FLYR, fløy, har fløyet; OSL-AGP T/R

Tråd i 'Reisebrev' startet av Pingus, 28. sept 2021.

  1. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Flyr, flyr ikke?

    Anekdotisk betraktning fra en tidligere fallskjermhopper; tell 5 sekunder etter at skjermen er utløst og bestem deg for om den er flyvedyktig eller ikke…. Dette var min første tanke da det nye selskapet ble lansert.
    Takket være SAS’ håpløse ruteomlegginger på kort varsel ble det OSL-AGP-OSL i september.
    Booket i høyeste prisbrakett som gir rad 2-6 med garantert ledig midtsete, 2xhåndbagasje, 3x23kg, fast-track på OSL (Men refusert på AGP ttf lovnad) og generøse avbestillings- og ombookingsmuligheter.
    Begge flight’er med B-738.
    Utreisen var helt problemfri, manuell innsjekk med mange kolli, kvikk sjekk av Spania QR-koden, liten bruk for FT. Amex-kortet fungerte som det skulle på OSL-Lounge og god spread uten overbefolkning på en lørdag formiddag.
    Boarding fra D-gate, jeg kom såpass sent at jeg ikke vet om den var organisert rad for rad eller etter billettklasse.
    Ungdommelig mottakelse av dynamiske flyverter og kjapt ned i 1A. Opprinnelig var 1C ledig, men en bekjent av den mannlige flyverten ble flyttet fremover «så han skulle få det litt mer behagelig».
    Sikkerhetsbriefen ble levert relativt kjapt og litt utradisjonelt «Flyr-ikke» genet mitt slo direkte inn da jeg fra Galley hørte «Ehhh…… Denne knappen her, skal den av eller på når døren er lukket?» fra en tydeligvis flyvertinnenovise… Den må ha blitt plassert riktig, vi mistet verken trykk eller utløste slides underveis…

    Pushback på tid, kjapt i luften og presentasjon av salgsvarene hvor baguetten ble definert som «driiitgod». Calzonen VAR faktisk betydelig bedre enn pizzalefsen til SAS. Hele fremre del av kabinen fikk RIKELIG anledning til å overhøre referat fra nachspiel/festing/datingvirksomheten til de to i fremre galley, fremført uten munnbind og med et mer enn adekvat decibelnivå…

    Munnbindpåbudet gjaldt tydeligvis ikke for ansatte i pause, og ble ikke fulgt opp overfor passasjerene.

    Retur AGP-OSL: Sete 2F.

    Smertefri og køfri innsjekk ca. 60 min før avgang. FT ble lovet, men nektet ved scanning. PP- adgang til lounge som må ha det ABSOLUTT tristeste matutvalget i hele AENA-porteføljen! For første gang på lenge (i hvert fall i edru tilstand) ble Burger King vurdert som alternativ.

    Boarding fra de alderstegnende C-gatene. Fly med «hump», men internett ikke aktivert. Ingen gjenboere på rad 2 og push-back på tid. Veg-salat på menyen som var overraskende bra! Samme ungdommelige stemmning og tilnærming av crew med variabel kompetanse og erfaring, det merkes!

    Man kan ha delte meninger om munnbindpåbudet på fly… Her: ELENDIG håndheving av munnbindpåbudet. På rad 2-6 satt en gjeng realt snørrete 18-23 åringer som umiddelbart eksponerte duck-lips og brukte den blå kluten som hakestøtte uten at dette ble påpekt. Ikkje bra!

    Landet 10 min før tid, parkerte på D-gate og buss til gamle F-delen der køen mot scanning strakk seg langt ned i trappen mot tarmac. Begrensningen nå virker å være i antallet passautomater og QRkode-fremhentingskompetansen hos passasjerene siden de fleste nå er fullvaksinerte. Total transittid fra gate til P10 ble nå 100 min..


    Ja; jeg kommer til å bruke FLYR igjen, pene priser, generøs bagasjekvote, pene avbestillingsregler og ledig midtsete er gode plusspoeng. Crewkompetansen er dog variabel, også når det gjelder basale sikkerhetspunkter.
    Eller for å bruke fallskjermterminologi: Skjermen flyr, men noe tvinn på linene!
     
    FlamtheAvGeek, Earl, Hanen and 22 others like this.
  2. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    613
    Likes mottatt:
    1,302
    Bonuspoeng:
    93
    Herlig kåserilignende reisebrev. Takk for turen.
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen;)
     
  5. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Moro, takk for rapporten! Skal teste de på søndag (dog kun til Bergen), så ser nå at jeg skulle fått meg sete nærmere galley for gratis underholdning :D
     
  6. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Tusen takk for tur!
     

Del denne siden