"Flylukta"

Tråd i 'Bonusfeber Lounge' startet av Ida, 20. okt 2014.

1. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,452
    Bonuspoeng:
    113
    Har dere også tenkt over flylukta? Jeg tenkte på det når jeg gikk ned gaten, hvor stemningssettende den lukta er. Kanskje det er jeg som har hatt ekstrem redsel knyttet til lukta, og at den blir ekstra framtredende, ikke vet jeg. Jeg lurer litt på hva det egentlig lukter. Jeg klarte å identifisere avispapir/blekket som brukes i aviser. Kanskje litt stekte rundstykker. JET A-1, men bare svakt. Kanskje litt hydraulikkolje? Dårlig ånde? :p

Noen andre som har laget seg betraktninger om dette? Har flyselskap forskjellige lukter? SAS blir liksom en egen lukt siden de steiker rundstykker på mårran + til pilotene ellers, og har aviser tilgjengelig til alle.

2. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,221
    Bonuspoeng:
    113
    Noe av det herligste som var når jeg jobbet med chartere, var å komme ut på rampen tidlig om morgenen, før annen trafikk hadde begynt å røre på seg og før crewet møtte opp. Siden vi ofte opererte fra såkalte FBO-terminaler (GA), kunne det være stille og rolig og kun et lett hint av 'flyduft' (fuel) hengende i luften, nesten som en diskret parfyme på på en elegant dame. Noe som er lett overførbart til en 757. :)

Flyselskap har ikke i noen særlig spesifikke lukter - unntatt Aeroflot, som selv du lukter inne i terminalen på utsiden av jetbroa. Overførbart til kvinnfolk, blir det vel mest som en vulgær og bråkete russisk turistdame.

Ida and PCR like this.
  3. Superhai

Superhai Brigadier

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    PIA i mangosesongen...

Ida liker dette
  4. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    929
    Bonuspoeng:
    113
    Ahhhhh.....lukten av Jet A1 på tarmac en sommerdag i Tromsø. Lett vind og fulle stands, klikkene fra fan-bladene som roterer, lydene av elektriske trekkere frem og tilbake,banningen fra stuerne som forsøker å stable 110 uhåndterlige bags i 3'a på en -300..... Good times

Del denne siden