BOOKES MED EUROBONUS (Anno 2022)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 12. sept 2021.

  1. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Det var vel poenget. Finne ut nå etterhvert hva som er mulig å booke, «etter» pandemien og pt. For å bygge opp en ny oversikt på sikt :)
     
    furlong liker dette
  2. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,145
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    noen med "stalltips" til first destinasjon for to?
    ser ANA LHR-HND begge veier har dukket opp for enkelte om jeg ikke tar feil? hvor langt i forveien kan man klare å booke dette?
    evt er LH alternativ, å booke biz og håpe det slippes first et par dager før?

    står meeeget åpen til reisemål, denne gangen (også) er det flyturen som er i fokus:D

    håper på tilbakemelding, da jeg sitter på awardfares, men den er jo tregere en bestemor sin rullator
     
    Spielhaug liker dette
  3. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,182
    Likes mottatt:
    7,972
    Bonuspoeng:
    183
    Når?
     
  4. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,145
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    typ januar/februar
     
  5. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Så det jeg bør gjøre er å stå klar i slutten av oktober og fiske etter F-Billett til MEX, og være klar til å hive meg rundt på femøringen? :eek: .... Ok, da prøver jeg meg mellom 20 oktober og første november også får jeg se om jeg har flaks :cool:
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,713
    Likes mottatt:
    32,633
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med Nairobi og Bangalore? Har ikke LH First på de rutene?
     
    leeds1979 liker dette
  7. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan kommer du deg videre til Cancun? Lokal fly?
     
  8. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje drar til Teopzlan og blir der ei uke :)



    Jeg kan jo også besøke Puebla rett i høgget noen få dager, før jeg flyr ned til Cancun med ett lokalfly :)

     
    Last edited: 22. sept 2021
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Jonkebassen, ChrisTW, holmen and 2 others like this.
  10. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,145
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    svarer meg selv litt her.
    har kommet inn på awardfares med litt mer servertempo nå, men sliter med å finne ANA fra/til EUR med first tilgjengelighet.
    har de kanssellert en del flighter?

    hva med LH, noen steder de har stor sjangs for first? tenker det helst ser ut som vestover, men ønsket er egentlig øst, da jeg reiser fra vestlandet og det er tight med connection ankomst FRA samme dag
     
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,719
    Likes mottatt:
    6,739
    Bonuspoeng:
    183
    ANA slipper seter 355 dager før. Hvis du leter i januar/februar er disse mest sannsynlig allerede tatt og du er avhengig av at noen andre kansellerer eller flytter på sin reise for at seter skal frigjøres til deg.
     
    leeds1979 liker dette
  12. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,145
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    ok, takk. det gjelder first også?
    LH fortsatt to uker før slik det engang var? og så gjerne noen flere et par dager før om belegget er lavt?
     
  13. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,719
    Likes mottatt:
    6,739
    Bonuspoeng:
    183
    Det gjelder både first og business ja. Mulig ANA slipper seter senere også, men jeg har ikke hørt om noe spesielt mønster for når dette eventuelt skulle skje så det er vanskelig å vite om det er ANA som slipper nye seter eller noen kunder som kansellerer når de plutselig dukker opp. Det skjer uansett innimellom, så jeg vil anbefale å følge med på awardfares. I januar/februar kjører vel også ANA med redusert program på en del av rutene. Hvilke dager som er kuttet vet jeg ikke.

    Det har kommet noen rapporter om at LH har begynt å slippe seter 30 dager før på enkelte ruter og det er også det awardfares bloggen kan fortelle om dagen. Det er derimot ikke så ofte jeg har sett seter mer enn 14 dager fram i tid og uansett har SAS en stund hatt dårligere tilgjengelighet enn andre partnere hos Lufthansa, så du kan ikke regne med å finne seter før noen få dager før avgang.
     
    leeds1979 liker dette
  14. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    779
    Likes mottatt:
    934
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har en formening hvilke ruter til/fra USA, Sør Amerika og Jaohannesburg det er lettest å få tak i first med Lufthansa 2 uker før avgang? Tenkte å posisjonere med med tanke på å få tak i en slik billett.

    Og hvordan er reglene når man ankommer Frankfurt med Lufthansa first og skal videre, får man innpass i FCT da? Må man fly videre med Lufthansa business eller funker eco også?
     
  15. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,977
    Likes mottatt:
    5,794
    Bonuspoeng:
    183
    Usikker på Economy, men du slipper iallfall inn om du flyr videre i Lufthansa Business.

    I praksis er det svært vanskelig å få booket noe som helst av LH F med Eurbonus-poeng for tiden, annet enn noen sporadiske seter 1-2 dager i forkant. For eksempel kunne SAS tidligere i dag kun se ett sete i F på morgendagens FRA-MEX, enda United m.fl. viste fem seter.
     
    Magnus77 liker dette
  16. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    779
    Likes mottatt:
    934
    Bonuspoeng:
    93
    Det må være Lufthansa videre?
     
  17. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,977
    Likes mottatt:
    5,794
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, man må reise videre med Lufthansa-gruppen (LH,LX,OS,SN) for å slippe inn i FCT. Dette er ikke noe krav for FCL, da den også fungerer som ankomstlounge for LH F.
     
    Magnus77 liker dette
  18. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    779
    Likes mottatt:
    934
    Bonuspoeng:
    93
    1 sete er nok det for meg;) Jeg er rimelig fleksibel i løpet av en 2 ukers periode sp det ksn gå bra det. Blir verre med hjemreise i first da ved opphold noen dager…
     
    trygveat liker dette
  19. SInn

    SInn Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Snakka med SAS i dag og skulle booke tur jeg hadde funnet til ORD. United/awardfares viste 9 biz ledige begge veier. Men han hos SAS fant ingen... Noen som vet om Lufthansa har strupet alt for SAS? spurte ang. first også da det er planen å endre like før vi reiser. Han sa at han ikke hadde sett tilgjengelig first hos Lufthansa på lenge så jeg burde ikke ha forhåpninger. Hadde vært greit å visst hva vi kan regne med å få fremover.
     
  20. anders8

    anders8 Medlem

    Innlegg:
    152
    Likes mottatt:
    321
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk ikke biz billetter fra LIS til OSL med LH selv om det er synlige både på Air Canada og United.
     

Del denne siden