Fly innstilt pga manglende service fra Bergen

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av paboee, 24. juni 2019.

  1. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Sitter på SAS fly som skulle gått fra Bergen til Køben nå kl 6:10.
    Så kommer plutselig kapteinen ut og beklager og sier at flyet som kom i går kveld mangler service og skulle vært i Køben, og at de selvfølgelig ikke har lov til å fly.
    Dette fant de ut etter boarding complete.

    Noen som har vært borti noe liknende?

    Petter

    Ps. Kjøpte billettene til Mexico med Supersaver og flyr med SAS, Lufthansa og Air Canada. Antar jeg rett at SAS vil booke om flightene om vi ikke når neste?
     
    Malmo liker dette
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,569
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo betryggende..

    Har dessverre ikke noen erfaringer.
    Har du fått vite noe mer? Kommer du deg videre?
     
  3. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Avgang utsatt til 8:30, i påvente av service mann som skal ankomme fra Gardermoen kl 8.
    Så ble fire bonger a 75 kr hver og masse kø istedenfor 3 timer slappe av på lounge i Køben.

    Men de har tydeligvis flydd opp et fly som ikke var godkjent i går...
    Snakket litt med crew, of det var kapteinen som oppdaget det under presjekken.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,583
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville kontaktet Supersaver asap. Men i prinsippet ville jeg forventet at SAS rebooket deg.
     
    Chrisbgg liker dette
  5. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Gulltelefonen til SAS var helt hjelpesløs, kunne ikke hjelpe da billetten var kjøpt et annet sted.
    så da sitter jeg i kø hos Supersaver.

    I dette tilfellet er det ene og alene SAS som har tullet det til, kan ikke skylde på været engang. Får se hva Supersaver sier.
     
    flying_all liker dette
  6. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,461
    Bonuspoeng:
    350
    Uff, sånt er kjedelig.
    Er stygt redd Supersaver fraskriver seg alt og henviser deg til SAS igjen..
    Det er dessverre det som er "skummelt" med tredjepartsbookinger. Det går fint når alt går bra, men når ting skjærer seg blir du bare henvist rundt og rundt.

    Håper det løser seg, og lykke til.
     
    Shyneno liker dette
  7. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    301
    Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    63
    På avreisedagen (tror i tillegg det er dagen før når innsjekk åpner) så er det flyselskapene som håndterer IRR situasjoner uten å involvere agenter/tredjepart. I dette tilfellet er det SAS som delivering carrier der forsinkelsen/kanselleringen oppstod, som er ansvarlig med å booke deg om til destinasjonen.
     
    Sonictravel and Xflipper like this.
  8. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,448
    Likes mottatt:
    29,529
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel mest sannsynlig at flyet var godkjent i går, men at sjekken gikk ut ved datoskifte og de ikke hadde noen til å ta en ny sjekk. Meget lite sannsynlig med take-off når ikke loggen er i orden(noe dagens forsinkelse er ett eksempel på)
     
  9. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor skal en starte?
    Kan ta det positive først, fikk nettopp sjekket inn på et hotell.
    Negative er at det er i London.

    Så etter 23 timer på reisefot, har vi kommet imponerende langt.

    Tips, ikke ring Supersaver på dagen når noe skjer. Kommer til en i India med gebrokken engelsk som sier han vil kansellerte turen og refundere pengene...
    Heldigvis fikk jeg stoppet det omtrent samtidig som han i gaten bekrefter at SAS har ansvaret.

    Så etter litt over fire timer venting i Bergen var vi på vei til København.
    Der fikk vi raskt booket om og fikk tur til Mexico med mellomlanding i London. SAS opp og AeroMexico over Atlanteren.
    Min tanke da var hvordan kan jeg sikre meg bonuspoengene som jeg ønsker med SAS på langturen
    Kom oss også videre til London, og der ble vi tilogmed invitert i loungen til Skyteam, hvor vi ventet til avgang i nesten 8 timer. Slitne etter 21 timer, men i god lune. «Bare» 9 timer forsinket...

    Så, mens vi hadde gått gjennom gaten og satt på plassene våre ble vi hentet av en fra Aero Mexico som sa at noe med bestillingen var galt. Alle fire måtte av for at de skulle finne feilen. Noe med bookingen mellom SAS og aeromexico var galt på to av billettene og to av bagasjene manglet. De oppførte seg veldig bra, beklaget seg og unnskyldte hele tiden, men uansett en spesiell følelse å bli bedt om å gå av et fly.
    Så mens tre/fire av bakkemannskapet satt i telefoner med SAS, så gikk flyet. En frue og to barn på gråten, så satt vi der alle sammen.

