Eg føler meg krenka Eg føler med dømt Eg føler med uglesett av såkalla betre menneske Kan ein ikkje ete kjøtt? Kan ein ikkje fly? Må ein vera eit såkalle betre menneske? Eg kjører elbil Eg verdsett regnboger Men eg er ikkje eit såkalle betre menneske? #LuftaErForAlle #FLYPRIDE
Det er mye en ikke skal lenger ... godt at vi svelger CO2 boblene før champisen blir doven og slipper dem direkte ut i luften ...
Vel, tar flight #84 og #85 for 2019 i morgen, kan jeg ikke si jeg føler noe veldig på flyskam altså. Om det er noen en kanskje skulle kunne vurdert å skjemmes for så må det være cruisebåt tur som gjerne ikke har noen annen nytte enn hygge. Vi flyr jo fordi vi må. Jeg tok RCCL sin Voyager fra MIA til BCN tilbake i 2008. Da opplyste cpt om drivstofforbruket, da var ca 1 us gallon «rå-olje» pr tomme framdrift. Det er en god del tommer på tvers av Atlanteren. Så å skjemmes for å fly, det utgår lett
Hvor mange tråder trenger forumet om latterliggjøring av Flyskam og miljø egentlig? Beste som kan skje for bransjen er økt miljøansvar og mindre utslipp.
Det Svenske (selvfølgelig fra Sverige, som det meste annet av galskap) begrepet "flyskam" må latterligjøres helt til det forsvinner og aldri kommer igjen.