Nå har jeg fått min dose med rosinfrie rosinboller på Værnes, og starter folkeaksjonen for ekte lounge på utland. For at arbeidet skal gå raskest mulig har jeg til og med funnet plassen Avinor kan bruke: Over toalettene! Regner med at dusj og sjampis blir erstattet med badestamp og heimert med Nyco ;-)
Per i dag er det for få avganger med SAS til at det vil lønne seg med utenlandslounge med det første. Alternativt ville det nok kanskje vært bedre å utvidet Cafe Loungen til en fullverdig lounge med større plass og bedre utvalg av mat/drikke. Men ja! Har selv tenkt flere ganger at arealet over toalettene hadde vært ypperlig plassering for lounge.
jeg må nå si at jeg var imponert over at det i hele tatt kom en lounge til Værnes, ulikt SAS å satse på noe nordenfjeldsk. Men for all del, de herre det støtte æ sjø!
At TRD får noe før BGO og SVG, det er vel ikke ofte. Jeg måtte ta med egne boller til BGO i dag. De smakte godt, men damen på Kiwi godtok ikke gullkort. :-/
Loungen bør servere kokte grillpølser hver fredag, samt en kopp karsk til å skylle ned herligheten med
Kanskje man skulle starte i den andre enden i stede? Folkeaksjon for å SAS til å etablere direkteruter fra TRD? Når det er på plass så skjønner de sikkert selv at de må ha en lounge...
Helligbrøde! Nei, trønderske grillpølser skal trekkes langsomt i utsøkt buljong på 85*C. Og så ganske riktig serveres med den lokale nasjonaldrikken Karsk. Og siden det er så mange kulinarisk interesserte her på forumet får vi ta oppskriften på det og: Man tar et standard hvitt kaffekrus og legger en mynt i bunnen. Så heller man kaffe på til man ikke kan se mynten. Til slutt heller man på fersk hjemmebrent til man kan se mynten igjen. Kjenner enkelte som holder igjen øynene på det siste steget så det ikke blir så sterk kaffesmak.
Karsk er et must i loungen. Jeg signerer! Roper også etter en sikkerhetskontroll som har ett sett med regler og bare ett, medbrakt drikke av valgfri art skal kunne bringes med.
Hadde en variant for noen år siden som faktisk gjorde at koppen gikk i oppløsning! Seriøst! Måtte vært en usedvanlig god batch.