    En fra aeromexico var fantastisk behjelpelig og snakket med SAS skranken i et kjør. Booket nye billetter i morgen med BA og hotell ved T4.
    Den eneste som var helt ubrukelig var SAS gulltelefon, der var det null hjelp. Først når flyet er feil i Bergen så sier de ring Supersaver, så mens vi venter i London etter å ha blitt «kastet» av flyet så sier han at han ikke kan hjelpe, og ønsker jeg å klage må jeg sende en Mail.

    Har da måtte gå av fly to ganger på en dag med uforrettet sak. Først på grunn av teknisk feil eller manglende utsignering hvor alle måtte av, deretter på grunn av feil ombooking som gjorde at vi var de eneste som måtte av flyet.

    P.
     
    Liza, wilhelm, Chrisbgg and 6 others like this.
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,656
    Likes mottatt:
    34,855
    Bonuspoeng:
    293
    Håper virkelig det ordner seg for dere, og at tårene blir byttet ut med noen smil når dere kommer dere fra hotellet og inn hos BA, og omsider på veien til sommerferien.

    Ellers, dere må jo være en usedvanelig kriminell familie da:eek:, som blir hentet ut av fly 2 ganger på 24 timer. Kudos!

    God tur:)
     
    Finnks, Eddie47 and Malmo like this.
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,583
    Bonuspoeng:
    293
    Herre min. Masse sympati. Dette er ille. Håper virkelig at det ordner seg til det beste med BA.
    SAS Gull telefon burde skamme seg.
    Samtidig, det er ikke fritt for at jeg tenker at jeg holder meg til mitt mantra; Alltid kjøpe direkte hos flyselskap. Da har de ingen å skylde på.
     
    paboee and Eddie47 like this.
  12. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Dette hadde satt en fullstendig stopp i langdistanse-reiser for min bedre halvdel. Håper det ordner seg i morgen!
     
    Eddie47 liker dette
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,569
    Bonuspoeng:
    293
    Sender litt sympati deres vei!
    Håper virkelig at turen videre blir mindre smertefull.

    Som @RoadKing sier, dette er årsaken til at jeg booker direkte hos flyselskapene. Men, der er veldig lett å være etterpåklok, eller gi gode råd til andre. Krydder fingrene for en fin ferie fra nå av!

    Uansett hvem som har skylden, og hva som skjer videre, så hadde jeg sendt en krass mail til SAS om dette.
     
    DanH and Malmo like this.
  14. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Håper resten av turen går bedre! Dette burde i det minste være en klar sak for €600 per passasjer i EU261-kompensasjon.
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,569
    Bonuspoeng:
    293
    Burde få dobbelt, egentlig. o_O
     
    RoadKing and Ombo like this.
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,727
    Bonuspoeng:
    293
    Synes synd på dere.., starte en drømmeferie på denne måten. Håper det blir bra til slutt!

    Det er i alle fall underlig at SAS roter det til på denne måten. Dere flyr med gjennomgående billett med SAS som første transportør og de har sjekket dere inn helt frem. Det betyr jo at de har akseptert billetten uansett hvem som har solgt den til dere.

    Når SAS så roter det til med å ikke ha en godkjent maskin så er det SAS som har ansvar for å få dere frem.
    Det skulle tatt seg ut om de løftet ansvaret for en slik elementær feil over på er reisebyrå??

    Ansvaret for å få dere frem ligger hos SAS og ansvarsfraskrivelsen hos gulltelefonen må da få et alvorlig etterspill!

    PS: Jeg ville definitivt fått problemer med mor om dette hadde skjedd oss.
     
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,727
    Bonuspoeng:
    293
    Supersaver er jo i prinsippet et reisebyrå på linje med Berg-Hansen, forskjellen i mitt hode er jo at det er vanskeligere å få hjelp hos Supersaver.
     
  18. paboee

    paboee Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Hei
    Etter en god natt og en fantastisk frokost på Crowne Plaza ser alt så mye lysere ut, for alle fire. Sinnarynken er i ferd med å forsvinne for denne gang
    Nå blir det å dasse rundt i tre timer før innsjekk med BA.
    Forhåpentligvis alle problemer ute av veien.
    Kun en bagasje som mangler, men den kan være funnet i mellomtiden.

    Så må jeg finne ut veien fremover med SAS, for det i går var langtfra godkjent.

    P.
     
    Liza, wilhelm, Chrisbgg and 8 others like this.
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,569
    Bonuspoeng:
    293
    Det er godt å høre!
    God tur videre!
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,583
    Bonuspoeng:
    293
    Så bra :)
     

Del denne siden