Fant et fly

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 09. juli 2016.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    sitat artikkel i vg:

    "– De har nå funnet et erstatningsfly i København og passasjerene vil bli cirka fem timer forsinket"

    Jeg lo så jeg gråt. Lurer på hvor de "fant" flyet? I et kott? Noe som var glemt på er jorde i nærheten? Kanskje en eller annen riking hadde slenge det ifra seg i Nyhavn :D

    Av og til lurer jeg på hva journalister tenker når de skriver :)
     
  2. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo SAS' standard erstatningsfly som alltid står på CPH. Ikke noe mer hokus pokus.

    Passasjerene i Business blir nok ekstra skuffa når de kommer fra 2,5 time i ny kabin og skal over i gammel kabin i ~7 timer.
     
  3. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Ironisk nok: Erstatningsflyet (LN-RKP) fløy tom fra OSL til CPH etter å ha flydd SK908, mens LN-RKH kom tom inn fra IAD (etter å ha stått der et par dager) for å fly SK907, som nå har divertet til CPH.

    Så riktngnok en kommentar på FB om snag på RKP også, så vi får se hvilket fly SAS har "funnet".
     
  4. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Et spørsmål som egentlig er seriøst, men som dere godt kan late som er ment som en vits hvis det får meg til å virke dum:

    Når man er i denne situasjonen, rent formelt, hvilken flight har man faktisk tatt? Har man fortsatt reist med SK907 OSL - EWR, kan man si at man reiste SK907 CPH - EWR? Eller får man et slags nød-flight-nummer? Om noen av dere skulle først statistikk på dette i FlightDiary/OpenFlights/JetItUp, hvordan ville dere gjort det?

    Nå er jeg kanskje litt over gjennomsnittet OCD, og sannsynligvis et sted på både den ene og den andre skalaen, men en gang jeg fløy til Førde og det var snakk om at man kanskje måtte lande i Florø og ta buss derfra var den største bekymringen min hvordan i all verden jeg skulle representere denne reisen i diverse skytjenester på nettet. Heldigvis for meg, og de rundt meg skulle jeg tro, lettet været.

    Bonusspørsmål: Siden man da tross alt har flydd en del lenger, og har vært innom CPH, kan kan kreve flere poeng? Ett ekstra segment?
     
    RoadKing, Robert H and Mbj like this.
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Det fikk meg til å tenke på alle de som gjennom tidene har funnet "kjærligheten" i et kott, på et jorde eller i Nyhavn. :)
     
    RoadKing and watchaddicted like this.
  6. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Hahaha
     
  7. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,448
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke alle A340 også oppgradert nå?
     
  8. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,448
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    De er ikke i lufta enda i det minste
     
  9. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke LN-RKP. Den har business- og økonomiseter fra LAN, samt de gamle Plus-setene.
     
  10. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke hvordan kabinfaktoren var på SK907 i dag, men SK901 har vel avgang hvert øyeblikk, så mulig noen har blitt flyttet over dit?
     
  11. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    SK907 stod oppført under Avganger på cph.dk med avgang 16:15. Så viste den boarding til ca. en time etter det, og så forsvant den. Fortsatt ikke sett den i lufta.
     
  12. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    907/910 er nå kansellert.
     
  13. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,448
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    Leste alle var ferdig jeg, men det var jo kun 330.
     
  14. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Alle SAS sine egne. LN-RKP er et ex-LAN Chile-fly som SAS leaser som backupfly, som flyr med LAN Chile-kabin (med unntakk av noen rader med SAS sine gamle PLUS-seter).
     
  15. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    He, he... for noen år siden leste jeg en artikkel i Aftenposten (antakeligvis skrevet av en sommervikar) der det enkelt og greit, og uten videre refleksjon, ble slått fast at BNP per innbygger var noe mer 1000 ganger større i USA enn i Norge. Det ville i så fall bety at en normal inntekt på 500 000 kroner i Norge ville svart til at en tilsvarende normal inntekt i USA ville vært på 500 millioner kroner. Ikke rart mange har lyst til å emigrere :)
    (forøvrig svarer en million i Norge til en million i USA, mens en milliard i Norge svarer til en billion i USA - begrepet milliard eksisterer ikke i amerikansk språkbruk)
     
    RoadKing liker dette
  16. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Nja, man skal være forsiktig med å bruke "billion" uansett hvor man befinner seg. Om man spør en håndfull med mennesker hvor mye en billion faktisk er får man lett to forskjellige svar, selv i USA. I UK er de enda mer forvirret over det. Ref. en EU debatt der ingen av debattantene faktisk visste om et tall de slang rundt i billion-klassen faktisk betød tusen millioner eller en million millioner.

    Next up: Biweekly! Kjør debatt!

    (Språk er gøy)
     
  17. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Relatert til denne saken. Snakk om villedane overskrift frå VG.

    2016-07-09 21.33.22.jpg

    "I to-tida lørdag måtte en Boeing 787 Dreamliner fra Qatar Airways på veg fra Oslo til Doha nødlande i Bucuresti, melder den franske avisen Le Figaro.

    – Først stoppet skjermene de viste film på å virke. Det så ut som det kom røyk fra vingene. Vi fikk lite informasjon og folk ble stresset, sier Mari Reppe til VG."

    Her er det altså snakk om to forskjellege nødlandingar, SAS sin på Kastrup og Qatar sin i Bucuresti. Gjev vel litt fleire klikk om ein kan bruke SAS og røyk i overskrifta..
     

Del denne siden