Familietur til Asia

Tråd i 'Bonushjelp' startet av kenta81, 14. nov 2016.

  1. kenta81

    kenta81 Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    3
    Hei og hopp,

    jeg sitter på en del poeng (300k) hvorav ca 50k går ut nå i November pluss en CT som går ut 15 Jan 2017. Dersom jeg forstår det riktig så holder det at jeg booker en tur før utløp i Nov for å ikke miste poengen mens når det gjelder CT så må turen gjennomføres før utløp (15 jan). Jeg lurte derfor på om dere kan hjelpe meg med et par forslag for en familie som søker sol og varme i slutten av Desember.

    Vi er 2 voksne og en liten gutt på under 2 år. Vi ønsker helst å reise på en sikkelig first class tur med senger (ala Singpore Airlines) over natten slik at guttungen kan sove ordentlig mesteparten av turen og ser for oss Thailand. Er det forresten greit med småbarn på First Class? Det er ikke et must å reise med Singapore Airlines men det ser jo ordentlig digg ut.

    Reisedatoer er helst 28-30 desember og retur 7-8 jan.
    Reisemål: Sol og varme, tenker derfor at Thailand passer bra. Kom gjerne med andre forslag dersom man har gode erfaringer.

    Takker og bukker.
     
    Last edited: 15. nov 2016
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Direkte fra Europa til Thailand så er det kun Thai i F som er tilgjengelig, i romjulen så vil jeg tro at selv dette er helt skrapt.
    Vil du fly F så er det ledig avganger FRA-PEK 28des med Air China, ikke akkurat noe høydare og nettop derfor det er ledig. De har ledig C vider til BKK. Du finner Air China med samme routing på tilbake veien 6 og 7jan. Det er jo selvfølgelig muligheter for at Lufthansa slipper seter mellom FRA-PEK og da er det et godt alternativ.

    Lufthansa slipper billetter i F 14 dager før, og da bør du sjekke endel for disse snappes opp raskt om de i det heletatt slipper billetter i høysesongen. Du kan kan blant annet se etter ufthansa f billetter(14dager før), mellom FRA/MUC-HKG FRA-Tokyo/PEK/SIN.
     
    Last edited: 14. nov 2016
    kenta81 and geddi like this.
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,590
    Bonuspoeng:
    293
    Vær obs på at flyr du via Kina må du ha visum.
     
  4. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Neida, man får transit-visum ved ankomst, som varer i 24 timer, hvis man bare mellomlander. :)
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med Costa Rica?

    Koster riktignok bare 150k i business, så du får ikke brukt alle poengene, men du får i alle fall flat seng i de fleste tilfeller.

    Ellers er det jo mulig å dra til Sør-Amerika. Avianca har mye tilgjengelighet i business. Litt smart booking så kan man endre til Lufthansa F i etterkant om det skulle være ønskelig.
     
    kenta81 liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,590
    Bonuspoeng:
    293
    Trodde ikke det gjaldt Nordmenn?
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er litt misvisende.
    Du får transittvisum for opptil 24 timer, men du får ikke lov til å forlate flyplassen.
    Resten av Europa får 72 timers visum, men norske borgere er for tvilsomme til det.. :)
     
    RoadKing liker dette
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Singapore Airlines i First Class kan du dessverre bare glemme med Eurobonus-poeng og CT. De slipper (vanligvis) ikke seter i F til oss.
    Vi skal på en lignende tur som dere (to voksne og vår datter på snart ni måneder) nå om en ukes tid og vi reiser først til Bali før vi avslutter med noen dager i Singapore. Vi reiser i Business med Swiss og Turkish (på langstrekkene) og jeg satser på minst ett ledig sete slik at jeg kan flytte meg dit og dattera vår kan sove i setet ved vinduet. Det er selvfølgelig ett sjansespill, men det ser lovende ut så langt ifølge ExpertFlyer.
     
    yukho liker dette
  9. kenta81

    kenta81 Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    3

    Ok så ingen vits å satse på Singapore Airlines da :(

    Bali er et strålende forslag men der finnes ingen ledige billetter i romjulen / nyttår. Sirkler meg inn mot Thailand og fikk god hjelp fra gjengen i Tallinn nå som forteller at det finnes ledige billetter på biz 30/12 - 10/01.

    Leste en plass at Lufthansa slipper sine award billetter ca 2 uker før avreise, men vet dere om de flyr østover til sol og varme?
     
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Der er First de slepper 2 uker før ;) Nærmeste Bali du kommer er Singapore, men storsett er det veldig vanskelig å få Award F med LH dit da det er bra belegg på flyene til Singapore.
     
  11. kenta81

    kenta81 Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    3
    hei igjen,

    da har jeg endelig funnet ut av det. Booket en tur til thailand med familie for 190k poeng og CT.

    1 Jan Oslo-Frankfurt og videre til Bangkok med a380 Business.
    11 Jan Bangkok - Munich med 747 1st class også til Oslo.

    Sjekket ut litt bilder av 1st class 747 på nettet og det ser ganske mye dårligere ut enn 1st m a380. Er oppgradering fra biz til 1st verdt det dersom jeg må fly ett gammelt fly?

    Noen som vet om dette flyet kanskje er blitt oppgradert og litt freshere enn jeg har inntrykk av?

    Skal fly sammen med guttungen på 2 så vil helst ha seng og litt plass.

    Takk for god hjelp så langt.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,590
    Bonuspoeng:
    293
    Har nettopp fløyet gammel config til Thai og er godt fornøyd, sov nesten 6 timer!(MUC-BKK).

    Skal tilbake i ny config om 20 minutter. Kan fortelle deg i morgen sammenligning.
     
    geddi, Wolfie and mariusbb like this.
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Er vel greit å ha F begge veier om man først betaler for det .. :)
     
    Misterix, geddi and Insomnia4u like this.
  14. kenta81

    kenta81 Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    3
    Ja klart det. Men er desverre ikke noe ledig.

    Lurer fortsatt på om første classe med 747 kan måle seg med første klasse i en a380?
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Stor forskjell på gammel og ny F-kabin på disse flyene.
    Du vet knapt hva du har før du sitter i stolen dessverre..
     

Del denne siden